بازگشت قیمت بیت کوین به قبل از عدم پذیرش تسلا

بازگشت قیمت BTC به زمانی که ایلان ماسک پذیرش این کوین برای شرکت تسلا را لغو کرد

پس از گذشت حدود 4 ماه از زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد شرکت تسلا دیگر پرداخت با BTC نمی پذیرد، حال قیمت بیت کوین به سطحی که در همان زمان قرار داشت بازگشته است.

به تازگی قیمت BTC پس از تلاش زیاد در محدوده مقاومت 51 هزار دلار، در صرافی Bitstamp بالای 51,808 دلار بسته شد.

این پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین میزان خود از 12 مه رسیده است. یعنی زمانی که ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل کمپانی تسلا، اعلام کرد که پذیرش این رمز ارز را به دلیل مشکلات زیست محیطی آن قطع می کند.

توییت عدم پذیرش بیت کوین ایلان ماسک

پس از انتشار این خبر، قیمت Bitcoin تنها در 24 ساعت، معادل 14 درصد کاهش را شاهد بود این توجیه ایلان ماسک با انتقادهای زیادی رو یه رو بود.

اما اوضاع در ادامه برای این ارز دیجیتال بد تر هم شد. پس از افت قیمتی شدیدی که به دنبال لغو پذیرش از جانب تسلا حاکم شد، ممنوعیت عملیات ماینینگ در چین هم به این افت قیمت و سیر نزولی دامن زد. این حواشی و اخبار منفی باعث شد قیمت 40 درصد کاهش داشته باشد و به سطح بسیار پایین خود در 30,000 دلار برسد.

این کوین، پرایس اکشن ضعیفی را در ماه خرداد و اوایل تیر شاه بود؛ طوری که قیمت کف قیمت خود را در 28,567 دلار ثبت کرد.

اما از اواسط تیر ماه، شرایط به حالت صعودی داشتن میل پیدا کرد و از اوایل مرداد ماه (بین 21 تا 31 جولای) بیت کوین توانست 10 کندل سبز متوالی را ثبت کند.

حال که BTC توانسته است سطح سرسخت 51,000 دلار را حفظ کند، باید دید که آیا خریداران قادر خواهند بود سطح مقاومت قبلی را به حمایت بعدی تبدیل کنند یا خیر.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

با اینکه خیلی از هولدر های BTC ترجیح می دهند که ایلان ماسک در این افزایش قیمت نقشی نداشته باشد، اما به نظر می آید که او هم در این ریکاوری موثر بوده است.

با در نظر گرفتن اینکه سیر صعودی فعلی Bitcoin از تاریخ 21 جولای (روز برگزاری کنفرانس The B Word) آغاز شده است می توان به نقش این کارآفرین میلیاردر در سیر افزایشی آن پی برد. چرا که او در این برنامه تاکید کرد که از بیت کوین حمایت می کند.

ضمن این که قبلاً گزارش شده است که او گفته است احتمال از سرگیری پذیرش BTC توسط تسلا وجود دارد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments