افزایش قیمت بیت کوین تا نزدیکی 48 هزار دلار

با رسیدن قیمت BTC به نزدیکی 48,000 دلار، ارزش بازار کریپتو به حوالی 2 تریلیون دلار رسید

در روز 13 اوت (22 مرداد) ارزش بازار ارزهای دیجیتال به حوالی 1.99 تریلیون دلار رسید که 7.4 درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند. در این بین، قیمت بیت کوین جهش 8 درصدی را شاهد بود و با رسیدن به قیمت 47,929 دلار سقف قیمت جدید خود در ماه اوت را رقم زد.

آمار هفت روزه نشان می دهد که در این بازه زمانی، BTC تا 11 درصد افزایش داشته است و این میزان در بازه زمانی ماهیانه، برابر با 45 درصد می باشد. یا وجود این که هنوز این کوین پایین تر از بالاترین قیمت تاریخ خود قرار دارد، اما در بازه زمانی یک ساله، 304 درصد افزایش داشته است.

قیمت btc در روز جمعه 22 مرداد
نمودار قیمت دلاری BTC در روز جمعه – منبه: TradingView

با وجود بیش از 10,000 دارایی دیجیتال در بازار کریپتو که ارزش آن به 1.99 تریلیون دلار رسیده است، 45 درصد از ارش این بازار در اختیار بیت کوین می باشد. پس از آن، اتریوم (ETH) نیز قرار دارد که 19.4 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. در این بازار، ارزهای بایننس کوین (BNB) و کاردانو (ADA) بیش از 3 درصد این بازار را تشکیل داده اند.

در 24 ساعت گذشته، 31 میلیارد دلار حجم معاملات جهانی Bitcoin ثبت شده است که مارکت کپ آن در روز جمعه معادل 894 میلیارد دلار بوده است.

نمودار قیمت دلاری BTC در روز جمعه
نمودار قیمت دلاری BTC در روز جمعه

خالق الگوی Stock-To-Flow یا موجودی به جریان (S2F) یعنی PlanB، یکی از توییت های قدیمی خود که در 20 ژوئن (30 خرداد) منتشر کرده بود را، دوباره در روز جمعه ریتوییت کرد که تحرکات قیمتی مشابهی را برای ماه های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) و همچنین یک افزایش در ماه اوت (مرداد) را پیش بینی کرده بود.

این همان توییتی است که بیت کوین نیوز هم آن را منتشر کرده بود و به این اشاره داشت که بدترین سناریو PlanB نیز، قیمت 135 هزار دلار برای ماه دسامبر (آذر) بوده است.

دیوید روسل (David Russell) معاون اطلاعات بازار در Tradestation Group، نگرش متفاوتی به پیش بینی قیمت بیت کوین در مقایسه با PlanB دارد. او در گفت و گوی اخیر خود گفته است که BTC از کف قیمت خود در 20 جولای، 50 درصد افزایش را ثبت کرده است اما این سیر صعودی ممکن است با یک توقف مواجه شود.

سقف قیمت اخیر در نزدیکی 47,000 دلار تقریباً برابر با کف قیمت در ماه آوریل (فروردین) است. همچنین نزدیک قیمتی است که در بین 16 تا 18 ماه مه (اردیبهشت) فروشندگان دست به کارشدند. این مهمترین مقاومتی است که بیت کوین در برگشت قیمت فعلی خود، شاهد آن است.

در همین حین، همان طور که BTC توانست بالای مانع 47 هزار دلار خود را نگه دارد، این پرچمدار با مقاومت سرسختی در سطح روانشناختی 50,000 دلار نیز مواجه است.

منبع: بیت کوین نیوز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments