تحلیل قیمت بیت کوین و کاردانو در 21 مرداد 1400

تحلیل قیمت BTC و ADA در 21 مرداد 1400

آیا فروشندگان می توانند باری دیگر قیمت بیت کوین (BTC) را تا 42,000 پایین بیاورند؟

پنجشنبه برای بازار رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) با کاهش ناچیز آلتکوین ها آغاز شد که به دنبال آن برخی کوین ها دوباره به محدوده قرمز بازگشتند.

ارزهای برتر بازار کریپتو
منبع: کوین مارکت کپ

BTC/USD

بیت کوین تقریباً مقاومت سطح 47,000 دلار را لمس کرد و پس از آن به یک حرکت نزولی روی آورد. این روند، کاهشی معادل 3.50 درصد را رقم زد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت دلاری بیکوین. منبع: TradingView

بر روی نمودار روزانه، به نظر می آید که BTC سطح کف قیمت فعلی خود را در محدوده 44,500 دلار یافته است؛ جایی که برگشت قیمت ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین، این نشان از کناره گیری فروشندگان از ادامه تلاش برای رسیدن قیمت به سطوح پایین تر دارد. در این حالت، می توان احتمال نقدینگی زود هنگام در محدوده 45,800 دلار را در نظر گرفت.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار قیمت BTC

در بازه زمانی بزرگتر، شرایط این کوین برتر بازار، بیشتر صعودی به نظر می آید تا نزولی. حجم فروش در حال کاهش است و بدین معنی است که فروشندگان در حال از دست دادن قدرت خود می باشند.

احتمال اینکه تا پایان روز شاهد یک برگشت قیمت به محدوده آینه ای در 45,250 دلار باشیم خیلی زیاد است.

نموار قیمت دلاری بیت کوین
نمودار قیمت BTC

از نظر میان مدت، علیرغم کاهش امروز قیمت، خریداران کنترل بیشتر بازار را در اختیار دارند. این سناریو صعودی تا زمانی به قوت خود باقی است که Bitcoin با قیمتی بالای سطح حمایت 42,335 معامله شود. در این شرایط، اگر خریداران سطح مقاومت 47,000 دلار را پشت سر بگذارند، می توانند قیمت بعدی را به 49,300 دلار برسانند.

در زمان تنظیم این تحلیل، قیمت BTC معادل 44,541 دلار می باشد.

ADA/USD

اما قیمت کاردانو (ADA) کاهش بیشتری را در مقایسه با BTC شاهد بوده است و در 24 ساعت گذشته، 4 درصد کاهش را ثبت کرده است.

نمودار قیمت ADA
نمودار قیمت ADA

با نزدیک شدن قیمت به محدوده حمایت فعلی در 1.7235 دلار، جایی که فروشندگان منتظر قدرت نمایی هستند، به نظر می آید سیر نزولی کوتاه مدت رو به اتمام است. سناریو جاری تا پایان روز به قوت خود باقی است.

نمودار قیمت کاردانو
نمودار قیمت ADA

بر روی نمودار 4 ساعته، این کاهش ممکن است حتی عمیق تر هم باشد؛ تا جایی که به سطح 1.70 دلار برسد. هرچند از آن جایی که حجم معاملات رو به کاهش است، شانس کمی وجود دارد که فروشندگان بتوانند این سطح را بشکنند. در این شرایط، برگشت قیمت به بیشترین میزان نقدینگی در 1.80 دلار در روز های آینده، احتمال بیشتری دارد.

نمودار قیمت کاردانو
نمودار قیمت ADA

تا زمانی که قیمت ADA بالای 1.70 دلار باقی بماند، سناریو صعودی خواهد بود. در این شرایط، تحکیم قیمت در محدوده بین 1.70 تا 1.80 دلار تا پایان هفته می تواند رخ دهد.

قیمت کاردانو در زمان تنظیم این تحلیل برابر با 1.7424 دلار می باشد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments