ادامه ریکاوری بیت کوین و تحلیل قیمت آن

آغاز ریکاوری بازار کریپتو و بازگشت قیمت بیت کوین به بالای 50 هزار دلار

قیمت BTC ریکاوری روز دوشنبه خود را در حالی ادامه می دهد که توانسته است خود را به بالای سطح حمایت حیاتی در 50,000 دلار برساند.

در طی روند ریکاوری، قیمت بیت کوین در 7 دسامبر (16 آذر) چندین بار در سطح مقاومت 52,000 هزار دلار ریجکت شده است. این در حالی است که نوسانات این پرچمدار بازار، تاثیر واضحی بر قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال دارد.

قیمت Bitcoin همچنان در روند صعودی قرار دارد

با نگاهی به نمودار کندل یک ساعته زیر می توان دید که Bitcoin به شدت در سطح روان شناختی 52,000 دلار، در روز سه شنبه ریجکت شده است.

نمودار 1 ساعته قیمت بیت کوین
منبع: TradingView

در زمان نگارش این مطلب، به نظر می رسد که قیمت BTC تحت تاثیر فشارهای ناشی از بازگشت از سطح 52 هزار دلار، به سمت قیمت 50,000 دلار عقب نشینی کرده است. از آنجایی که حمایت گسترده بازار قصد دارد قیمت بزرگترین رمز ارز از نظر مارکت کپ را به سوی 53,600 دلار سوق دهد، کاهش قیمت BTC تا 50,600 دلار را شاهد بوده ایم.

در این رابطه، Michaël van de Poppe از کوین تلگراف در توییتر خود نوشت:

بیت کوین در 51.6 هزار دلار ریجکت شده است و این یک سطح حیاتی است؛ درست مانند 53.5 هزار و 55.5 هزار دلار. از زمان سقوط اخیر، وضعیت صعودی همچنان باقی است. برای آزمایش مجدد 53.5 و 55.5 هزار دلار، 49.6 هزار دلار، محدوده ای است که می خواهم ثابت ماندن آن را ببینم.

بنابراین، بسته شدن قیمت روزانه در بالای 51,600 دلار می تواند در تقویت آن دسته از خریداران که قصد دارند قیمت را به بالای سطح روان شناختی 52,000 دلار تا 53,600 دلار برسانند، موثر باشد. در این صورت شاهد حدوداً 6 درصد افزایش قیمت خواهیم بود.

شاخص قدرت نسبی صعودی (RSI) سناریو صعودی بودن BTC را تایید می کند.

نمودار روانه قیمت BTC
نمودار روانه قیمت BTC

با این وجود، این استرس هنوز میان تریدر ها وجود دارد که افزایش قیمت های احتمالی می تواند موقتی باشد و احتمال سقوط بیشتر هنوز به قوت خود باقی است.

تعجبی ندارد که بیش از 1 درصد سقوط قیمت BTC در 24 ساعت گذشته، نشان می دهد که کار فروشندگان با پایین آوردن قیمت هنوز به اتمام نرسیده است.

از این رو، اگر قیمت Bitcoin به زیر 50 هزار دلار سرازیر شود، می تواند فروش های گسترده ای را در بر داشته باشد که به دنبال آن قیمت هم به سطوح پایین تری کشیده خواهد شد. هرچند، این ارز دیجیتال بزرگ، ممکن است حمایت خود را در میانگین متحرک ساده 200 روزه خود در حوالی 46,708 دلار بیابد. 

حرکت MACD به زیر خط صفر و در ناحیه منفی، می تواند این سناریو نزولی را تقویت کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments