آیا توییت جدید ایلان ماسک باعث پامپ قیمت دوج کوین می شود؟ تحلیل تکنیکال Doge

آیا توییت جدید ایلان ماسک باعث پامپ قیمت دوج کوین می شود؟ تحلیل تکنیکال Doge

قیمت دوج کوین به دنبال توییت جدید بنیانگذار تسلا و مالک فعلی توییتر افزایش یافت. در یک افزایش ناگهانی، قیمت دوج کوین (DOGE) دیروز برای مدتی افزایش 3 درصدی را تجربه کرد و تنها در یک دقیقه از 0.07 دلار به 0.073 دلار رسید. محرک پشت این اقدام انفجاری قیمت کسی جز ایلان ماسک، میلیاردر مرموز و چهره برجسته تسلا، اسپیس ایکس و توییتر نیست.

خرید و فروش دوج کوین

ماسک که به خاطر تعاملات بازیگوش خود با جامعه رمزنگاری مشهور است، سوالی را در توییتر با مضمون اینکه “شما سگ ها را بیشتر دوست دارید یا گربه ها؟” مطرح کرد. سپس با پاسخی ساده و در عین حال تاثیرگذار گفت: “سگ ها“. این پاسخ واضح کافی بود تا یک پامپ در قیمت توکن همنام اتفاق بیفتد.

🔺تقریباً بلافاصله، حجم زیادی وارد بازار دوج کوین شد که به نظر می‌رسد ربات‌هایی هستند که به‌ دقت برنامه‌ ریزی شده‌اند تا هر گونه اشاره‌ای به دوج کوین توسط پدرش یعنی ایلان ماسک اتفاق افتاد، خرید خود را به صورت خودکار انجام دهند.  

با این حال،این افزایش قیمت پایدار نبود و تنها یک دقیقه پس از اینکه کندل صعودی در نمودار قیمت DOGE ظاهر شد، به همان سرعت سقوط کرد. همچنین به طور شگفت انگیزی، تنها سه ساعت پس از توییت، قیمت دوج کوین در یک نقطه بیش از 5٪ سقوط کرد، و به طور موثر کل سود را از بین برد و حتی چند درصد پایین تر از قیمت قبلی معامله شد.

♦️این تغییر غیرمنتظره رویدادها ممکن است به عنوان یک داستان هشدار دهنده عمل کند و نشان دهد که تلاش برای معامله یا خرید دوج کوین بر اساس توییت ها یا اخبار ایلان ماسک یک تمرین بیهوده است. الگوهایی که از چنین معاملاتی به وجود می آیند بسیار قابل پیش بینی هستند، و این احتمال را افزایش می دهد که فرد به جای رقابت سودآور با ربات های معاملاتی سریع، که بدون زحمت از چنین روندهایی سوء استفاده می کنند، در وضعیت منفی قرار بگیرد.

با شکست این سطح دوج کوین 10 درصد پامپ می شود!

دوج کوین، نهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در ماه های اخیر درگیر یک حرکت بدون روند بوده است. در هفته قبل، قیمت دوج کوین از مقاومت 0.067 دلار در MA 50 عبور کرد و به بخش بالایی محدوده رسید.

گاوها نتوانستند این حرکت را حفظ کنند، و در حال حاضر دوج کوین بین میانگین‌های متحرک روزانه 50 و 200 که به ترتیب 0.067 و 0.076 دلار هستند، در نوسان است.

در زمان نگارش این مقاله، DOGE در 24 ساعت گذشته 3.45 درصد کاهش داشت و به 0.06894 دلار رسید. از سوی دیگر، مقاومت حیاتی برای غلبه بر روند صعودی دوج کوین، سطح 0.075 دلار نزدیک به MA 200 است.

صعود به بالاتر از این نقطه ممکن است سطح 0.085 دلار را در پیش داشته باشد که به معنای افزایش 10درصدی خواهد بود. علاوه بر این، فعالیت صعودی پایدار ممکن است دوج کوین را به بالاترین سطح 0.094 دلار و حتی 0.104 دلار برساند.

بررسی داده های انجین دوج کوین

نگاهی کلی به اندیکاتور ورود و خروج پول از دوج کوین (Global In/Out of the Money) حاکی از مقاومت نسبتاً کوچک در نزدیکی سطح قیمت فعلی است که در حدود سطح 0.072 دلار است. اینجاست که 8180 آدرس 382.79 میلیون DOGE را خریداری کرده اند.

ورود و خروج پول در بازار دوج کوین

محدوده مقاومت اصلی بعدی برای دوج کوین بین 0.072 تا 0.085 دلار است که در آن 40.22 میلیارد DOGE توسط 599390 آدرس خریداری شد. این می تواند به عنوان مانعی برای افزایش بیشتر قیمت ها در آن سطوح عمل کند.

در همین حال، یک نشانه مثبت برای دوج کوین این واقعیت است که 17٪ از عرضه آن در پنج سال گذشته جابه جا نشده است. بر اساس گزارش IntoTheBlock، سکه‌های بدون جابجایی در مورد چشم‌ انداز بلند مدت سرمایه‌ گذاران کریپتو صحبت می‌کنند.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments