تحلیل بیت کوین

بیت کوین 41 هزار دلاری شمارش معکوس برای رالی صعودی این رمز ارز است؟

بیت کوین توانست ماه جولای میلادی را با سطح قیمتی بالای 41000 دلار به پایان برساند. برترین رمز ارز بازار ماه گذشته را بالای 41000 دلار با تشکیل یک الگوی پوشاننده صعودی (bullish engulfing) که به طرز قابل توجهی روند نزولی قبلی خود را خنثی نمود.

اما وضعیت بازار چگونه است؟ احساسات حاکم بر سرمایه گذاران خرد و تریدرهای حرفه ای چیست؟

در یک توییت در تاریخ 1 آگوست، سرمایه گذار و کارآفرین Alistair Milne به بسیاری از افراد مشهور طرفدار نظریه بازگشت کلاسیک قیمت BTC پیوست.

در این میان به نظر می رسد که قیمت بیت کوین از ادامه حرکت نزولی اخیر و گسترده خود خودداری می کند.

پس از تشکیل سه شمع قرمز ماهانه متوالی ، BTC/USD توانست اگرچه دیر ولی قیمت خود را بازیابی کند. قیمت بسته شدن ماهانه برای جولای به طوری بود که تعداد کمی آن را پیش بینی می کردند.

با وجود افت قیمت اخیر تا سطح 29000 دلار، خرس ها نتوانستند کنترل بازار را در دست بگیرند و با به پایان رسیدن ماه جولای و سطح مقاومت کاهش یافت و احساسات بازار بهبود یافت.

میلن به طور خلاصه گفت: 

روند صعودی در نمودار ماهانه بیت کوین

🟢 الگوی پوشای صعودی (bullish engulfing) یک الگوی نموداری است که هنگامی ایجاد می شود که یک شمع کوچک قرمز با یک شمع بزرگ سبز دنبال می شود و بدنه آن بدن شمع قبلی (ژوئن) را کاملاً می پوشاند یا می بلعد. یعنی اتفاقی که در نمودار بیت کوین در ماه جولای شاهد آن بودیم.

الگوی پوشاننده صعودی
شکل گیری الگوی پوشاننده صعودی در نمودار بیت کوین

حرکت به سمت بالا و قدرت باقی ماندن آن آنقدر شگفت آور و غیر قابل انتظار بوده است که حتی هولدر های فصلی نیز در مورد کار بعدی خود دچار سردرگمی و تردید شده اند.

داده های زنجیره ای نشان می دهد که برخی از دارندگان یا هولدر های  بلند مدت در واقع با افزایش BTC/USD شروع به فروش کرده اند، چیزی که تحلیلگر لکس مسکوفسکی معتقد است با مرحله “ناباوری” در چرخه کلاسیک بازار مطابقت دارد.

مسکوفسکی به شاخص نسبت سود خروجی خرج شده بلند مدت (LTH-SOPR) اشاره کرد، که این آخر هفته به پایین ترین سطح خود در سال 2021 رسیده است. این شاخص به ارزش سکه هایی که در یک دوره زمانی خاص جابجا شده اند نگاه می کند تا از سودآوری سکه های فروخته شده یک دیدگاه کلی به دست آورد. وی توضیح داد که روند نزولی به سمت مقدار خنثی  1 نشان می دهد که سودآوری کم است.

مسکوفسکی اظهار داشت:

برخی از دارندگان بلند مدت بیت کوین با حداقل سود اقدام به فروش دارایی های خود کرده اند. این یکی از نشانه هایی است که تایید میکند که ما هنوز در سطح 41 هزار دلار با ناباوری در بازار رو به رو هستیم.

در همین حال ، گاوها (تریدر ها و سرمایه گذاران صعودی) همچنان به دنبال محرک هایی هستند که بتوانند BTC/USD را از مقاومت 42000 دلاری برای همیشه عبور دهند ، این در حالی است که دو آزمایش در این مقاومت توسط قیمت بیت کیون در 24 ساعت گذشته دیده شده است.

بر اساس تحلیل ها و گزارشات کوین تلگراف پس از شکستن این مقاومت، تا 45000 دلار و 47000 دلار راه چندانی وجود ندارد.

تحلیلگر مشهور پلن بی، خالق مدل قیمت سهام در جریان ، به همان اندازه مشتاق صعود در روز شنبه بود و قیمت بسته شدن ماه جولای بیت کوین را بهبودی و به عنوان “شمارش معکوس” توصیف کرد.

مدل سهام در جریان ، در حالی که در حال حاضر قیمت بیت کوین نزدیک به 100،000 دلار را پیش بینی می کند ، همچنان با در نظر گرفتن رفتار و عملکرد بیت کوین معتبر است، در حالی که پلن بی حداقل قیمت بسته شدن ماه آگوست (ماه جاری که تازه آغاز شده است) را 47،000 دلار تخمین زده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments