فانتوم یک دلاری | احتمال رسیدن قیمت FTM به 1 دلار در سال 2024 چقدر است؟

فانتوم یک دلاری | احتمال رسیدن قیمت FTM به 1 دلار در سال 2024 چقدر است؟

همه ما به خوبی می دانیم که ارز دیجیتال فانتوم (FTM) یک پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی DAG برای برنامه های Defi است که هدف آن حل مسائل مقیاس پذیری فناوری های دفتر کل توزیع شده است و معاملات قراردادهای هوشمند را با فناوری نوآورانه خود سریعتر کند. پس از سال‌ها موفقیت، سال 2023 برای جامعه فانتوم و سرمایه گذارانی که در سال قبل این ارز دیجیتال را خریداری کرده اند، سودآور بوده است. اما آیا فانتوم می تواند از مرز یک دلار عبور کند؟ برای دستیابی به فانتوم یک دلاری چه شرایطی باید وجود داشته باشد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که احتمال رسیدن قیمت فانتوم به یک دلار چقدر است و دیدگاه برخی از کارشناسان برجسته را تحلیل کنیم.

احتمال فانتوم یک دلاری چقدر است؟

احتمال فانتوم یک دلاری چقدر است؟

ارز دیجیتال فانتوم یکی از رمز ارزهای اساساً قوی است که در تمام صرافی های اصلی فهرست شده است. همچنین می توانید مشاهده کنید که FTM یکی از ارزنده ترین ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت خود در چند سال قبل بود. با سقوط بازار کریپتو در سال 2022، فانتوم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال افت کرد و تقریباً برای مدت طولانی بین 0.2 تا 0.3 دلار معامله شد و برای مدت کوتاهی به زیر 0.2 دلار سقوط کرد. 

اما در چند هفته گذشته فانتوم قدرتی از خود نشان داده و از ژانویه 2023 شروع به حرکت به سمت بالا کرده است. این ارز دیجیتال در زمان نگارش مقاله 87 درصد از اوج تاریخی خود فاصله دارد و کاهش قیمت را تجربه کرده است. همچنین ارز دیجیتال FTM از کف تاریخی قیمت 22538.94 درصد سود را برای سرمایه گذاران اولیه خود به همراه داشته است. 

با افزایش های پی در پی در چند هفته گذشته، فانتوم در حال حاضر با قیمت 0.44 دلار معامله می شود که از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت در دسترس 0.43 دلار و مقاومت قوی پیش رو 0.65 دلار است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند این ارز دیجیتال آینده دار در در زمان نزدیک، مطمئناً مقاومت 0.65 دلار را می شکند و در بلندمدت با قیمت های بالاتر معامله می شود و فانتوم یک دلاری به زودی در دسترس خواهد بود. 

اما، تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بسیار دشوار هستند و هیچ‌ کس نمی‌ تواند دقیقاً حرکت آینده فانتوم را در میان تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده، افزایش تورم و چارچوب‌ های سیاست نامشخص، پیش‌ بینی کند. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی برای خرید ارز فانتوم، ابتدا تحقیق کنید و مدیریت ریسک و سرمایه گذاری را در نظر داشته باشید. 

تحلیل عملکرد قیمت فانتوم از سال 2021 تا 2023

تحلیل عملکرد قیمت فانتوم از سال 2021 تا 2023

پس از ده ها ماه، بازار کریپتو واقعاً در سال 2021 وارد مرحله جدیدی شد. در آن سال، روند صعودی جدیدی در بیت کوین آغاز شد و بقیه ارزهای رمزنگاری شده را نیز همراه با آن افزایش داد. این مطمئناً به رشد قیمت فانتوم کمک کرد اما تیم توسعه دهنده این پروژه عملکرد ضعیفی داشتند.

از این رو ابتدا پل اتریوم بالاخره آماده راه اندازی شد. در مرحله دوم، بنیاد Fantom ویژگی های حاکمیت زنجیره ای را معرفی کرد و قابلیت استفاده از ارز فانتوم را افزایش داد. ثالثاً، ویژگی‌های بیشتری مانند ایجاد استخرهای نقدینگی بیشتر برای استیک کردن ارز فانتوم در راه بود. ترکیبی از این عوامل قیمت FTM را تا 0.65 دلار تا فوریه و 0.77 دلار تا ماه مه افزایش داد و سپس، رالی گاوی خود را برای رسیدن به بالاترین قیمت 3.48 دلار در 28 اکتبر 2021 آغاز کرد.

اصلاً تعجب آور نیست که بازار کریپتو در یک حالت تهاجمی وارد سال 2022 شد. قیمت ها به همان سرعتی که ماه ها قبل رشد کردند شروع به کاهش کردند و قیمت FTM نیز از این قاعده مستثنی نبود. این بار، حتی تحولات مثبت در رشد شبکه نیز برای کاهش سرعت سقوط کافی نبود. اعضای کلیدی تیم توسعه، آنتون نل و آندره کرونه، برای افزایش آسیب‌ دیدگی، DeFi را ترک کردند.

در ماه مه 2022، یک شکست دیگر، این بار بی ارتباط با شبکه Fantom، در نهایت قیمت FTM را به پایین ترین سطح رساند. پروتکل Terra که در آن زمان بسیار محبوب بود، در طول یک هفته به صفر رسید. این رویداد میلیاردها دلار ارزش را از بازار کریپتو حذف کرد، اما برای فانتوم آنقدرها هم فاجعه‌ بار نبود: بالاخره رقیب آن بود.

به طور معجزه آسایی، یک رویداد فاجعه بار دیگر برای بازار در نوامبر 2022 – انفجار FTX – نیز برای فانتوم رویداد بزرگی نبود. در آن زمان اتفاقات خاص خود را داشت: آندره کرونیه بازگشته بود و بنیاد فانتوم ثابت کرد که بودجه کافی برای کاهش تاثیر این اخبار منفی دارد. فقط به لطف خبرهای خوب FTM توانست سال 2022 را با قیمت 0.2 دلار به پایان برساند و به روند صعودی خود ادامه دهد.

این بهبود تا سال 2023 ادامه یافت و با اخبار هیجان‌ انگیزتر تقویت شد. تأمین مالی اکوسیستم و استیبل کوین بومی FUSD تنها چند مورد از آنها بود. با این حال، اخبار و اعلان‌ها به تنهایی می‌ توانند شتاب زیادی ایجاد کنند.

در ماه مه 2023، یک پل چند زنجیره ای متقاطع که نقش قابل توجهی در اکوسیستم فانتوم داشت، هک و آفلاین شد. علیرغم اینکه بنیاد Fantom سهام خود را در نماد MULTI پل قبل از اینکه اوضاع خراب شود، پس گرفت، همچنان شاهد کاهش ارزش کل آن (TVL) از 364 میلیون دلار به 70 میلیون دلار بود. 

با این وجود قیمت فانتوم از 16 اکتبر 2023 در یک رالی صعودی معامله می شود.

♦️بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 | ارز های دیجیتال آینده دار را بشناسید!♦️

برای رسیدن قیمت فانتوم به 1 دلار چه شرایطی لازم است؟

برای رسیدن قیمت فانتوم به 1 دلار چه شرایطی لازم است؟

💎رشد شبکه: برای شبکه های لایه 1، برخی از محرک های کلیدی رشد، کاربران فعال و فعالیت شبکه نقش مهمی در افزایش قیمت دارند. در حال حاضر فانتوم هر دو را دارد: در سه ماهه سوم 2023 رشد مداوم در هر دو بخش را نشان داده است.

حادثه Multichain تقریباً در تمام معیارهای Fantom، از TVL گرفته تا فعالیت تراکنش‌ها، تأثیر گذاشت. در حالی که آدرس‌های فعال روزانه رشد 3 درصد را نشان می‌ دهند، آدرس‌ های جدید به لطف ورود سرمایه گذاران جدید در میان dApp‌های مبتنی بر فانتوم چند برابر شدند.

یکی دیگر از پیامدهای غیر منتظره حادثه Multichain، توزیع مجدد TVL در اکوسیستم Fantom بود. پروتکل‌های کمتر محبوب شاهد افزایش سریع حجم و ارزش بودند که باعث شد Fantom DeFi غیر متمرکز تر شود.

بنیاد Fantom ویژگی های زیادی را برای کمک به تقویت اکوسیستم معرفی کرد و برنامه Gas Monetization یکی از جدیدترین آنهاست. در این برنامه، توسعه دهندگان برنامه های کاربردی با کیفیت در فانتوم می توانند تا 40 درصد از هزینه های گس خود را مطالبه کنند.

💎بروز رسانی پروتکل: برنامه Gas Monetization یکی از مورد انتظارترین موارد اضافه شده به پروتکل فانتوم بود و همانطور که قبلاً بحث کردیم، ویژگی های پیش بینی شده می توانند به رشد ارزش FTM کمک کنند. بنیاد Fantom از یک رویکرد برای تقویت پلتفرم استفاده می کند: آنها علاوه بر جذب توسعه دهندگان و کاربران، پیشروی پیشرفت های تکنولوژیکی هستند.

در ماه اکتبر، یک شبکه آزمایشی عمومی ارتقاء بعدی، Fantom Sonic اعلام شد و رسما راه اندازی شد. گفته می شود که ارتقاء Sonic مقیاس پذیری و توان عملیاتی شبکه و همچنین امنیت و توافق را بهبود می بخشد. توسعه دهندگان می توانند منتظر ماشین مجازی فانتوم جدید باشند که با کد نوشته شده برای ماشین مجازی اتریوم سازگار است.

💎احساسات بازار: احساسات کلی در بازار کریپتو عامل دیگری است که مطمئناً بر قیمت FTM تأثیر می گذارد. با وجود اینکه شاهد بوده ایم که برخلاف جریان حرکت می کند، اما به طور کلی زمانی که سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز شاهد سود آوری هستند، سود بیشتری خواهد داشت. و بالعکس، زمانی که اکثریت بازار ارزش خود را از دست می دهد، احتمالاً ضرر جزیی خواهد کرد.

بدین ترتیب یک دلاری شدن فانتوم به عوامل مختلفی بستگی دارد تا بتواند بازده بالایی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد. 

جمع بندی

تاریخچه قیمت فانتوم بسیار جذاب است. شایان ذکر است که FTM مدت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارد و نتوانسته است از فناوری جالب و بدون شک خود برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران بزرگتر استفاده کند. به همین دلیل پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یکی از پروژه های برتر در بازار گاوی دارد و این موضوع احتمال یک دلاری شدن قیمت فانتوم را افزایش می دهد. 

سوالات متداول 

آیا فانتوم به زودی بالا می رود و به قیمت 1 دلار می رسد؟

رسیدن قیمت فانتوم به 1 دلار یکی از سناریو های قابل پیش بینی برای این پروژه است اما ممکن است به زودی این اتفاق رخ ندهد. 

فانتوم یک دلاری در سال 2024 محقق می شود؟

نظرات کارشناسان صنعت در مورد پاسخ به این سوال متفاوت است. پیش‌ بینی‌ های خوش‌ بینانه نشان می‌دهد که این اتفاق در سال 2024 رخ می‌دهد، اما حتی پیش‌ بینی‌ های نزولی اذعان می‌ کنند که این یک هدف عملی برای پس از سال 2030 است.

شرایط لازم برای یک دلاری شدن فانتوم چیست؟ 

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم برای رسیدن قیمت FTM به 1 دلار نیاز است محرک هایی در این وجود داشته باشند که برخی از آنها عبارت است از: رشد شبکه، عملکرد تیم توسعه دهنده برای ارائه پروژه های بیشتر و نهایت استفاده از پتانسیل شبکه فانتوم، علاقه سرمایه گذاران و احساسات کلی بازار ارزهای دیجیتال.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حامد رجبی
حامد رجبی
4 ماه قبل

ریزش شدیدی داشت ولی کم کم داره امیدوار کننده میشه فانتوم