از سر گیری سیر صعودی بیت کوین

افزایش دوباره قیمت BTC بعد از کاهش قیمت اخیر و هیجانات ETF بیت کوین

قیمت پرچمدار بازار کریپتو، پس از کاهشی که در هفته گذشته متحمل شد، در 24 ساعت اخیر 6 درصد افزایش را به همراه داشته است.

قیمت بیت کوین که اخیراً توانست در 67,276 دلار سقف قیمت جدید خود را ثبت کند، به نظر می رسد که این افزایش قیمت را مدیون راه اندازی اولین صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در وال استریت بوده است. موضوعی که خیلی ها بی صبرانه منتظر آن بودند.

این ETF فیوچرز Bitcoin توسط ProShares در همان 20 دقیقه ابتدایی توانست معاملاتی به ارزش 280 میلیون دلار را انجام دهد و تا پایان روز معاملاتی خود این رقم به 1 میلیارد دلار رسید.

اما کمی بعد از این افزایش قیمت و فروکش کردن هیجانات پیرامون ETF، قیمت این کوین تا 60,405 دلار در روز جمعه کاهش پیدا کرد.

اما امروز قیمت توانست مسیری رو به بالا را از سر گیرد. مدیر اجرایی شرکت ماینینگ CleanSpark یعنی Matthew Schultz در این باره گفت افزایش قیمت این دارایی در امروز، مربوط به این است که مردم به این ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره مناسب در برابر تورم نگریستند.

دیروز وزیر خزانه داری، Janet Yellen اعلام کرد که در نیمه اول سال 2022 احتمال یک تورم وجود خواهد داشت و بسیاری از سرمایه گذاران BTC را مانند طلا به عنوان یک دارایی مناسب برای مقابله با تورم می دانند.

ضمن این که امروز، جک دورسی، مدیرعامل توییتر هم در این باره صحبت کرد و هشدار ابر تورمی در سال 2022 را که از آمریکا شروع می شود را به مخاطبان خود اعلام کرد.

در ادامه صحبت های Matthew Schultz او به این موضوع اشاره کرد که تایید مستر کارت (Master Card) در رابطه با رمز ارزها، نشان دهنده پذیرش گسترده تر این عرصه به عنوان رسانه تراکنش است. دلیل اشاره او به این موضوع این است که امروز این کمپانی بزرگ اعلام کرد که هزاران بانک و تجارتی که از شبکه این شرکت استفاده می کنند به زودی قادر خواهند بود تا ارز دیجیتال را در سیستم های خود ادغام کنند.

از آنجایی که معاملات  ETF  فیوچرهای ارز دیجیتال بیشتری قرار است به زودی آغاز شود، قیمت BTC می تواند به این صعود خود ادامه دهد. به نظر می آید که SEC قصد دارد در ماه آینده به ETF های دیگری از جمله Invesco Bitcoin Strategy, Galaxy Bitcoin Strategy ETF و Advisorshares Managed Bitcoin ETF نیز چراغ سبز نشان دهد.

منبع: دیکریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments