خرید سولانا یا اتریوم؟

چرا در این مقطع زمانی خرید ETH از SOL بهتر است؟

در رقابت بین آلتکوین ها، Solana باعث شد که توجه ها از ADA به عنوان بزرگترین رقیب ETH به سمت SOL متمایل گردد که رشد این ارز را هم در بر داشت.

در طی رشد قابل ملاحظه و چشمگیر، سولانا (SOL) با رساند خود به لیست 5 کریپتوکارنسی برتر بازار، تبدیل به رقیبی جدی برای اتریوم (ETH) گردید.

با عبور قیمت SOL از 260 دلار، این ارز یک جهش چشمگیر را شاهد بود. با این حال، برخی از فاکتور های فاندامنتال نشان می دهند که خرید ETH در این مقطع می تواند در مقایسه با خرید سولانا سود بیشتری را برای سرمایه گذاران به دنبال داشته باشد. 

اگر با دقت به نمودار 3 ماه اخیر نگاه کنیم، می توان دید که قیمت SOL روند قیمتی ETH را دنبال می کرده است.

نمودار قیمت اتر و سولانا
منبع: Santiment

با این حال، اگر به درآمد، یعنی هزینه پرداخت شده به پروتکل و ماینرها نگاه کنیم، می توان دید که اتریوم، با اختلاف زیادی از سولانا پیش است. درآمد اتر از از ابتدا 8.8 میلیارد دلار است و این در حالی است که درآمد SOL معادل 16.4 میلیون دلار است که خود یک تفاوت 500 برابری را نشان می دهد. ابته اگر منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، نباید از قدمت بیشتر Ethereum نسبت به Solana نیرز غافل شد.

اما اگر نگاهی هم داشته باشیم به نمودار هفتگی، درآمد Ethereum  برابر با 471 میلیون دلار بوده است و این در حالی است که این میزان برای Solana برابر با 1.6 میلیون دلار است. به وضوح اتر از این حیث برتری دارد.

درآمد اتر و سولانا

با این وجود، با توجه به چند فاکتور مرتبط با مارکت کپ و درآمد، در این مقطع زمانی به نظر می آید که خرید SOL گران تر از خرید ETH باشد. در بازه زمانی حاکم، معاملات SOL با مضرب 1500 و معاملات ETH با مضرب 25 در حال انجام است.

موردی که جای تامل دارد این است که سولانا به سرعت در حال جذب فعالیت توسعه دهندگان می باشد و این میزان برای اتریوم در حال کاهش بوده است. یکی از عمده ترین این دلایل همانطور که بارها به آن اشاره شده است، قیمت گس اتریوم است.

ضمن این که با توجه به آخرین انتشارات Utoday، اکنون زمان مناسبی برای خرید Ethereum می باشد و قیمت این ارز با کاهش 15 درصدی خود، وارد “محدوده فرصت” شده است. 

با توجه به داده هایی که Santiment ارائه دهنده آنها می باشد، برای اولین بار در تقریباً دو ماه اخیر، اتر وارد محدوده تخفیف شده است. این بدین معنی است که اکنون سرمایه گذاری بر روی آن از ریسک کمتری برخوردار است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments