آیا پیشنهاد جدید می تواند قیمت لونا کلاسیک را به 1 دلار می رساند؟ 

آیا پیشنهاد جدید می تواند قیمت لونا کلاسیک را به 1 دلار برساند؟ 

اخبار اخیر لونا کلاسیک نشان می دهد که جامعه Terra در مورد یک پیشنهاد بازگرداندن پایداری USTC با دلار آمریکا رای خواهد داد که هدف آن تغییر پویایی شبکه اصلی است.

جامعه عظیمی که از آلتکوین دفن شده لونا کلاسیک (LUNC) و استیبل کوین شکست خورده آن (USTC) پشتیبانی می کند در حال حاضر در تلاش است تا شبکه را به حالت اصلی خود بازگرداند. Terra، در اصل یک بلاک چین برجسته است که قصد رقابت با اتریوم (ETH) و استیبل کوین‌هایی مانند USDT و USDC را داشت و در ماه مه 2022 سقوط کرد که باعث ایجاد یک اثر دومینویی در سراسر صنعت کریپتو شد و قیمت ارزهای دیجیتال سقوط کرد و در نتیجه 2 تریلیون دلار دارایی را در بازار کریپتو از بین برد.

تلاش برای 1 دلاری شدن استیبل کوین لونا کلاسیک (UST)

تقریباً یک سال پس از شکست وحشتناک Terra، اعضای انجمن Terra Classic در حال بررسی احیای استیبل کوین کلاسیک (USTC) محکوم به فنا در اکوسیستم هستند. زنجیره شکست خورده به لونا کلاسیک تغییر نام داد، در حالی که نسخه فورکی – که پس از رویداد عدم پایداری UST با دلار آمریکا ایجاد شد – به لونا 2 تبدیل شد.

بحث‌ها در انجمن‌هایی که تاریخ آن به ماه مارس بازمی‌گردد، مدل جدیدی را پیشنهاد می‌کند که مشکلات مربوط به طراحی اولیه را با استفاده از سهام‌ بندی، کارمزدهای واگرایی الگوریتمی، بازخرید توکن و مبادله‌ های یک‌ طرفه برطرف می‌کند. مکانیزم کارمزد واگرایی، همانطور که توسط عضو «RedlineDrifter» توضیح داده شده است، هزینه ای برابر با اختلاف قیمت بین پایداری و قیمت بازار USTC تعیین می کند. این هزینه ممکن است از 0٪ تا 100٪ با 50٪ انحراف از پایداری با دلار آمریکا متغیر باشد. کاربرانی که توکن های USTC را خریداری می کنند مسئول این هزینه ها خواهند بود و باید آن را بپردازند.

جزئیات پیشنهاد بازگرداندن پایداری UST 

این طرح انگیزه فروش در قیمت های پایین تر از 1 دلار که ارزش آن مطابق با دلار آمریکا است را از بین می برد و انگیزه خرید را افزایش می دهد تا انباشت دارایی با ارزش تر را تضمین کند، که USTC یا توکن هایی است که آن را پشتیبانی می کند. گفته می‌شود که این پروتکل در تمام جفت‌های تجاری USTC، هم در زنجیره و هم خارج از زنجیره اعمال می‌شود، و هزینه‌هایی که توسط پروتکل جمع‌ آوری می‌شود برای بازخرید USTC و اطمینان از حفظ پایداری آن با دلار آمریکا استفاده می‌شود.

علاوه بر این، RedlineDrifter یک ابزار استیکینگ USTC را به عنوان ابزاری برای جذب سرمایه به توکن ارائه کرد که حداقل منجر به افزایش قیمت توکن می‌شود. با توجه به این پیشنهاد، به منظور ارائه مقداری سودمندی به USTC و همزمان حذف آن از عرضه در گردش، باید مکانیزم جدید استیکینگ برای USTC با مدت زمان قفل شدن یک ماه، شش ماه و یک سال با افزایش نرخ های تشویقی برای دوره های قفل طولانی تر ایجاد شود. در این پیشنهاد نقل شده است:

این پروپوزال صرفاً در مورد خارج کردن USTC از عرضه در گردش به منظور تسریع در روند بازگرداندن پایداری با دلار آمریکا و اعمال فشار مثبت بر قیمت USTC است.

همانطور که قبلا در CoinGape گزارش شد، اکوسیستم Terra در ماه می سال گذشته به دلیل خروج ناگهانی از پروتکل سقوط کرد، که منجر به کاهش شدید UST به چند پنی در عرض دو هفته و کاهش 99 درصدی در ارزش توکن‌های LUNA شد. در پی این خبر قیمت لونا کلاسیک در حال حاضر 0.0001122 دلار با ارزش بازار تقریباً 637 میلیون دلار در حال مبادله است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4 5 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
متین
متین
11 ماه قبل

امید وارم لونا کلاسیک راه خودش پیدا کنه و بتونه دوباره ارزش پیدا کنه که توکن سوزی پایدار و عظیم مثل شیبانی علاج کاره که با این شیوه که فقط بایننس داره بیشترین حمایت میکنه فعلن دور از انتظاره…

حجت
حجت
1 سال قبل

یک دلار پیشکش همون ۱۰ سنت هم راضی هستیم