بسته شدن بی تی سی چاینا

قدیمی ترین صرافی چینی بازار رمزارز ها را ترک کرد

گزارشهای اخیر حاکی از آن هستند که BTCChina که اولین و قدیمی ترین صرافی خرید و فروش بیت کوین در چین بوده است، روز پنج شنبه اعلام کرده است که فعالیت های خود در بازار ارزهای رمزپایه را متوقف می کند.

بی تی سی چاینا که اپراتور قدیمی ترین صرافی بیت کوین چین می باشد، دیگر در معاملات رمز ارز ها در چین فعال نیست.

اخیراً آژانس خبری چینی، The 21st Century Business Herald، گزارش داد که این شرکت سهام خود در صرافی بیت کوین ZG.com ثبت شده در سنگاپور را به بنیادی ناشناس در دبی فروخت.

براساس این گزارش، ZG.com یک صرافی رمز ارز کاملاً مستقل است که در ایالات متحده، سنگاپور، استونی، سیشل و سایر کشورها به ثبت رسیده است. گزارش شده است که BTCChina در ژانویه 2019 (دی ماه 1397) در ZG.com سرمایه گذاری کرده است.

براساس گزارشی از South China Morning Post، صرافی BTCChina گفته است که در پاسخ به سیاست دولت چین از معاملات بیت کوین خارج می شود، که اشاره به سرکوب عمده فعالیت استخراج رمز ارز و فعالیت های مرتبط به آن در این کشور دارد.

BTCChina  که در سال 2011 توسط هوانگ شیائو یو و یانگ لینکه تاسیس شد، پس از ممنوعیت معاملات رمز ارز ها توسط دولت چین، مجبور به متوقف ساختن معاملات رمز ارزها در اکتبر 2017 شد. پس از آن این شرکت فعالیت های مربوط به صرافی و مبادلات را به یک صندوق سرمایه گذاری بلاکچین مستقر در هنگ کنگ فروخت. به جز مشتریانی که آدرس IP چینی دارند، این صرافی با همان نام BTCC به کار خود ادامه داد.

پس از فروش فعالیت های BTCC، گمانه زنی هایی مبنی بر وابستگی آن با BTCChina و اینکه همچنان یانگ این صرافی را مدیریت می کند زده شد اما این شرکت تمام این ادعاها را رد کرده است.

BTCC هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت تحت تأثیر سرکوب رمز ارز ها توسط دولت چین قرار نگرفته است. این شرکت گفت:

صرافی BTCC تاکنون تحت تأثیر محدودیت ها در چین قرار نگرفته است زیرا BTCC معاملات رمز ارز ها را ارائه نمی کند، بلکه معاملات مشتقات آنها را فراهم می کند.

دولت چین در ماه های اخیر با برخورد جدی با رمز ارزها و اعمال محدودیت های شدید باعث بسته شدن چندین مرکز مهم استخراج ارز های رمز پایه در کشور شده است که شامل استان های سیچوآن، یون‌نان، سین کیانگ، مغولستان داخلی و چینگهای می شود. همچنین، بانک های بزرگ چینی مانند بانک کشاورزی چین تأیید کردند که مقامات چینی در تلاشند تا هرگونه معامله مربوط به رمز ارز ها در حساب های بانکی چین را نیز ممنوع کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments