بیت کوین به قیمت 60 هزار دلار نزدیک تر است تا 20 هزار دلار

تحلیلگر ارشد بلومبرگ : احتمال بیت کوین 60 هزار دلاری بیشتر از بیت کوین 20 هزار دلاری است

تحلیلگران آخرین ممنوعیت رمز ارزها در چین را برای بیت کوین (BTC) و دلار آمریکا همچنان صعودی ارزیابی می کند.

مایک مک گلاون، تحلیلگر ارشد Bloomberg Intelligence، معتقد است که احتمال بازیابی قیمت 60,000 دلاری برای بیت کوین در مقایسه با احتمال شکستن سطح پشتیبانی فعلی خود یعنی 30,000 دلار برای هدف گذاری 20,000 دلاری، بیشتر است.

آخرین تجزیه و تحلیل این تحلیلگر در مورد این رمزارز برتر که برای اولین بار توسط اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است، نشان دهنده این است که وی در حال مقایسه قیمت فعلی بیت کوین با دوره معاملات سال های 2018 تا 2019 است.

به طور جزئی، قیمت ارز BTC/USD پس از سقوط 80 درصدی در سال 2018، وارد یک دوره تثبیت طولانی مدت نزدیک به 4000 دلار شد، اما افزایش ناگهانی در سال 2019 قیمت آن را در برخی از صرافی ها به 14000 دلار رساند.

مک گلون، که به خاطر درستی پیش بینی های صعودی قبلی خود در رابطه با بیت کوین مشهور است، خاطرنشان کرد که BTC که از ماه مه در 30,000 دلار در حال تثبیت است، می تواند یک افزایش قیمت قابل توجه با هدف دستیابی به 60 هزار دلار را تجربه کند.

این تحلیلگر نوشت:

در حالی که بیت کوین در آستانه 30٪ زیر میانگین متحرک 20 هفته ای خود باقی و پایدار است، به نظر میرسد بازار خرسی آغاز شده است اما در واقع شاهد افزایش خرید و ذخیره و فرصت مناسب برای این دست از سرمایه گذاران هستیم.

میانگین متحرک سه گانه

به نظر می رسد روند های نزولی و صعودی بیت کوین در حدود سه شاخص اصلی متحرک در نوسان است: میانگین متحرک نمایی 20 هفته (میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای، موج سبز) ، که به عنوان پشتیبانی / مقاومت موقت عمل می کند، میانگین متحرک ساده 50 هفته ای (50 هفتگی SMA ؛ موج آبی) و میانگین متحرک ساده 200 هفته ای (20 هفته SMA ؛ موج نارنجی).

نمودار میانگین متحرک بیت کوین
روند نزولی بیت کوین تمایل دارد پس از آزمایش قیمت BTC میانگین متحرک ساده 200 روزه را به عنوان مقاومت از بین ببرد. منبع: TradingView

در طی روند گاوی، قیمت بیت کوین معمولاً بالاتر از سه میانگین متحرک است. با این حال، همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، روند نزولی قیمت این رمزاز در زیر میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای و اس ام ای 50 هفته ای را می بینید.

میانگین متحرک ساده (SMA)  در بازه زمانی 200 هفته ای معمولاً به عنوان آخرین خط دفاعی در یک بازار خرسی عمل می کند. تا کنون، بیت کوین دو بار در نزدیکی موج نارنجی پایین آمده است و هر بار قیمت این رمز ارز تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، عبور از میانگین متحرک ساده 200 هفته ای در سال 2018 قیمت بیت کوین را تقریبا به 14000 دلار رساند.

به طور مشابه، این موج پشتیبانی از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین را در طی سقوط مربوط به شیوع ویروس کرونا در مارس 2020 محدود کرد که پس از آن قیمت از 38858 دلار به بیش از 65,000 دلار رسید.

بیت کوین اکنون از سال 2018 در سومین افت خود قرار دارد. این ارز دیجیتال به زیر میانگین متحرک ساده 20 هفته ای (نزدیک به 39000 دلار) شکسته شده و اکنون میانگین متحرک ساده پنجاه هفته ای (حدود 32200 دلار) را هدف قرار داده است. اگر فراکتال یا الگو قدیمی تکرار شود، باید به سمت SMA  دویست هفته ای (حدود 14000 دلار) ادامه یابد.

با این حال، مک گلون معتقد است که یک بازیابی زودهنگام برای قیمت این رمزارز وجود دارد. این تحلیلگر به ممنوعیت رمزنگاری اخیر چین به عنوان بازار گاوی تکنیکال اشاره کرد.

تتر در این میان برنده است

پکن از ممنوعیت کامل فعالیت های ارزهای دیجیتال در ماه مه خبر داد. این تصمیم باعث سرکوب فعالیت ماینینگ در کشور بود، که ماینرها مجبور به توقف یا انتقال پایگاه خود به خارج از کشور شدند. در پاسخ به این اقدام قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت.

با این وجود، مک گلون بر عدم پذیرش دارایی های دیجیتال نرم افزار منبع آزاد توسط چین به عنوان منطقه صعود اقتصادی خود تاکید کرد. در توییتی که روز جمعه منتشر شد، این تحلیلگر شاخصی را به نمایش گذاشت که حجم های آینده دار و سرمایه دارایی های دیجیتال با دلار آمریکا، از جمله تتر (USDT) را نشان می دهد.

وی سپس تقاضای روزافزون خود را مبنی بر قرار دادن  دلار دیجیتالی در برابر نرخ یوان به دلار چین مطرح کرد و خاطرنشان کرد: مقیاس لگاریتمی نوسانات سرمایه بازار بین دو ارز فیات بین سال های 2018 و 2020 زیر صفر بود. این بدان معنی است که ارزش یوان در برابر دلار کاهش می یابد.

نمودار تتر در برابر یوان چین و دلار آمریکا
برتری تتر در برابر شاخص دلار آمریکا و یوان چین. منبع: بلومبرگ

این مقیاس به بالای صفر برگشت و نشانه رشد موقت یوان در برابر دلار بود. اما روند صعودی آن همچنان توسط تتر، که مارکت کپ آن بیش از 40٪ از سطح پایه افزایش یافت، ناچیز به نظر می رسد. مک گلون خاطرنشان کرد:

ما این موضوع را  که ممنوعیت دارایی های رمزنگاری شده توسط چین ممکن است یک روند صعودی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد را نمی پذیریم، اما معتقدیم که ارزش دلار و بیت کوین ایالات متحده قابل ستایش است.

علاوه بر این، پتر کوزیاکوف، بنیانگذار و مدیرعامل شبکه جهانی پرداخت مرکوریو، اظهار داشت که در حالی که دولت ایالات متحده رسما دلار دیجیتال مورد حمایت بانک مرکزی را مانند چین راه اندازی نکرده است، در دسترس بودن گزینه های دیگر – از جمله یو اس دی کوین (USD Coin)، تتر (USDT)  و بایننس یو اس دی (BUSD) می توانند یوان دیجیتال تحت کنترل چین را با چالش مواجه کنند.

کوزیاکوف گفت:

این ارزهای رمزپایه در برابر دلار آمریکا 1 به 1 متصل هستند و همانطور که در نمودار مشترک McGlone نشان داده شده است، دلار در افزایش دیجیتال نسبت به یوان چین پیشرو است.

او افزود:

با این حال سرکوب چین تاثیری در قیمت بیت کوین داشته است زیرا در 23 ژوئن بالای 30K دلار معامله میشود، از سال 2018 به دلیل فومو پیش آمده، اصول فاندامنتال بسیار بهبود یافته است. بیت کوین باید تا پایان سال به 50 هزار دلار برسد.

رشد اقتصاد چین ادامه خواهد داشت

با این حال، یوری مازور از CEX.IO بروکر، با عدم پذیرش برداشت های McGlone، خاطرنشان کرد که اقتصاد چین باید با ارز رمزها یا بدون رمز ارزها به شکوفایی خود ادامه دهد و گفت که هیچ ارتباطی با تقاضای دارایی های دیجیتال ندارد.

مازور  طی گزارشی به کوین تلگراف گفت: “دولت چین خیلی هوشمند است که چیزی را که جهان ارزشمند می داند حذف میکند.”

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments