ورود بیت کوین به یک ماه صعودی

پایان ماه نزولی سپتامبر و آغاز ماه صعودی جدید برای بیت کوین

آنطور که به نظر می آید، پرچمدار کریپتوکارنسی ها چندان علاقه ای به ماه سپتامبر (شهریور) ندارد و با ورود به ماه جدید، خریداران آماده قدرت نمایی هستند.

قیمت بیت کوین (BTC) ماه سپتامبر را با 7.03 درصد کاهش قیمت به پایان رساند. آیا این میزان خیلی زیاد است؟

بنا به داده های منتشر شده توسط Bybt، برای پنجمین بار متوالی، خریداران BTC در بستن ماه سپتامبر در یک محدوده سبز، نتوانستن عملکرد موفقیت آمیزی از خود نشان دهند. هرچند که این ماه در مقایسه با سال های 2019 و 2020، کمتر سرمایه گذاران را به دردسر انداخت.

نمودار Bybt

قیمت Bitcoin تا 7.03 درصد سقوط را شاهد بود. در دو سال اخیر، اولین ماه از پاییز با کاهش های 13.38 و 7.53 درصدی به پایان رسیدند. لازم به ذکر است که BTC یکی از بدترین روزهای خود را در 7 سپتامبر امسال شاهد بود؛ زمانی که قیمت تنها در یک روز، 10,000 دلار سقوط کرد.

به طور همزمان، از نظر عملکرد سه ماهه، بیت کوین در سال 2021 رکورد شکنی کرده است. در حالی که سه ماهه اول و سوم 

به طور تاریخی برای BTC نزولی بوده اند، در سال 2021 این کوین توانست این دوران را با افزایش های 103 و 25 درصدی به پایان برساند.

اکنون BTC در حال ورود به یکی از سود آورترین دوران خود برای خریداران می باشد.

کمی بعد از خروج از ماه سپتامبر، بیت کوین به طور شگفت انگیزی روند صعودی در پیش گرفت. امروز در تاریخ 1 اکتبر 2021 (9 مهر 1400) تنها در عرض 3 ساعت قیمت توانست 3,500 دلار افزایش را شاد باشد.

چنین روند صعودی، از ماه آوریل تا کنون در روند حرکتی بیت کوین دیده نشده بود.

در بازار قرارداد های آتی، فروشندگان هیچ قدرتی نتوانستند امروز از خود نشان دهند. از 400 میلیون لیکوئید شدن ثبت شده در 12 ساعت گذشته، 66 درصد آن پوزیشن های کوتاه بوده است. در BitMEX، فروشندگان مسئول 99 درصد لیکویید شدن ها بوده اند.

چنین جهشی نمی تواند یک شبه حاصل شود. طبق داده های تحلیلی Glassnode، هولدر های با میزان زیاد دارایی BTC همچنان به جمع آوری این دارایی ادامه می دهند.

در اواخر سپتامبر 2021، تعداد بیت کوین جمع آوری شده توسط هولدر های بلند مدت، به میزان تاریخی خود در 80.5 درصد عرضه در گردش BTC رسید.

توییت Glassnode

یکی از بنیانگذاران Glassnode یعنی Rafael Schultze-Kraft متوجه این موضوع شده است که پروسه جمع آوری در هر دسته از مالکان BTC به ثبت رسیده است.

“بله، افزایش تجمع در بین گروه های مختلف. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، شرایط بسیار صعودی خواهد بود.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments