هشدار ایلان ماسک درباره معاملات اهرمی

هشدار ایلان ماسک به تریدرها درباره خطرات معاملات اهرمی

مدیرعامل شرکت بزرگ تسلا، ایلان ماسک، در توییتر به تایید یک توییت پرداخت که در آن به خطرات معاملات اهرمی اشاره شده است.

ایلان ماسک که صحبت های او نه تنها در قیمت ارزهای دیجیتال، بلکه در تصمیم گیری های خیلی از تریدر ها هم موثر می باشد، با تایید کردن یک توییت که توسط کاربر توییتر با نام Mishaboar منتشر شده بود، معاملات اهرمی دوج کوین (Dogecoin) را خطرناک دانست.

میشابور (Mishaboar) در توییت خود بیان کرد که برخی از دارندگان این میم کوین پر طرفدار، بعد از این که بعد از لیکویید شدن اکانت مارجین آنها، شروع به درخواست کمک کرده اند. از این رو، او به اهمیت بالا تعلیم دادن مردم در خصوص این که معاملات اهرمی (Leveraged Trading) می تواند بسیار ریسک بالایی داشته باشد، اشاره کرد؛ وی این امر را به ریختن بنزین در آتش تشبیه کرد.

توییت Mishaboar

او در ادامه نوشت که تازه واردان بازار کریپتو، نباید فریب این حرف را بخورند که “قمار” بخشی جدا نشدنی از ارزهای دیجیتال به شمار می آید. 

این عضو فعال جامعه دوج کوین همچنین گفت که بهتر است فقط تریدر های حرفه ای و با سابقه در معاملات مارجین دست داشته باشند؛ اما با همه اینها باز هم باید سعی کنند از همتایان سازمانی خود، پیشی بگیرند.

علاوه بر آن، بازار رمز ارزها تا حد زیادی کنترل نشده است و همین امر، آن را مستعد دستکاری های گوناگون می کند.

دو صرافی شناخته شده، صرافی بزرگ بایننس و FTX، در اوایل امسال و بنا به دلایل مربوط به موشکافی های نظارتی، مجبور شدند که تا حد چشمگیری حداکثر اهرم را کاهش دهند. با این حال هنوز پلتفرم های معاملاتی بسیاری وجود دارد که به مشتریان خود اجازه می دهد تا ریسک های بسیار بالایی را مرتکب شوند.

در 26 نوامبر (5 آذر) قیمت DOGE به 0.1864 دلار سقوط کرد که این کاهش قیمت ناشی از حجم فروش بالا حاصل شده است.

نمودار قیمت DOGE
منبع: TradingView

با توجه به داده های Coinglass، در 24 ساعت گذشته، میزان 1.88 میلیون دلار نقدینگی در Dogecoin حاصل شده است. قیمت این توکن 72 درصد از اوج خود که در ماه مه (اردیبهشت) شاهد بود، فاصله منفی گرفته است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، ایلان ماسک همچنین فالوور های خود را به ترک صرافی های متمرکز ترغیب کرده است تا بتوانند بر کلید های شخصی خود کنترل بیشتری داشته باشند.

این صحبت او پس از مرافعه کوتاه مدت وی با رئیس صرافی بایننس، Changpeng Zhao در توییتر منتشر شد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments