ادعای تحلیلگر بلومبرگ مبنی بر شناسایی ساتوشی ناکاموتو

تحلیلگر بلومبرگ ادعا می کند که هویت اصلی ساتوشی ناکاموتو را می شناسد

تحلیلگر ارشد بلومبرگ، Eric Balchunas معتقد است که میداند چه کسی در پس چهره ناشناس ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) قرار دارد.

ساتوشی ناکاموتو در واقع نامی است که از آن به عنوان خالق بیت کوین (BTC) یاد می شود اما هویت این شخص هنوز مشخص نیست. با وجود تلاش زیاد خبرنگاران مختلف برای پی بردن به هویت این شخص، هنوز اطلاعات دقیقی بدست نیامده است؛ تا حدی که برخی معتقدند شاید این اسم گروهی از افراد خالق BTC باشد.

حال تحلیلگر ارشد بلومبرگ اعلام کرده است که او احتمال بسیار زیادی می دهد که می داند چهره ناشناس Satoshi Nakamoto در دنیای واقعی چه کسی بوده است.

این تحلیلگر در توییتر خود به تازگی اعلام کرد که طبق داده هایی که او گردهم آورده است و در خصوص ساتوشی مطالعه کرده است، این خالق افسانه ای Bitcoin، کسی نیست جز برنامه نویس کامپیوتر، Hal Finney. این شخص همچنین به عنوان یکی از اولین حامیان بیت کوین شناخته می شود که به بهبود شبکه آن هم کمک بسیاری کرده است و در مکاتبه ای از طریق ایمیل با ناکاموتو، اولین معامله بیت کوین در سال 2009 را با او انجام داد.

هال فینی در سال 2014 در سن 58 سالگی و بر اثر بیماری درگذشت. آخرین سرنخی که تحلیلگر بلومبرگ را متقاعد ساخته است که Finney در واقع همان Satoshi است، یک اسکرین شات از پیام یک انجمن در سال 1993 می باشد.

اسکرین شات هال فینی

در طی سالیان گذشته، نام های دیگری هم بوده است که به عنوان چهره احتمالی ساتوشی ناکاموتو از آنها یاد شده است. مدیرعامل Blockstream یعنی آدام بک (Adam Back) یکی از همین گزینه ها بوده است.

با تمام این ها، برخی افزاد بوده اند که خود را صاحب واقعی هویت ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده اند که معروفترین آنها یک دانشمند کامپیوتر استرالیایی و کارآفرین به نام کریگ رایت (Craig Wright) بوده است. او قبلاً به شکایت از چهره های شناخته شده صنعت ارزهای دیجیتال پرداخته است. یکی از این افراد ویتالیک بوترین (از بنیان گذاران ETH) بوده است. این چهره اعلام کرده است که به ادعای کریگ رایت مبنی بر این که او ساتوشی است، مشکوک است و او را یک کلاهبردار خواند.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments