این ماه سرنوشت بیت کوین رقم می خورد! | تحلیل 3 رویداد کلان مهم برای BTC

این ماه سرنوشت بیت کوین رقم می خورد! | تحلیل 3 رویداد کلان برای BTC

علیرغم پیش‌بینی‌های کلان غم‌انگیز، برخی از کارشناسان برجسته کریپتو، سقوط اخیر بازار کریپتو با محرک های اقتصاد کلان را به‌عنوان یک نشانه مثبت کلی برای صنعت می‌دانند.

جامعه کریپتو در حال بررسی سه تاریخ کلیدی در این ماه است که می تواند به شدت بر مسیر بازار ارز دیجیتال و محیط کلان اقتصاد ایالات متحده در سال جاری تأثیر بگذارد.

در 13 جولای، شاخص ماهانه قیمت مصرف کننده (CPI) و داده های مربوط به تورم برای عموم منتشر می شود. در 26 تا 27 ژوئیه، تصمیمی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره گرفته می شود، در حالی که در 28 ژوئیه، برآوردهای تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم 2022 ایالات متحده به ما نشان می دهد که آیا این کشور در رکود فنی قرار دارد یا خیر.

13 جولای: اعلام نرخ تورم (CPI)

مایکل ون دی پوپ، مدیرعامل و بنیانگذار پلتفرم آموزشی و مشاوره رمزارز EightGlobal، در 4 ژوئیه به 614,300 دنبال کننده توییتر خود گفت که “همه چشم ها به داده های CPI در هفته آینده است“. همچنین پیش بینی های صعودی برای قیمت بیت کوین در صورتی که این رمز ارز به بالای 20000 دلار برسد را اضافه کرد. 

توییت

یکی از بنیانگذاران The Crypto Academy که در توییتر به عنوان “گرگ های ارزهای دیجیتال” شناخته می شود، به دنبال کنندگان خود گفت که مراقب تاریخ باشند و اضافه کرد که پایین آمدن CPI از حد انتظار می تواند محرکی برای سقوط بیت کوین باشد.

همه به اعداد نرخ تورم (CPI) در 13 جولای چشم دوخته اند. اگر CPI پایین بیاید، این محرکی برای ریزش بیشتر بیت کوین است.

CPI یکی از معیارها برای سنجش چگونگی پیشرفت تورم با اندازه‌گیری میانگین تغییر قیمت‌های مصرف‌کننده بر اساس سبد نماینده کالاها و خدمات خانگی است.

تداوم افزایش تورم می تواند بر تقاضای ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، به طوری که مصرف کنندگان باید بیشتر از قبل برای زندگی خود هزینه کنند.

جالب توجه است، در حالی که بیت کوین در بحبوحه تورم بالا پس از بحران مالی جهانی در سال 2008 ایجاد شد و به دلیل عرضه ثابت و کمبود آن به عنوان یک محافظ تورم معرفی شد، در سال‌های اخیر شاهد عملکرد این ارز دیجیتال در راستای سهام‌های فناوری سنتی بوده‌ایم که ضد تورم است.

انتشار برنامه ریزی شده بعدی CPI در 13 جولای 2022 توسط آمار اداره کار ایالات متحده انتظار می رود.

بر اساس گزارش Trading Economics، اجماع فعلی در مورد نرخ تورم ژوئن 8.7 درصد است، که کمی بالاتر از 8.6 درصد در ماه می است.

26-27 ژوئیه: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

پس از افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ماه ژوئن، یکی از قابل توجه ترین افزایش های ماهانه در 28 سال گذشته، انتظار می رود پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در اواخر این ماه، نرخ های بهره بیشتر افزایش یابد.

افزایش نرخ بهره یکی از ابزارهای اصلی مورد استفاده فدرال رزرو و بانک مرکزی ایالات متحده برای مدیریت تورم از طریق کند کردن اقتصاد است. افزایش نرخ بهره منجر به افزایش هزینه‌های وام می‌شود که می‌تواند باعث دلسردی مصرف‌ کنندگان و مخارج تجاری و وام‌ دهی شود.

افزایش نرخ بهره می‌تواند بر قیمت دارایی‌هایی با ریسک بالاتر یعنی قیمت ارزهای دیجیتال، مانند کریپتو، فشار نزولی وارد کند، زیرا سرمایه‌ گذاران می‌توانند تنها با جمع کردن پول خود در حساب‌های دارای بهره یا دارایی‌های کم ریسک، شروع به کسب بازده مناسب کنند.

🎯در این ماه، انتظار می‌رود FOMC تصمیم بگیرد که آیا افزایش 50 یا 75 امتیازی پایه را اعمال کند. چارلی بیللو، بنیانگذار و مدیر عامل Compound Capital Advisors، شرط خود را روی مبلغ بالاتر قرار داد.

توییت

28 جولای: آیا در رکود هستیم؟

در 28 ژوئیه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) برآوردی از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه دوم سال 2022 منتشر خواهد کرد.

پس از ثبت کاهش -1.6٪ تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول 2022، GDPNow فدرال رزرو آتلانتا اکنون انتظار کاهش -2.1٪ در رشد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم 2022 را دارد.

دومین سه ماهه متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی، ایالات متحده را وارد یک “رکود فنی” می کند.

اگر اقتصاد ایالات متحده رسماً به عنوان رکود شناخته شود، که انتظار می رود در سال 2023 آغاز شود، بیت کوین با اولین رکود تمام عیار خود مواجه خواهد شد و احتمالاً در کنار سهام فناوری شاهد کاهش مداوم خواهد بود.

علیرغم پیش‌بینی‌های کلان غم‌انگیز، برخی از کارشناسان برجسته کریپتو، سقوط اخیر بازار کریپتو با محرک های کلان را به‌عنوان یک نشانه مثبت کلی برای صنعت می‌دانند.

اریک وورهیس، کارشناس کریپتو، یکی از بنیانگذاران Coinapult و مدیر عامل و بنیانگذار ShapeShift، گفت که سقوط  فعلی کریپتو برای او نگران کننده نیست، زیرا این اولین سقوط کریپتو است که ناشی از عوامل کلان بی ربط به بازار ارز دیجیتال است.

Qiao Wang، مشارکت کننده اصلی Alliance DAO نظرات مشابهی را به 131200 دنبال کننده خود ارائه کرد و اشاره کرد که “این اولین چرخه ای است که در آن مورد اصلی بازار خرسی یک عامل برون زا” می باشد.

این اولین چرخه ای است که در آن مورد اصلی بازار خرسی یک عامل برون زا است. در چرخه های قبلی، درون زا بود، به عنوان مثال هک صرافی Mt.Gox در سال 2014 و مشکلات عرضه اولیه در سال 2018 .

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments