بزرگترین نقطه قوت رالی صعودی اتریوم چیست؟ | برتری اتریوم نسبت به بازار سهام

بزرگترین نقطه قوت رالی صعودی اتریوم چیست؟ | برتری اتریوم نسبت به بازار سهام

گزارش اخیر بلومبرگ اطلاعاتی منتشر شده توسط مایک مک گلون، استراتژیست ارشد روند صعودی را برای اتریوم در مقابل محیط کلان فعلی ارائه می دهد. تضاد روسیه و اوکراین، افزایش احتمالی نرخ بهره و عدم اطمینان بازارها را احاطه کرده است، اما مک گلون معتقد است که بیت کوین و اتریوم می توانند در صدر قرار گیرند.

این گزارش ادعا می کند که اتریوم نسبت به دارایی های سنتی برتری پیدا کرده است. به طور خاص، مک گلون عملکرد قیمت ETH را در مقابل Nasdaq 100 مقایسه می‌کند که در صورت تمدید درگیری روسیه و اوکراین، ممکن است همچنان از ارز دیجیتال عقب بماند.

این کارشناس ادعا می کند که رالی اتریوم با رونق پذیرش توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) پشتیبانی شده است. در فضای دیجیتال، این شبکه همچنین از استقرار دلار آمریکا در قالب استیبل کوین، یک دارایی دیجیتالی مرتبط با ارزش ارز، پشتیبانی کرده است. مک گلون گفت:

قیمت 6 ارز دیجیتال برتر فهرست شده در Coinmarketcap حدود 5 برابر از آغاز سال 2021  حدود 176 بیلیون دلار در 2 مارس افزایش یافته است. ما مانعی برای رسیدن ارزش بازار به تریلیون نمیبینیم.

با افزایش استیبل کوین، ارزش بازار و سطوح پذیرش آنها، قیمت اتریوم نیز باید از همین روند پیروی کند. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، ارتباط آشکاری بین بازار استیبل کوین ها و افزایش قیمت ETH وجود دارد.

وقتی با شاخص نزدک مقایسه می‌شود، به نظر می‌رسد بین ارز دیجیتال، سطوح نوسانات آن و افزایش قیمت همبستگی وجود دارد. نوسانات، در نمودار زیر، معیاری است که توسط مک گلون برای اندازه‌ گیری ریسک مرتبط با اتریوم استفاده می‌شود. این کارشناس گفت:

نوسانات 260 روزه اتریوم از زمانی که در سال 2018 به اوج خود در حدود 11 برابر رسید، به طور کلی در مقایسه با معیار ریسک مشابه نزدک کاهش یافته است. اکنون نزدیک به 3 برابر، خطر نسبی فناوری/دارایی نوپا همچنان در حال سقوط است، به ویژه در صورت جنگ. ریسک های رکود و نوسانات بازار سهام را افزایش می دهد.

بزرگترین مانع برای اتریوم

مک گلون معتقد است که ارتباط آن با بازارهای مالی قدیمی، شاخص نزدک، می تواند در برابر اتریوم ظاهر شود. اگر روند شاخص در ماه های آینده کاهش یابد، به دلیل فشارهای کلان اقتصادی، قیمت ETH می تواند به زیر سطح حمایت بحرانی خود در حدود 2000 دلار برسد.

در نهایت، افزایش تقاضای ETH در مقابل کاهش عرضه، پس از اجرای EIP-1559، از اصول صعودی این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در صورت کاهش بیشتر، 1700 دلار باید به عنوان حمایت حیاتی نگه داشته شود.

این ارز دیجیتال در اواسط سال 2021 قبل از از سرگیری روند صعودی خود به سمت قلمروی ناشناخته، مجدداً از آن نقطه قیمت بازدید کرد. مک گلون گفت:

اگر ارزش سهام به سرعت کاهش پیدا کند، اتریوم می تواند تابستان گذشته را تکرار کند و حدود 1700 دلار را دوباره بررسی کند. زمانی که پوزیشن های خرید اهرمی ضعیف تر پاکسازی شدند، این قطعنامه در نوامبر به بالاترین حد خود در حدود 4800 دلار رسید.

بزرگترین نقطه قوت اتریوم

در هر صورت، بعید به نظر می رسد که یک روند نزولی برای اتریوم بر سطوح پذیرش آن و مهمتر از آن بر تعداد افرادی که وارد اکوسیستم آن می شوند تأثیر بگذارد. اطلاعات بیشتر ارائه شده توسط McGlone حاکی از افزایش 76 درصدی توسعه دهندگانی است که در DeFi تنها در سال 2021 کار می کنند.

بر خلاف بازار نزولی 2017-2018، این کارشناس استدلال کرد، بسیاری از مفاهیم و پیشنهادات سال های گذشته به کار گرفته شده است. داده های DeFi Pulse کل ارزش قفل شده بخش DeFi را 75 بیلیون دلار ثبت می کند که یک افزایش عظیم در کمتر از دو سال به دست آمده است.

در زمان انتشار، قیمت ETH در 2607 دلار با 1.5 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته معامله می شود.

منبع: بیت کوینیست

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments