تبلیغ رمز ارزها در گوگل

گوگل ممنوعیت تبلیغ رمز ارزها را لغو کرد

بر اساس سیاست جدید گوگل که از 3 آگوست (12 مرداد) اجرایی شد، ارائه دهندگان خدمات صرافی دیجیتال و کیف پول بار دیگر مجاز به تبلیغ برای فروش محصولات خود در گوگل هستند.

بعد از اینکه سیاست محصولات و خدمات مالی گوگل در جدیدترین به روز رسانی در 3 آگوست به طور کامل اعمال شد، گوگل دوباره تبلیغات مربوط به حوزه رمزنگاری را از سر میگیرد.

گوگل تبلیغات مربوط به رمزنگاری و عرضه اولیه سکه (ICO) را در ژوئن 2018 ممنوع کرد. حال پس از سه سال ممنوعیت سیاست به روز شده این کمپانی به نهادهای رمزنگاری شده اجازه می دهد تا خدمات خود را بار دیگر به بازار عرضه کنند. با این حال، تبلیغات ICO ها همچنان ممنوع است.

تجدید نظر در سیاست تبلیغات رمزنگاری شده گوگل برای اولین بار در ماه ژوئن پیشنهاد داده شد و تصریح می کند که “تبلیغ کنندگان ارائه دهنده صرافی ارز دیجیتال و کیف پول” که مشتریان آمریکایی را مورد هدف قرار می دهد، مجاز به تبلیغ خدمات و محصولات خود را تحت شرایط خاص خواهند بود.

این اقدام درآمد اضافی را برای شرکت مادر گوگل به نام “Alphabet” فراهم می کند ، اگرچه تبلیغات جوزه رمز ارزها تنها یک قطره در اقیانوس 147 میلیارد دلار درآمد تبلیغات این شرکت خواهد بود.

الزامات سختگیرانه گوگل برای جلوگیری از تبلیغات مبهم و کلاهبرداری های احتمالی که در ارزهای دیجیتال به طور مداوم شاهد آن هستیم، آشکار و با شفافیت کامل طراحی شده است. آگهی دهندگان باید در شبکه اجرای جنایات مالی (FinCEN) به عنوان “مشاغل خدمات پولی و حداقل با یک ایالت به عنوان فرستنده پول یا یک نهاد بانکی فدرال یا دولتی” ثبت نام کرده باشند.

این شرکت اجازه تبلیغات برای عرضه اولیه سکه ها، پروتکل های معاملاتی دیفای (DeFi) یا ترویج خرید ، فروش یا ترید ارزهای رمزنگاری شده را نخواهد داد. تبلیغات کوین ها یا توکن های خاص توسط افراد مشهور نیز ممنوع است، که ممکن است تا حدی به مسائل مربوط به تاییدیه های جعلی افراد مشهور کمک کند.

خط مشی به روز شده گوگل همچنین از تبلیغات مرتبط با وب سایت هایی که “سیگنال های معاملاتی، توصیه های سرمایه گذاری، و سایت های وابسته و بازاریابی حاوی محتوای مرتبط یا بررسی صرافی ها” را ممنوع اعلام کرده است.

فعالان شبکه های اجتماعی این خبر را که بیت کوین می تواند بار دیگر از طریق گوگل تبلیغ شود را یک سیگنال صعودی برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفته اند. برخی از آنها معتقدند که گوگل باید “اخبار جعلی در حوزه ارزهای رمزپایه  را نیز ممنوع کند. میزان اخبار جعلی که احساسات ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) ایجاد می کند باورنکردنی است.

لازم به ذکر است که ماه گذشته شبکه اجتماعی تیک تاک اعلام کرد که محتوای تبلیغاتی مبتنی بر رمز ارزها به عنوان بخشی از اقدام برای جلوگیری از تبلیغات خدمات و محصولات مالی در این پلتفرم ممنوع شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments