پیش بینی ربات ChatGPT در مورد 8 اتفاقی که ممکن است در 10 سال آینده برای کریپتو رخ می دهد!

پیش بینی ChatGPT در مورد 8 اتفاقی که ممکن است در 10 سال آینده برای کریپتو رخ می دهد!

براساس پیش بینی ChatGPT، از DeFi تا پذیرش بیت کوین – اینها قابل توجه ترین چیزهایی هستند که در 10 سال آینده در کریپتو اتفاق می افتد.

اگرچه همه چیز با آغاز به کار شبکه بیت کوین در سال 2009 آغاز شد، صنعت ارزهای دیجیتال به طور کلی تقریباً یک دهه پیش ایجاد شده است. در حالی که مطمئناً رویداد های بیشتری در این بازه زمانی اتفاق افتاده است، پیش بینی اتفاقاتی که ممکن است در آینده ارز دیجیتال رخ دهد، ارزش تجسم و حدس زدن دارد.

♦️به این ترتیب، ما از چت ربات بسیار محبوب هوش مصنوعی- ChatGPT – در مورد این موضوع پرسیدیم و پاسخ های قانع‌ کننده‌ای در مورد اتفاقاتی که ممکن است در کریپتو در دهه آینده رخ دهد ارائه کرد.

1. پذیرش جریان اصلی بیشتر

اول از همه، ChatGPT یک “پذیرش جریان اصلی بزرگتر” را در این بازه زمانی ترسیم کرد زیرا پیش بینی می کند بیت کوین و آلت کوین ها به بخش مهمی از شبکه مالی جهانی تبدیل شوند و برای تراکنش ها استفاده شوند.

قطعاً در چند سال گذشته شاهد تحولاتی در این زمینه بوده ایم. دو تا از غول‌های این حوزه – ویزا و مسترکارت – هر دو شراکت‌ های متعددی با شرکت‌های ارزهای دیجیتال امضا کرده‌اند تا به میلیون‌ها تاجر اجازه دهند پرداخت‌ها را از طریق دارایی‌های دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری و نقدی خود بپذیرند.

🔸علیرغم ناکامی‌های این صنعت در سال گذشته، ویزا اخیراً دیدگاه‌های مثبت شرکت خود را در این مورد دو برابر کرد، زیرا آنها معتقدند برخی از دارایی‌های دیجیتال “پتانسیل ایفای نقش مهمی در اکوسیستم پرداخت‌ها دارند“.

🔸از سوی دیگر، مسترکارت اخیراً برنامه‌ ای را معرفی کرده است که هدف آن کمک به بانک‌ها در راه‌ اندازی پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال است.

2. چارچوب های نظارتی پیشرفته

با افزایش پذیرش، ربات چت هوش مصنوعی پیش بینی کرد که ناظران جهانی می خواهند توسعه صنعت را زیر نظر داشته باشند. این یک موضوع داغ در چند سال گذشته بوده است، به ویژه پس از “شکست های” اتفاق افتاده در سال گذشته – مانند فاجعه لونا و فروپاشی صرافی FTX.

ایالات متحده نقش اصلی در این اتفاقات تلخ و شیرین داشته است. با وجود اینکه این کشور خانه برخی از بزرگترین شرکت های رمزنگاری است، رگولاتورهای محلی در ایجاد قوانین مناسب شکست خورده اند.

در همان زمان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار چندین شرکت را تحت تعقیب قرار داده و آنها را به ارائه اوراق بهادار ثبت نشده بدون ذکر جزئیات اینکه کدام دارایی های دیجیتال واقعاً اوراق بهادار هستند، متهم کرده است. رگولاتور همچنین درگیر نبردهای حقوقی علیه چندین غول رمز ارز از جمله ریپل و گری اسکیل است.

در مقابل، سنگاپور، هنگ کنگ و همچنین اتحادیه اروپا در حال برداشتن گام هایی در جهت تنظیم این صنعت هستند. اتحادیه اروپا اخیراً قانون MiCA را تصویب کرده است که انتظار می‌رود در سال 2024 برای استیبل کوین‌ها و در سال 2025 برای صرافی‌ها و سایر شرکت‌ کنندگان در صنعت شروع به کار کند.

3. افزایش سرمایه گذاری سازمان های نهادی

چند سال پیش، درست پس از شیوع کووید-19، مؤسساتی را دیدیم که وارد این فضا شدند. از یک طرف، بسیاری از سرمایه گذاران برجسته قدیمی، مانند بن میلر، استن دراکن میلر، و پل تودور جونز III، حمایت خود را از بیت کوین و برخی آلت کوین ها در حالی که سایر گزینه های سرمایه گذاری و سیاست های پولی فدرال رزرو را تحت فشار قرار دادند، بیان کردند.

از سوی دیگر، ابزارهای سرمایه‌ گذاری نهادی، مانند شرکت بزرگ بیمه MassMutual، One River Asset Manager و حتی BlackRock (بزرگ‌ ترین مدیر دارایی جهان)، با سرمایه‌ گذاری‌های خاص یا خرید بیت کوین، در این بازار ایفا نقش کردند. 

این امر حتی باعث شد تا غول بانکی مشکوک جی پی مورگان پیش بینی کند که سایر موسسات نیز می توانند در مقطعی از آن پیروی کنند. با این حال، همه اینها سال گذشته تغییر کرد – بله، درست حدس زدید – پس از بحرانی که با ترا شروع شد و با FTX ادامه یافت.

با این حال، ChatGPT معتقد است که شانس زیادی برای تغییر روند وجود دارد، به خصوص اگر دو پیش‌بینی قبلی به واقعیت تبدیل شوند.

4/5. تعامل خدمات مالی و پذیرش بلاک چین

ChatGPT اظهار داشت که جدا از استفاده از کارت اعتباری و نقدی، ارزهای دیجیتال و همچنین فناوری بلاک چین می‌توانند با موفقیت در سایر بخش‌های سیستم مالی ادغام شوند.

این شامل تسویه تراکنش های بزرگ در مقیاس بزرگتر در شبکه های بلاک چین می شود، اما علاوه بر این فناوری، سیاست های بیمه و معاملات املاک و مستغلات را نیز شامل می شود.

با این حال، طبق ربات چت هوش مصنوعی، امور مالی تنها یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند هر چه بیشتر تغییر و تحولاتی را در بلاک چین ایجاد کند. chatgpt بر این باور است که این فناوری می تواند در چندین زمینه دیگر مانند مدیریت زنجیره تامین، مراقبت های بهداشتی و حتی خدمات دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

6. پایداری

سرمایه‌گذاری زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) چند سال پیش، زمانی که چند آژانس جهانی گزارش‌های مکرر مبنی بر مضر بودن استخراج بیت‌ کوین برای محیط‌ زیست منتشر می‌ کردند، در شهر بود. آنها این ترفند را در حالی انجام دادند که چندین سرمایه‌گذار، از جمله تسلای ایلان ماسک، از موقعیت‌های BTC کناره‌ گیری کردند و استخراج کنندگان را تحت فشار قرار دادند تا استفاده از کربن را متوقف کنند و به منابع انرژی پایدار و سبز روی آوردند.

این همچنین یکی از دلایلی است که اتریوم سال گذشته مرج اتریوم را انجام داد – توسعه ای که به دومین بلاک چین بزرگ اجازه داد از اثبات کار با انرژی بیشتر به اثبات سهام منتقل شود.

ChatGPT می بیند که پایداری نقش بزرگی در صنعت در دهه آینده ایفا می کند زیرا نگرانی های زیست محیطی همچنان در حال رشد هستند. به این ترتیب، ربات چت پیش‌ بینی کرد که ارزهای رمزپایه با استفاده از انرژی سبز بیشتر، انتخاب ارجح برای سرمایه‌گذاران ESG (و سایرین) خواهد بود.

7. گسترش حوزه DeFi

امور مالی غیر متمرکز به عنوان طرف مقابل سیستم مالی عمومی که جهان امروز تحت آن عمل می کند، که کاملاً متمرکز است، در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که همیشه یک شخص ثالث در تمام معاملات و غیره شما درگیر است.

اگرچه DeFi سالهاست که وجود داشته است، اما محبوبیت آن در سال 2020 افزایش یافت. پروژه‌هایی که «تابستان دیفای» نامیده می‌شوند، در تعامل، ارزش کل قفل شده (TVL) و قیمت‌ها به شدت افزایش یافتند.

با این حال، این پذیرش گسترده و سریع برخی از مسائل صنعت مانند عدم مقیاس‌ پذیری، وجود کلاهبرداری‌های آشکار، پروژه‌های تقلبی، راگ پول و همچنین مشکلات امنیتی را آشکار کرد. میلیاردها ارز دیجیتال به دلیل هک کردن یا هک شدن در چند سال گذشته از بین رفته است.

با این وجود، ChatGPT معتقد است که DeFi مشکلات خود را بیشتر از پیش خواهد برد، تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به بخشی حیاتی از صنعت مالی تبدیل می شود.

8. نوآوری های فناوری جدید

در نهایت، ربات هوش مصنوعی به نوآوری در بخش فناوری اشاره کرد. به هر حال، شبکه بیت کوین و همچنین بسیاری از پروژه های دیگر که در 15 سال بعد ظهور کردند، به خودی خود یک نوآوری است.

اثبات کار، با وجود مسائلی که داشت، منجر به ایجاد اثبات سهام و تغییرات متعدد آن شد. تاکنون دیده‌ایم که بلاک چین امکان توسعه پروتکل‌های متعدد و متنوع با اهداف مختلف مانند DeFi، NFT، اوراکل‌ها و غیره را می‌دهد.

💥ده سال آینده می تواند استفاده بسیار بیشتری را برای ایده هایی که ما حتی به آنها فکر نکرده ایم به همراه داشته باشد.

ممکن است ارزهای دیجیتال جدید با ویژگی‌ها و کاربردهایی ظاهر شوند که در حال حاضر نمی‌توانیم آن‌ها را پیش‌بینی کنیم. اینها می تواند ناشی از پیشرفت فناوری یا تغییر نیازها و شرایط جامعه باشد.

با این حال، جالب است که چت ربات هوش مصنوعی علیرغم رشد انفجاری در پذیرش توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) در سال 2021، نتوانست اشاره کند. این سوال باقی می‌ماند که آیا ChatGPT آنها را به ارزهای دیجیتال مرتبط نمی‌کند یا آینده‌ای برای آنها نمی‌بیند؟!!

منبع: کریپتو پتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments