تصویب قانون رسمی شدن بیت کوین در السالوادور

قانون به رسمیت شناختن بیت کوین در کشور السالوادور امشب تصویب می شود

به گفته ی رئیس جمهور السالوادور ناییب بوکله امشب در کنگره این کشور قانون به رسمیت شناختن ارز بیت کوین، تصویب می شود.

ناییب بوکله ، رئیس جمهور السالوادور می گوید که تقریباً “100٪ احتمال دارد” لایحه وی برای ایجاد مجوز قانونی بیت کوین امشب تصویب شود. وی در گفتگوی توییتر خود، گفت که این لایحه در حال بحث و بررسی است و انتظار دارد که امشب این قانون به تصویب برسد. وی با بیان اینکه دولت 90 روز برای ایجاد زیرساخت ها فرصت دارد گفت:

ایجاد زیر ساخت های مالی برای این قانون بلافاصله عملی می شود.

السالوادور همچنین کیف پول رسمی بیت کوین را منتشر خواهد کرد (اما این اجباری نخواهد بود) و دولت قصد دارد بیت کوین را در ترازنامه خود نگه دارد اما این امر به قانون جداگانه ای نیاز دارد. همچنین اقامت دائم برای کسانی که 3 عدد بیت کوین در السالوادور سرمایه گذاری کنند در دسترس خواهد بود و یک صندوق اعتماد برای پذیرش خطرات شاغلانی که بیت کوین را قبول می کنند تأسیس می شود.

بوكله در توئیتر نوشت:

من قانون بیت کوین را به كنگره فرستادم و نسخه هایی از این لایحه را به اسپانیایی و انگلیسی بارگذاری كردم.

در این لایحه آمده است: “هدف این قانون تنظیم بیت کوین به عنوان پول قانونی بدون محدودیت با قدرت آزادسازی نامحدود در هر معامله و هر عنوانی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا خصوصی به آن نیاز دارند.” این لایحه شامل لیستی از پیشنهادهای جالب مانند مالیات صفر درصد بر سود سرمایه برای بیت کوین و پرداخت مالیات شخصی با بیت کوین بود. 

طبق این لایحه ، دولت زیرساخت هایی را فراهم می کند که کاربران بیت کوین را قادر می سازد تا در صورت لزوم بلافاصله بیت خود را به دلار تبدیل کنند. علاوه بر این ، دولت “آموزش و سازوکارهایی” برای کمک به شهروندان ناآشنا با بیت کوین فراهم خواهد کرد، زیرا بسیاری از افراد باید نحوه استفاده از دارایی دیجیتال را بیاموزند.

حرکت بوکله در مسیر کریپتو شور و شوق بسیاری از سیاستمداران را در سراسر آمریکای لاتین برانگیخته است.

ژوئ کارلیتوس ریجالا، نماینده کنگره پاراگوئه نیز،قول داد که تصویب بیت کوین در اواخر این هفته انجام شود. همچنین، سناتور مکزیکی ادواردو مورات هینوجوسا فاش کرد که قصد دارد ” ترویج و پیشنهاد یک چارچوب قانونی برای کوین های ارز دیجیتال در مجلس عوام مکزیک “را ارائه دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments