فعال شدن حساب توییتر هال فینی پس از 12 سال

فعال شدن حساب توییتر هال فینی پس از 12 سال | اولین دریافت کننده تراکنش بلاک چین از ساتوشی 

تحت رهبری ایلان ماسک، توییتر تعدادی از حساب‌های کاربری از جمله حساب‌هایی که توسط روزنامه‌ نگاران برجسته و پلتفرم شبکه‌های اجتماعی Mastodon را که مدت زیادی است فعالیت ندارند، به حالت تعلیق درآورد.

فران فینی، همسر دانشمند کامپیوتر هال فینی – دریافت کننده اولین تراکنش در بلاک چین بیت کوین از ساتوشی ناکاموتو – حساب توییتر همسر فقید خود را در میان نگرانی هایی که ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر ممکن است به دلیل عدم فعالیت، محتوا را از پلتفرم رسانه های اجتماعی پاک کند، دوباره فعال کرد.

بسیاری از کاربران کریپتو توییتر در 16 دسامبر گزارش دادند که حساب فینی پس از 12 سال دوباره فعال شده است. برخی حدس می زدند که یک هکر کنترل حساب پیشگام بیت کوین است که بیش از 71000 فالوور را سرکار گذاشته است، اما فران به سرعت وارد عمل شد تا شایعات را از بین ببرد.

فران فینی گفت:

من برای هال فینی توییت می‌کنم تا حساب کاربری او توسط ایلان پاک نشود.

توییت فران فینی

مشخص نیست که آیا مداخله فران فینی ممکن است حضور پیشگام ارزهای دیجیتال را در رسانه های اجتماعی نجات دهد یا خیر. در بحبوحه خرید 44 میلیارد دلاری ماسک از توییتر که در ماه اکتبر تکمیل شد، او ادعا کرد که از آزادی بیان به عنوان “بنیان یک دموکراسی کارآمد” حمایت می کند.

با این حال، تحت رهبری ماسک، پلتفرم رسانه های اجتماعی در 15 دسامبر تعدادی از حساب های تحت کنترل روزنامه نگاران برجسته در موسساتی از جمله CNN، نیویورک تایمز و واشنگتن پست را پاکسازی کرد. حساب‌های ردیابی حرکات پروازهای خصوصی ماسک و همچنین تبلیغ پلتفرم شبکه‌های اجتماعی Mastodon – که بسیاری از کاربران توییتر را به دنبال تصاحب این میلیاردر جذب کرده است – نیز به حالت تعلیق درآمد. 

توییت

ماسک در اکتبر 2021 قبل از خرید توییتر بیش از 300 میلیارد دلار دارایی خالص داشت و تقریباً در همان زمان، قیمت سهام تسلا در نوامبر 2021 به بالاترین حد خود یعنی 407.36 دلار رسید. تقریباً در یک سال، میلیاردرهای بلومبرگ ایندکس نشان داد که مدیرعامل تسلا با ثروت خالص 169 میلیارد دلاری در زمان انتشار به دومین فرد ثروتمند روی کره زمین سقوط کرده است.

ماسک به عنوان مدیرعامل، بر تعدادی از تصمیمات بحث برانگیز در توییتر نظارت داشت که باعث شد بسیاری از افراد در دنیای تجارت هوش و ذکاوت او را زیر سوال ببرند. او بسیاری از مدیران ارشد، از جمله بسیاری از اعضای تیم نظارت بر محتوای پلتفرم را اخراج کرد، و تلاش کرد تا از کاربران بخاطر تیک های آبی «تأیید شده» پول بگیرد – که منجر به ایجاد حساب‌های جعلی با پوششی از مشروعیت شد. این پلتفرم رسانه اجتماعی همچنین شاهد افزایش توییت‌هایی بود که حاوی سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست بود و درآمد تبلیغ‌کنندگان را به خطر انداخت.

به نظر می‌رسید که کاربران توییتر تا حد زیادی از تلاش‌های فران فینی برای نشان دادن فعال بودن و سودمند بودن این حساب برای جامعه کریپتو حمایت می‌کنند. جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر نیز در این پلتفرم شرکت کرد تا تعجب خود را از فعال شدن مجدد این حساب ابراز کند.

کاربر توییتر 0xAphelion در حساب هال فینی گفت: “باید راهی برای محافظت از حساب های دارای اهمیت تاریخی وجود داشته باشد.” اما بهتر است که محافظه کار باشیم.

هال فینی یکی از شناخته شده ترین نام ها در فضای کریپتو بود. چرا که یکی از اولین افرادی بود که به پست ساتوشی در لیست پستی سایفرپانک ها پاسخ داد. او در سال 2014 در سن 58 سالگی بر اثر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک – ALS که به نام بیماری لو گریگ نیز شناخته می‌شود، درگذشت.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments