اتریوم به 2000 دلار رسید! | داده های مشتقات چه چیزی را نشان می دهد؟

اتریوم به 2000 دلار رسید | معامله گران کوتاه مدت احتیاط کنند!

دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان اتریوم (ETH) در 24 ساعت گذشته 5 درصد افزایش یافته و برای اولین بار از می 2022 به سطح 2000 دلار رسیده است.

قیمت اتریوم (ETH) از ابتدای جولای به شدت افزایش یافته است و در 40 روز گذشته نزدیک به 100 رشد قیمت را تجربه کرده است. افزایش قیمت اخیر در انتظار ارتقای The Merge در ماه آینده در سپتامبر 2022 است.

این سرخوشی می تواند تا رویداد ادغام ادامه یابد. داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که برای اولین بار در تاریخ، نرخ بهره معاملات ETH از بیت کوین پیشی گرفته است. همانطور که Glassnode توضیح می دهد:

برای اولین بار در تاریخ، قرارداد های باز آپشن اتریوم با 6.6 میلیارد دلار از میزان قرارداد های آپشن بیت کوین با 4.8 میلیارد دلار پیشی گرفت. به نظر می رسد این نتیجه از شرط بندی معامله گران بزرگ با نزدیک شدن به بروزرسانی ادغام برای اواسط سپتامبر باشد.

سرمایه گذاران اتریوم اکنون باید احتیاط کنند!

با این حال، داده های بازار مشتقات نشان می دهد که معامله گران منتظر کاهش قیمت پس از این رویداد هستند. به گفته تحلیلگران Glassnode، این می تواند به نوعی رویداد «خبر فروش» تبدیل شود.

معاملات خرید در قرارداد های آپشن سپتامبر در حال حاضر گزینه‌های فروش را با داده‌های Deribit که به افزایش قیمت تا 2200 دلار اشاره می‌کند، کاهش می‌دهند. با این حال، یک ماه پس از به روز رسانی برنامه ریزی شده یعنی 15 تا 16 سپتامبر، تقاضا برای گزینه های تماس به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این نشان می‌دهد که معامله‌گران مایلند که پس از یک رالی قوی در مدت زمان کوتاهی، محافظت بیشتری داشته باشند و موقعیت‌های خود را محافظت کنند. تحلیلگران Glassnode نوشتند:

پس از ادغام، نوسانات قیمتی در سمت چپ چارت رشد خوبی را نشان می دهد و تغییرات قیمت در حال حاضر نشان می دهد که معامله‌ گران پس از ادغام برای محافظت از دارایی خود دست به فروش می زنند!

از سوی دیگر، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم معتقد است که ارتقای Merge هنوز قیمت گذاری نشده است. دیدن اینکه ETH تا چه حد پس از رویداد Merge دوام می آورد، جالب خواهد بود. داده های کلان جهانی همچنان با عدم قطعیت نشان می دهد که تورم در ایالات متحده و بخش هایی از اروپا همچنان به طور قابل توجهی بالا باقی می ماند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments