5 نکته کلیدی در مورد روند حرکت این هفته قیمت بیت کوین

ایلان ماسک: بیت کوین موفق خواهد شد | 5 نکته کلیدی در مورد روند حرکت کوتاه مدت BTC

بیت کوین ممکن است سقوط سنگینی را تجربه کرده باشد، اما افراد مشهور هنوز معتقدند روز های خوب بیت کوین در راه است، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌ گذاران از فرصت خرید در کف بیت‌کوین استفاده کرده‌اند.

بیت کوین پس از بسته شدن پایین ترین کندل هفتگی خود در دو سال اخیر، هفته جدیدی را در فضایی متزلزل آغاز می کند.

بزرگترین ارز دیجیتال که پس از ورشکستگی صرافی FTX در هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته و همچنان با این سقوط دست و پنجه نرم می کند.

در بازاری که به طور غیر قابل پیش بینی نوسان دارد، سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد، زیرا شرکت‌های بیشتری زنگ خطر پرداخت بدهی را به صدا در می‌آورند و تنظیم‌کننده‌ها تحقیقات را در فضای کریپتو افزایش می‌دهند.

🔺پیش بینی قیمت طلا برای سال آینده🔺

حال و هوای اکثریت پلتفرم ها به شدت ترسناک است و حتی برخی از نام‌های شناخته شده این صنعت هشدار می‌دهند که در نتیجه رویدادهای هفته گذشته چندین سال به عقب افتاده است.

در عین حال، برای بیت کوین، نوسانات مثل گذشته است. چراکه صرافی FTX اولین شکستی نیست که از پس آن برآمده و تحت پوشش، شبکه مانند همیشه قوی باقی می ماند.

کوین تلگراف نگاهی به عواملی می‌اندازد که در روزهای آینده روی قیمت بیت‌ کوین تأثیر می‌گذارند، زیرا دارندگان متوسط با ضررهای عمده و نوسانات مداوم مواجه می‌شوند.

پیامد های ورشکستگی صرافی FTX

در حالی که در محیط فعلی بازار کریپتو نوسانات قطعی است، اما می توان با اطمینان گفت که FTX و پیامدهای آن اکنون دلیل اصلی نوسان قیمت بیت کوین و سقوط آن است.

نمودار هفتگی بیت کوین گویای همه چیز است – داده‌های TradingView نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین با یک کندل قرمز هفتگی دیگر می تواند تا 5500 دلار سقوط کند. 

چارت هفتگی بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین هنوز نزدیک به کف است، چرا که 16300 دلار دوباره به‌عنوان یک سکوی پرتاب عمل کرد. این اقدام قیمت پس از اینکه این جفت به 15780 دلار در Bitstamp رسید، اتفاق افتاد. 

چارت روزانه بیت کوین

وقتی صحبت از صرافی FTX به میان می‌آید، داستان به پایان نرسیده است، زیرا شرکت‌هایی که به همکاری با این صرافی و یا نهاد های مرتبط با آن پرداختند، مشکلاتی دارند. 

به این ترتیب، مفسران پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است در روزها و هفته‌های آینده عملکردهای تکراری وجود داشته باشد، زیرا تأثیرات آن باعث می‌شود غول های رمزنگاری بیشتری از بازار خارج شوند. 

صرافی‌ها به‌ویژه زیر ذربین هستند، زیرا کوکوین، کریپتو دات کام و برخی دیگر از صرافی ها با مشکلات بحران نقدینگی مواجه هستند.

📍در چند روز اخیر، افزایش تراکنش‌های برداشت در Crypto.com و Gate.io منجر به هشدارهایی شد مبنی بر اینکه ممکن است آنها هم به سرنوشت صرافی FTX دچار شوند.

داده‌های شرکت تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant نشان می‌دهد که ۱۵۰۰ بیت‌کوین در ۱۳ نوامبر از Gate.io خارج می‌شود، در حالی که در ۱۴ نوامبر نزدیک به ۸۰۰ بیت‌کوین است و به طور مداوم برداشت ها در حال افزایش است.

نمودار خروجی بیت کوین (Gate.io)

به طور گسترده‌تر، داده‌ها نشان می‌دهند که ذخایر BTC صرافی ها در حدود 2.09 میلیون BTC تخمین زده می‌شود. همچنین CryptoQuant اشاره می‌کند که به دلیل آشفتگی ممکن است نتیجه واقعی را نشان ندهد. 

آخرین باری که ذخایر صرافی ها بسیار کم بود در اوایل سال 2018 بود.

شاخص ذخایر بیت کوین صرافی ها

جهش بیت کوین از 15700 دلار

با توجه به اتفاقاتی که اخیرا افتاده است، پیش بینی قیمت بیت کوین کار آسانی نیست.

متیو هایلند، تحلیلگر، با اشاره به شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD)، هشدار داد که نمودار 3 روزه BTC/USD در آستانه تکرار یک رالی نزولی است که هر دو بار در سال 2022 ظاهر شد و منجر به سقوط بیشتر قیمت شد. 

او نوشت: شاخص MACD بیت کوین در نمودار 3 روزه در موقعیتی است که برای اولین بار از آوریل، ممکن است از آن عبور کند. 

اگر قیمت BTC بتواند قبل از بسته شدن کندل 3 روزه واکنش مثبتی از خود نشان دهد، می توان از این امر جلوگیری کرد. دو تلاقی قبلی در سال گذشته منجر به کاهش بیشتر قیمت شد.

چارت تاریخی قیمت بیت کوین

با این وجود، هایلند خاطرنشان کرد که پس از هک صرافی Mt.Gox در سال 2014، بیت کوین تقریباً یک سال طول کشید تا پس از این اتفاق، بهبود یابد. 

در همین حال، تحلیلگر همکار ایل کاپو، استدلال کرد که بازار برای یک “تسلیم نهایی” آماده شده است، که ممکن است زودتر این اتفاق بیفتد.

او در توییت خود گفت که این ابتدا به شکل یک “تله گاو نر” و سپس شکست قاطعانه ظاهر می شود و بازار را به پایین ترین سطح می رساند.

او همچنین ادامه داد که در صورت وقوع چنین اتفاقی، ممکن است قیمت آلتکوین ها به طور متوسط بین 40 تا 50 درصد کاهش یابد. 

در بازه‌های زمانی کوتاه‌ تر، معامله‌گر محبوب کریپتو تونی می‌ترسید که حتی پایین‌ ترین کندل هفتگی در دو سال اخیر هم ممکن است به‌عنوان حمایت باقی بماند.

او در مورد بازیابی از 15780 دلار پایین‌ترین سطح روزانه اظهار داشت:

شکست خوب است، اما اگر نتوانیم نوسان را در 16400 دلار نگه داریم، این فقط یک حمایت ساختگی است و باید برای تست سطوح پایین تر آماده باشیم.

این اقدام در حالی صورت گرفت که ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، در حمایت ضمنی از آن سخن گفت.

او در آن روز در یک مناظره توییتری نوشت: بیت کوین موفق خواهد شد، اما ممکن است زمستان طولانی باشد.

توییت

تمرکز روی نوسانات بازار سهام

روند تاریخی بیت کوین بیشتر نشان می دهد که صرافی FTX تا چه حد یک رویداد “قوی سیاه” را برای صنعت رقم زده است.

در حالی که بیت کوین و آلت کوین ها در چند روز گذشته ریزش بیش از 25 درصد را تجربه کردند، بازارهای سهام ایالات متحده در اوایل ماه بهبود یافتند.

به این ترتیب، همانطور که شرکت تحقیقاتی Santiment اشاره می‌کند، یک واگرایی آشکار بین بیت‌کوین و دارایی‌های ریسکی وجود دارد که به شکستن رابطه‌ای که در طول سال گذشته ادامه داشته است کمک می‌کند.

هفته گذشته در توییتی خلاصه شد: با پایان یافتن هفته جنجالی معاملات، داستان این هفته جدایی بین ارزهای دیجیتال (پس از سقوط FTX) و سهام است.

🟢اگر اعتماد معامله گران بیت کوین پس از رویدادهای ناگوار بهبود یابد، یک واگرایی صعودی با SP500 شکل می گیرد.

بیت کوین و اتریوم در مقابل بازار سهام

مفسر بازار، Holger Zschaepitz، همچنین به افزایش فاصله در عملکرد بیت کوین در مقابل نزدک اشاره کرد.

بخشی از نظرات جدید در این روز خوانده شد: “فاصله یا همان گپ در عملکرد هفتگی بیت کوین موجب شد تا نزدک بیشترین رشد خود را از سال 2020 تجربه کند. جهان رمزنگاری به معادل 1٪ از سهام جهانی کاهش یافت.”

این همبستگی کاهشی ممکن است در زمان مفیدی از نظر کلان رخ دهد، زیرا دلار آمریکا برخی حرکات و نوسانات نامنظم را انجام می دهد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که تلاش کرده بود از 107 عبور کند، قبل از باز شدن وال استریت در 14 نوامبر شکست خورد، این در حالی است که قیمت آن باید بیک رالی صعودی را پیش می گرفت.

با این حال، هر بازگشتی به اوج های اخیر مطابق تصویر می تواند به سرعت بسیار متفاوت به نظر برسد.

با این وجود، پایین‌ترین سطح DXY شاهد بازگشت شاخص به حالت پشتیبانی بود که از اواسط آگوست آزمایش نشده بود.

چارت روزانه شاخص طلا

با این حال، در مورد عملکرد بلندمدت شاخص DXY، شرکت تجاری محبوب Stockmoney Lizards گفت روندی که در از سال 2021 پیش گرفته بود را شکسته است.

بخشی از نظرات توییتر اضافه شد: «این اصلاح برای بیت کوین خوب خواهد بود».

چارت تاریخی طلا

خرید در کف و کندی فروش ماینرها

در حالی که بسیاری از هولدرها تلاش می کنند تا سکه ها را از صرافی ها خارج کنند یا بفهمند که چگونه ضرر را جبران کنند، جا به جایی رمز ارزها وجود دارد. 

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که با رسیدن بیت‌کوین به پایین‌ترین حد چند ساله هفته گذشته، سرمایه‌ گذاران کوچک و بزرگ از این فرصت استفاده کردند تا در کف قیمت خرید کنند.

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، تعداد کیف پول هایی با موجودی بین 1 تا 10 بیت کوین افزایش چشمگیری داشته اند.

آدرس هایی با موجودی 1 تا 10 بیت کوین

همچنین به نظر می‌رسد که این روند در میان بزرگ‌ترین گروه هولدرها، «نهنگ‌های بزرگ» بیت‌کوین در حال انجام است. Glassnode نشان می دهد که این نهادها با موجودی کیف پول 10000 بیت کوین یا بیشتر نیز در حال رشد هستند و اکنون تعداد آنها تقریباً به 130 می رسد.

کریپتو روور، مفسر محبوب رسانه‌های اجتماعی، واکنش نشان داد: نهنگ‌ها با سرعتی که قبلاً دیده نشده بود در حال انباشت هستند.

آدرس هایی با 10000 بیت کوین یا بیشتر

در همین حال، گروهی که در حال حاضر کاملاً در حالت انباشت نیست، ماینرها هستند. پس از کاهش شدید ذخایر آنها در هفته گذشته، بیت کوین تحت کنترل ماینر هایی که توسط CryptoQuant ردیابی می شوند همچنان روند نزولی دارد.

از 1,858,271 بیت کوین در 8 نوامبر، ذخایر ماینرها در حال حاضر مجموعا 1,853,606 بیت کوین تا زمان نگارش در 14 نوامبر است.

با وجود این، ذخایر بالاتر از ابتدای سال 2022 باقی مانده است و فروش اخیر بخش ناچیزی از موقعیت کلی ماینرها را تشکیل می دهد.

نمودار ذخایر بیت کوین ماینر ها

اندکی امید در داده های سنتیمنتال

به طور قابل پیش بینی، احساسات کلی بازار کریپتو به لطف ورشکستگی صرافی FTX ضربه بزرگی خورد – اما آیا واقعا خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد؟

با توجه به شاخص ترس و طمع کریپتو، صنعت ممکن است در واقع در حال گام برداشتن از اخبار بد باشد.

در آخر هفته، امتیاز این شاخص به پایین ترین سطح محلی 20/100 رسید – که به طور قاطعانه جو بازار را به عنوان یک “ترس شدید” توصیف می کند.

سال 2022 اعداد بسیار پایینی را تجربه کرده است، زیرا شاخص ترس و طمع به 6/100 در طول سال رسید.

شاخص ترس و طمع

در صورت وقوع رالی نزولی بیشتر و حتی یک سقوط 50 درصدی از سطوح فعلی، احساسات را به منطقه ای می برد که به طور معمول پایین ترین قیمت کلان را برای BTC/USD نشان می دهد – در حدود 10/100.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments