زوسیه و اوکراین

سقوط قیمت سهام و ارزهای دیجیتال با افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین

خطرات ژئوپلیتیکی بازارها را در روز جمعه تحت تاثیر قرار داد به طوری که بیت کوین به زیر 43 هزار دلار سقوط کرد.

اکثر ارزهای دیجیتال در روز جمعه با واکنش معامله گران به خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از تنش های بین روسیه و اوکراین نزولی شدند.

روز جمعه، بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آمریکایی‌ها خواست که فورا اوکراین را ترک کنند و هشدار داد که «حمله ممکن است در هر زمانی آغاز شود». در حال حاضر، ایالات متحده با وجود فعالیت های نظامی روسیه، اعزام نیرو به اوکراین را رد کرده است.

قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته تا 5 درصد کاهش یافت، در حالی که 4 درصد کاهش در قیمت اتریوم و 7 درصد کاهش در قیمت سولانا وجود داشت. بازار سهام همچنین نزولی بود در حالی که پناهگاه های امن سنتی مانند طلا و دلار آمریکا افزایش ارزش را تجربه کردند. بازارها در نهایت در اواخر روز معاملاتی نیویورک تثبیت شدند.

اندیکاتورهای تکنیکال عمدتاً برای بیت کوین خنثی هستند و حمایت 35000 تا 40000 دلار و مقاومت در 46000 دلار را نشان می دهند.

به گفته جیسون پاگولاتوس، تحلیلگر دلفی دیجیتال، یک شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال، در 10 روز گذشته، اکثر حجم معاملات بین 41 تا 41.5 هزار دلار بیت کوین بوده است. اگر این سطح از بین برود، احتمالاً به سمت شکاف های حجم باقی مانده حرکت می کنیم که اتفاقاً با 38.5 هزار دلار مصادف می شود.

افزایش تسلط بیت کوین بر بازار

ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش کل بازار کریپتو در این هفته به بالای 40 درصد رسید. به طور معمول، معامله‌گران در طول رکود بازار به بیت‌کوین اهمیت بیشتری می دهند، زیرا ریسک کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال جایگزین (آلت‌کوین‌ها) دارد.

در طول بازار نزولی کریپتو در سال 2018، نسبت تسلط بیت کوین از پایین ترین سطح 35 درصد به 72 درصد افزایش یافت. و در طول سال گذشته، این نسبت 30 درصد کاهش یافت، زیرا آلت کوین ها فراتر از بیت کوین رشد کردند.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند بیت کوین برای چند ماه دیگر تحت فشار باقی بماند. NYDIG، یک شرکت هلدینگ بیت کوین، این هفته در خبرنامه ای نوشت: 

در نزول بهار گذشته، حدود شش ماه طول کشید تا بیت کوین بهبود یابد. یک جدول زمانی مشابه در کاهش فعلی، تاریخ بهبود را در ماه می تعیین می کند.

نمودار سلطه بیت کوین

منبع: کوین دسک

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments