لغو قرارداد توییتر ماسک

افت قیمت دوج پس از لغو قرارداد توییتر ایلان ماسک

دوج کوین (DOGE) در روز شنبه شاهد افت قیمت قابل توجهی بود زیرا لغو خرید توییتر توسط ایلان ماسک چشم انداز پذیرش این میم کوین در محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان را از بین برد.

پس از انتشار این خبر قیمت دوج کوین بیش از 4 درصد سقوط کرد. این در حالی است که به نظر می رسد این توکن در هفته های اخیر واکنش های خاموش تری نسبت به اعلامیه های ماسک نشان می دهد.

ماسک اواخر روز جمعه از طریق نامه ای که وکیلش به توییتر ارسال کرد، این معامله را لغو کرد. ثروتمندترین مرد جهان در اوایل سال جاری پیشنهاد خرید توییتر را به مبلغ 43 میلیارد دلار داده بود. 

ماسک در نامه خود به توییتر به عدم افشای اطلاعات از سوی توییتر در ارزیابی اکانت های اسپم و جعلی در این پلتفرم اشاره کرد. مدیرعامل تسلا قرارداد توییتر را در ماه می به دلیل همین نگرانی ها متوقف کرده بود.

دوج کوین در توییتر ادغام نمیشود؟

پس از اینکه ماسک از ادغام بالقوه Dogecoin در توییتر خبر داد، بزرگترین میم  کوین جهان در اعلام اولیه این معامله شاهد رشد قیمتی جالب توجهی بود.

ماسک حتی قبل از این معامله یکی از طرفداران سرسخت این ارز بود و تا حد زیادی با افزایش محبوبیت توکن مرتبط است.

اما این اثر ممکن است در حال کاهش باشد. اعلامیه اخیر شرکت Boring ایلان ماسک در مورد پذیرش دوج کوین در لاس وگاس برای برخی از محصولات خود تأثیر محدودی بر روی توکن داشت.

زمانی که هیئت مدیره توییتر قرارداد ماسک را پذیرفت، قیمت دوج 27 درصد افزایش یافت. اما از آن زمان به شدت این دستاوردها را با افت قیمت از دست داده است. ارز DOGE در حال حاضر حدود 59 درصد کاهش در سال را به ثبت رسانده است.

در صورت لغو قرارداد توییتر چه اتفاقی می‌افتد؟

Dogecoin تنها دارایی تحت تأثیر لغو معامله توییتر نیست. سهام توییتر در معاملات پس از فروش روز جمعه سقوط کرد.

توییتر اکنون می‌تواند برای پیگیری این قرارداد، اقدام قانونی علیه ماسک را دنبال کند، که می‌تواند منجر به درگیری حقوقی طولانی‌مدت بین این دو شود. با توجه به اینکه ماسک حامی اصلی دوج کوین است، این می تواند تأثیر منفی بر قیمت Dogecoin داشته باشد. یک شکایت جداگانه علیه ماسک به دلیل کلاهبرداری ادعایی مربوط به این ارز نیز می تواند تأثیر منفی بر روی توکن داشته باشد.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments