فوری: هک صرافی کوینکس تایید شد! سرقت 29 میلیون دارایی از صرافی Coinex

فوری: هک صرافی کوینکس تایید شد! سرقت 29 میلیون دارایی از صرافی Coinex

صرافی جهانی ارزهای دیجیتال کوینکس با حداقل 29 میلیون دلار هک شده است، و کارشناس های بلاک چین یک سری تراکنش های مشکوک را شناسایی کرده اند که از کیف پول های داغ شرکت خارج شده است.

در 12 سپتامبر، صرافی رمز ارز CoinEx تراکنش های غیرعادی بزرگی را به آدرسی ناشناس تجربه کرد که باعث شد کارشناسان امنیتی به هک شدن صرافی مشکوک شوند. پلتفرم امنیتی بلاک چین Cyvers Alerts ضرر و زیان را تقریباً 27 میلیون دلار برآورد کرده است.

پلتفرم امنیتی کریپتو Cyvers روز سه‌شنبه این نقض را گزارش کرد و از کوینکس خواست تمام واریز و برداشت‌ها را فورا متوقف کند.

این هک در سه بلاک چین مختلف رخ داد که شامل طیف گسترده ای از توکن ها بود. در مجموع، سارقان 18.12 میلیون دلار دارایی در اتریوم، 8.5 میلیون دلار در ترون و 291،000 دلار در پالیگان سرقت کردند.

به گفته این شرکت، دلایل احتمالی هک شامل “نقض کنترل دسترسی”، “لو رفتن کلید خصوصی” و “راگ پول” است، البته اگر این کار صرفاً یک “کار خودی” نباشد.

Cyvers اضافه کرد که سه آدرس مشکوک هکر قبلاً مبادله دارایی‌های خود را با ETH آغاز کرده‌اند و یکی از آنها قبلاً 3365 اتریوم (5.3 میلیون دلار) را به یک آدرس خارجی منتقل کرده است.

صرافی CoinEX بعداً بیانیه ای را منتشر کرد که این هک را تایید کرد. در حالی که اشاره کردند که میزان دقیق دارایی های از دست رفته نامشخص است، آنها گفتند که میزان دارایی سرقت شده “بخش بسیار کمی از کل دارایی های صرافی CoinEx” است.

صرافی نوشت: “ما به همه کاربران اطمینان می دهیم: دارایی های شما امن و دست نخورده است.” کسانی که دارایی خود را از دست داده اند برای هرگونه ضرر و زیان ناشی از این نقض 100٪ غرامت دریافت خواهند کرد.

CoinEx همچنین قول داده است که “گزارش جامع” و جدول زمانی دقیق این حادثه را ارائه کند. این شرکت همچنین یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی این موضوع استخدام کرده است.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments