انتقاد از کاردانو

موج انتقادات از کاردانو پس از آپدیت آلنزو در شبکه آزمایشی و پاسخ کوبنده توسعه دهندگان

کاردانو پس از مشخص شدن برخی اشکالات در ساختار شبکه آلنزو مورد انتقاد جدی قرار گرفت. کاردانو ، سومین ارز رمزنگاری شده بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین و اتریوم ، پس از گزارش هایی مبنی بر وجود مشکلاتی درباره به روز رسانی اخیر در شبکه آزمایشی مورد انتقاد قرار گرفت.

تیم کاردانو در ماه سپتامبر اعلام کرد که قابلیت قرارداد هوشمند در حال حاضر در شبکه آزمایشی Alonzo در دسترس است. پس از استقرار قراردادهای هوشمند در شبکه آزمایشی، ارتقاء شبکه اصلی Alonzo برای اجرا در 12 سپتامبر برنامه ریزی شده است.

با این حال، یک رشته توییتر از طرفدار اتریوم، آنتونی ساسانو در 4 سپتامبر، مجموعه ای از اسکرین شات ها را نشان می دهد که یک مسئله همزمان سازی را که در صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو، Minswap مشاهده شده بود ، نشان می دهد. این صرافی غیر متمرکز اولین برنامه ای بود که در 4 سپتامبر روی تست نت (شبکه آزمایشی) کاردانو راه اندازی شد.

مسائل مربوط به همزمان سازی اغلب به گونه ای آشکار می شود که از تعامل چند کاربر به طور همزمان با یک برنامه یا پروتکل جلوگیری می کند. در مورد کاردانو ، این مشکل به احتمال زیاد از عدم وجود “ماشین مجازی کاردانو” – ابزاری مانند ماشین مجازی اتریوم – ناشی می شود که اجازه می دهد عملیات قراردادهای هوشمند به طور همزمان پیش بروند.

طبق یکی از اسکرین شات های ارسال شده توسط ساسانو ، یک کاربر هنگام تلاش برای مبادله توکن ها با خطای معامله روبرو شد. برخی از اعضای جامعه نگران این هستند که Minswap فقط یک تراکنش در هر بلاک را انجام می دهد و این موضوع آن را ناکارآمد می کند.

چارلز هوسکینسون، بنیانگذار کاردانو، در واکنش به این مشکل، در ویدئویی اظهار داشت:

مشکلی که صنعت ما دارد این است که اگر شما از تلاش های من حمایت نمی کنید یا من راهی برای کارکرد ایده هایم در چیزی که شما ایجاد کرده اید نمی بینم، آنچه شما ساخته اید کاملاً بی فایده است، برای همیشه به درد نخور است و فقط یک اسباب بازی است. و سپس آنها از معیارهای بیهوده ای استفاده می کنند، در حالی که حتی نمی دانند چه می گویند.

به گفته خالق کاردانو ، ایجاد یک سیستم مبادله غیرمتمرکز و مقیاس پذیر یک تلاش دشوار است.

در همین حال ، IOHK ، شرکت تحقیق و توسعه پشت کاردانو ، همچنین یک رشته توییت در مورد “اطلاعات غلط” در مورد رویکرد دفتر مرکزی تراکنش های کاردانو منتشر کرد. یک پست وبلاگ ​​که توسط SundaeSwap Labs ، صرافی غیر متمرکز مستقر در کاردانو منتشر شده است، به برخی از تصورات غلط در مورد کاردانو پرداخته است.

طبق این مقاله، امکان انجام صدها تراکنش در هر بلوک وجود دارد و خاطرنشان کرد که مشکلی که در شبکه آزمایشی رخ داده به معنای نقطه پایان و مرگ تلاش های کاردانو نیست.

خطاب به افرادی که ادعا می کنند این مرگ کاردانو است: بعید است. اشاره به یک آزمایش سنگین در اولین روزهای آغازین یک اکوسیستم و نگه داشتن آن به عنوان نشانه مرگبار سقوط کاردانو در بهترین حالت ساده لوحی زودرس و در بدترین حالت عدم صداقت فکری است.

🔗 منبع: کریپتوپوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments