5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین و تحلیل داده های آنچین احتمال تغییر روند قیمت btc

5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین و تحلیل داده های آنچین احتمال تغییر روند قیمت btc

عملکرد قیمت بیت کوین در کوتاه مدت فعالان بازار را نگران می کند، اما نشانه های انباشت گسترده بیت کوین وجود دارد.

بیت کوین هفته جدیدی را بالای 30000 دلار آغاز می کند اما موفق نمی شود و از محدوده نوسانات چند ماه اخیر خارج نشده است. 

اقدام قیمت بیت کوین چیزی بیشتر از یک حس ناامید کننده را به معامله گران نمی دهد، زیرا آنها در تعجب هستند که برای تغییر روند چه چیزی می تواند لازم باشد.

شاید دقیق تر باشد که بگوییم در بازه های زمانی پایین، یک روند دقیقا همان چیزی است که بیت کوین فاقد آن است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده هفته‌ها بین سطوح نقدینگی صعودی و نزولی نوسان داشته است، بدون اینکه تصمیم بگیرد که آیا گاوها یا خرس‌ها در نهایت برنده خواهند شد.

این روند بدون حرکت ادامه دارد و هیچ چیز – نه چاپ داده های کلان اقتصادی، مشارکت نهادها یا هر چیز دیگری – نتوانسته است اوضاع را تغییر دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، که هفته آینده از نظر محرک های دارایی ریسک پذیر مبتنی بر داده از ایالات متحده یا فدرال رزرو چندان مشکل ساز نباشد.

داده‌های آنچین بیت‌ کوین به مرحله انباشت مجدد در میان سرمایه‌ گذاران اشاره می‌کند که احتمالاً منعکس‌ کننده ذهنیت آرامش قبل از طوفان و انتخاب مسیر را دارد. 

🔺بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، که در حال حاضر در کمترین حد خود در ماه ژوئیه تاکنون قرار دارد، احساسات بازار ارزهای دیجیتال “خنثی” است.

کوین تلگراف نگاهی به این عوامل و موارد دیگر برای تعیین محرک های احتمالی قیمت بیت کوین برای روزهای آینده می اندازد.

بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین

داده‌های TradingView نشان می‌دهند که کندل هفتگی بیت‌ کوین با موقعیت خوبی بسته می‌شود تا نوسانات را کنار بگذارد.

چارت هفتگی بیت کوین

در حالی که به طور معمول زمان حرکت نامنظم قیمت در کوتاه مدت است، بسته شدن با اختلال اندکی مواجه شد و حتی حمایت 30000 دلاری بدون چالش باقی ماند.

بنابراین، بیت کوین از هفته گذشته، زمانی که نقدینگی کاذب باعث ایجاد یک رالی صعودی فیک شد و به بالاترین قیمت سال 2023 رسید و پس از آن سقوط شدیدی را تجربه کرد، در یک محدوده بدون روند در حرکت است. 

معامله گر محبوب Daan Crypto Trades خلاصه می کند: 

برای من بسیار آسان است. گاوها باید 30.5 هزار دلار بازپس بگیرند تا من بتوانم به روند اعتماد کنم. تا آن زمان، معتقدم که قیمت به دنبال نقدینگی در سطح 29500 دلار است.

چارت 4 ساعت بیت کوین

دیگران به طور مشابه به این ایده رسیده اند که با توجه به ناتوانی گاوها در شکستن این محدوده، ممکن است مسیر بعدی بیت کوین به سمت حمایت های اصلی باشد.

برای معامله گر همکار Credible Crypto، بازگشت به 27,400 دلار – منطقه ای که تقریباً در یک ماه گذشته دیده نشده است- امکان پذیر است.

توییت

معامله گر کریپتو تونی یک منطقه هدف نزولی بالقوه در حدود 28300 دلار ارائه کرد و افزود که این منطقه در صورت رالی نزولی بیت کوین در دسترس است.

توییت Crypto Tony

از نظر قدرت در نقاط قیمت محلی، معامله گر Jelle به نبرد مداوم بر روی شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) اشاره کرد که اخیراً یک واگرایی نزولی با مسیر قیمت را نشان داد.

او به عنوان بخشی از آخرین تحلیل خود اظهار داشت: بیت کوین هفته گذشته تلاش کرد تا واگرایی نزولی را از بین ببرد اما به سرعت شکست خورد.

گاوها و خرس ها به شدت از منطقه خود دفاع می کنند.مبارزه می کنند تا زمانی که یک کدام شکست را بپذیرد.

انتشار داده های ایالات متحده در این هفته

کسانی که امیدوار به تغییر روند دارایی های ریسکی پس از داده های کلان هستند، ممکن است در این هفته ناامید شوند، زیرا اطلاعات قابل توجهی از ایالات متحده وجود ندارد.

نکته برجسته در قالب درآمد شرکت های فناوری و ادعای بیکاری در 20 جولای است، اما با تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره که هنوز حدود دو هفته مانده است، همچنان هدف بعدی مشخص نیست.

فصل سود در حال حاضر در نوسان کامل است و جلسه ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه است. Kobeissi Letter در بخشی از تحلیل اخیر رسانه های اجتماعی نوشت: چند هفته پر مشغله را خواهیم داشت.

توییت

بر اساس برآوردهای فعلی FedWatch Tool گروه CME، بازارها همچنان متقاعد شده اند که فدرال رزرو به زودی افزایش نرخ را از سر خواهد گرفت.

از 17 ژوئیه، احتمال افزایش 0.25 درصدی تقریباً 96.1 درصد است.

داده های فدرال رزرو

در همین حال، شاخصی که باید تماشا کرد، شاخص دلار آمریکا (DXY) است که در حال حاضر تلاش می‌کند تا پس از سقوط به زیر سطح 100 برای اولین بار در بیش از یک سال، آن را پس بگیرد. 

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، بیت کوین قبلا یک همبستگی معکوس قوی با DXY نشان می داد، اگرچه این میزان در سال 2023 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

شاخص DXY

نهنگ ها به میدان بازگشتند!

با بررسی داده های انچین، فعالیت مجدد نهنگ‌های بیت‌کوین، پلتفرم تحلیلی CryptoQuant را هیجان‌ زده کرده است.

SignalQuant به معیار UTXO Value Bands اشاره کرد که نشان می دهد نهنگ ها به تدریج در سال 2023 پس از عقب نشینی سریع در نیمه دوم سال 2022 به زندگی باز می گردند.

او در یکی از پست‌های وبلاگ Quicktake CryptoQuant در 16 ژوئیه نوشت: «از این دیدگاه، همانطور که تعداد نهنگ ها با قیمت بیت کوین در سال 2019 افزایش یافت، آنها به آرامی با قیمت آن در سال 2023 نیز افزایش می‌یابند.

اگر شاخص‌های آن‌ها به تدریج افزایش یابد، می‌توانیم مطمئن‌تر باشیم که 1) قیمت آن در پایان سال 2022 یک کف قیمت در بلند مدت است، و 2) که قیمت آن همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

پیش از این، کوین تلگراف از افزایش تعداد نهنگ ها و قرار گرفتن در معرض گروه سرمایه گذاران بزرگتر با قیمت های فعلی خبر داده بود.

تکرار سیگنال های اولیه بازار گاوی

در حال حاضر وقتی صحبت از سیگنال‌های صعودی پنهان قیمت BTC به میان می‌آید، این فقط شامل رفتار نهنگ ها نمی شود. 

آخرین داده‌های آنچین نشان می‌دهد که بیشتر عرضه بیت کوین نزدیک به 30000 دلار نسبت به هر نقطه قیمت دیگری حرکت کرده است، که منعکس‌ کننده یک نقطه حساس مورد علاقه سرمایه گذاران است.

بر اساس پلتفرم تحلیلی داده های درون زنجیره ای Look Into Bitcoin، در مجموع، منطقه حدود 30200 دلار در مجموع 3.8 درصد از کل عرضه را جابجا کرده است.

فیلیپ سوئیفت، خالق Look Into Bitcoin، هفته گذشته استدلال کرد که این ویژگی مشخصه آغاز هر بازار صعودی بیت کوین تا به امروز بوده است.

ارزش روزانه بیت کوین

محو شدن طمع از بازار ارزهای دیجیتال

ترس و طمع در حالی که اندکی در منطقه خنثی به سر می برد، خلق و خوی در حال تغییر سریع را در میان فعالان بازار حتی در محدوده‌های معاملاتی مشخص به تصویر می‌کشد. این مورد در حدود مرز مهم 30000 دلار است.

در حال حاضر، شاخص در قلمرو خنثی است، اما در کمترین حد خود در ماه جولای، در 54/100 قرار دارد.

ترس یا طمع شدید به ترتیب به عنوان هشدار اولیه در مورد بازگشت مجدد بازار عمل می کند.

شاخص ترس و طمع

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments