بانک گلدمن ساکس و پیش بینی قیمت 100 هزار دلار برای بیت کوین

غول بانکداری Goldman Sachs قیمت 100 هزار دلار را برای بیت کوین پیش بینی می کند

با وجود این که سال گذشته، علیرغم رسیدن به سقف قیمت های جدید، به طور خوشایندی برای BTC به پایان نرسید، هنوز می توان شاهد سطح 100 هزار دلار بود.

غول بانکداری آمریکایی، تخمین زده است که پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال، در حال حاضر یک پنجم بازار جهانی ذخیره ارزش را به خود اختصاص داده است. بنابراین، در صورتی که بیت کوین (BTC) همچنان به کاهش سهم بازار طلا ادامه دهد، می تواند شاهد سقف قیمت 6 رقمی خود یعنی 100,000 دلار باشد.

در اواخر ماه پایانی سال 2021، تام لی از شرکت Foundstrat نیز پیش بینی کرد که قیمت این دارایی به 200,000 دلار خواهد رسید.

یکی از طرفداران BTC یعنی Max Keiser نیز با توجه به وضعیت دائماً رو به رشد نرخ هش شبکه Bitcoin، پیش بینی کرده است که در سال 2022 قیمت آن به 220,000 دلار خواهد رسید.

هرچند، سرمایه گذار افسانه ای، Ray Dalio، روند صعودی محدودی را برای این دارایی پیش بینی می کند. در مصاحبه اخیر با Lex Fridman، او پیش بینی کرده است که فراتر رفتن قیمت BTC از 20 درصد ارزش بازار طلایی که شامل جواهرات و دارایی های بانک مرکزی نمی شود،، بعید به نظر می رسد.

از طرفی دیگر، مدیرعامل شرکت Microstrategy معتقد است که قیمت BTC می تواند تا 600,000 دلار هم پیشرفت داشته باشد. 

عملکرد ضعیف

با اینکه بیت کوین توانست سال گذشته را با 60 درصد رشد سپری کند، اما عملکرد آن به مراتب ضعیف تر از بسیاری از آلتکوین ها و برخی شرکت های بزرگ بود.

از مجریان پادکست Odd lots یعنی Joe Weisenthal، به تازگی به این موضوع اشاره کرد که سهام شرکت اپل (Apple) از نظر عملکرد،  رویه بهتری از Bitcoin در سال 2021 نشان داد.

علاوه بر آن، بازده تعدیل شده بر اساس ریسک BTC در مقایسه با املک و مستغلات و شاخص S&P 500، بسیار کمتر است.

اما همزمان با همه این نکات، به دلیل یک ریکاوری اقتصادی جهانی که تقاضا برای طلا را تا حد چشمگیری کاهش داد، این دارایی  بدترین سال خود از سال 2015 به بعد را تجربه کرد. انتظار می رود که بانک فدرال رزرو آمریکا، امسال دو افزایش نرخ بهره را اعلام کند که به عقیده خیلی از تحلیلگران، چندان اتفاق مثبتی برای دارایی های ریسکی مانند Bitcoin نخواهد بود؛  زیرا این دارایی ها به طور چشمگیری از چاپ بی سابقه پول سود کردند.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments