سقوط قیمت طلا و قدرت نمایی بیت کوین

سقوط قیمت طلا همزمان با ادامه قدرت نمایی بیت کوین

امروز قیمت هر انس طلا به زیر 1,700 دلار سقوط کرد. تحلیلگران علت این امر را فروش ناشی از جلوگیری از ضرر دانستند. 

قیمت طلا در صبح جمعه جلسه معاملات آسیایی، به دنبال انباشته شدن ضررهای هفته گذشته، با سقوط مواجه شد.

در 9 اوت (18 مرداد) قیمت طلا به پایین ترین حد خود از مارس 2021 (اسفند 99) تا به امروز رسید و به کمتر 1,700 دلار کشانده شد. 

طبق داده های تریدینگ ویو، در جلسه معاملات آسیایی، قیمت این فلز با ارزش به 1,690 دلار به ازای هر اونس، سقوط کرد. تا به این لحظه، قیمت طلا بهبود ناچیزی داشته است و تا قیمت 1,742 دلار هم رسید. 

در طی 7 هفته گذشته، قیمت طلا یک افت 4 درصدی را شاهد بوده است. این کاهش قیمت در مقایسه با قیمتی که این فلز در پایان ماه مه در بالای 1,900 دلار داشت، 8.7 درصد کاهش داشته است. 

طلا در سال 2021 تا کنون 8 درصد عقب نشینی داشته است و نسبت به بالاترین قیمت تاریخ خود در اوت 2020 که معادل کمتر از 2,040 دلار بود، 14.6 درصد کاهش را ثبت کرده است. 

توییت سقوط قیمت طلا

پیتر برنت، که از تریدرهای فارکس هم می باشد، این سقوط قیمت را به فروش بالا نسبت داد و گفت: 

این ها همه نشانه های بانک/کارگزاری است که لیکویید شدن اجباری را در مقابل دلالان بزرگ قرار می دهد. 

او گفت که نسبت اهرم در بازار های طلا در بورس تجاری شیکاگو تقریبا 15 به 1 است که نشان از اهرم بالای معامله گران درمسیر قیمت دارد. 

تحلیلگران در شرکت معاملاتی لندن، City Index، در نگرشی مشابه، سقوط امروز صبح را به به فروش در شرایط ظریف بازار نسبت دادند. 

هرچند آمار بیکاری ایالات متحده هم کاتالیزور کاهش قیمت ها در هفته گذشته بوده است. نرخ بیکاری در هفته پیش از 5.4 درصد به 5.9 درصد رسید. یک سطح پایین جدید در دوران پاندمی. با توجه به وضعیت کار و اقتصاد، و اقتصاد در حال بهبود ایالات متحده، این شاخص گفت:

داده های مشاغل بهتر، ارزش دلار و اوراق قرضه آمریکا را بالا می برد اما هرگز فرمول خوبی برای کالاها نیست. 

در حالی که اکنون هر بیت کوین (BTC) برابر با 25 اونس طلا می باشد، قیمت این ارز دیجیتال هم 28.5 درصد از بالاترین قیمت تاریخ خود کمتر است. در زمانی که قیمت BTC 65,000 دلار بود (اواسط بهار 1400)، هر واحد آن معادل 35 اونس طلا بود. البته در آغاز سال 2021 هر BTC معادل 15.5 اونس طلا بود. 

نمودار قیمت بیت کوین به طلا
نمودار قیمت بیت کوین به طلا. منبع: HighCharts.com

طبق داده های CoinGecko, در حال حاضر، قیمت Bitcoin در 24 ساعت گذشته 2 درصد کاهش داشته و با قیمت  43,667 دلار معامله می شود. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments