توقف فعالیت صرافی بیترکس گلوبال | چالش های نظارتی Bittrex Global

توقف فعالیت صرافی بیترکس گلوبال | چالش های نظارتی Bittrex Global

صرافی ارز دیجیتال Bittrex Global به دلیل حل و فصل قانونی با SEC و چالش های نظارتی، فعالیت خود را در 4 دسامبر در سراسر جهان متوقف می کند.

Bittrex Global، یک صرافی پیشرو کنترل شده ارزهای دیجیتال مستقر در بریتانیا، اخیراً اعلام کرد که تمام فعالیت های تجاری خود را تا 4 دسامبر 2023 متوقف می کند.

این تصمیم به عنوان آخرین تحول در یک سفر پر تلاطم برای صرافی گرفته شده است، که در اوایل سال جاری درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه کرد.

صرافی بیترکس گلوبال تا دسامبر تعطیل می شود!

Bittrex Global، یک صرافی برجسته ارزهای دیجیتال مستقر در بریتانیا، در 20 نوامبر برنامه های خود را برای توقف فعالیت در هفته های آینده اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: از دوشنبه، 4 دسامبر 2023، تمام فعالیت‌های تجاری در Bittrex Global غیرفعال می‌شود. پس از آن تاریخ، مشتریان فقط می توانند دارایی ها را به عنوان بخشی از فرآیند نقد شدن دارایی خود برداشت کنند.

CZ از بایننس استعفا داد! | دیروز در بازار ارزهای دیجیتال چه اتفاقی افتاده است؟

این تحول 9 ماه پس از آن صورت می گیرد که همتای آمریکایی آن، Bittrex، برنامه های خود را برای پایان تدریجی فعالیت های خود در این کشور از 30 آوریل به دلیل عدم اطمینان مداوم در امور نظارتی اعلام کرد.

این شرکت همچنین در اطلاعیه خود از غیرفعال کردن لینک دعوت در حساب کاربران و تبلیغات خود به کاربران اطلاع داد. در این بیانیه همچنین تاکید شده است که تمام وجوه و توکن‌ها در پلتفرم امن باقی می‌مانند و طبق قوانین قابل اجرا و شرایط خدمات برای برداشت در دسترس هستند، و به دلیل خطر از دست دادن احتمالی، هرگونه سپرده جدید را منع می‌کند.

مشتریانی که موجودی دلار دارند باید دارایی خود را قبل از تعلیق به یورو یا ارز دیجیتال تبدیل کنند تا برداشت تسهیل شود. اگرچه مهلت خاصی برای برداشت پس از 4 دسامبر تعیین نشده است، اما به مشتریان توصیه شده است که وجوه خود را در اسرع وقت برداشت کنند.

چالش های نظارتی صرافی Bittrex Global

بیترکس گلوبال که زمانی یکی از بزرگترین صرافی‌ها در ایالات متحده محسوب می‌شد و تقریباً 23 درصد از کل سهم بازار را در سال 2018 به خود اختصاص داد، به دلیل افزایش رقابت بین صرافی‌های ارز دیجیتال و بررسی‌های نظارتی با چالش‌هایی مواجه شده است.

در اوایل سال جاری، در ماه مه، بخش ایالات متحده Bittrex پس از مواجهه با اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار، درخواست ورشکستگی فصل 11 را داد. در نتیجه، صرافی ارزهای دیجیتال 24 میلیون دلار جریمه شد که Bittrex به سرعت آن را برای رفع اتهامات پرداخت کرد.

Bittrex متهم شد که به سرمایه گذاران آمریکایی اجازه می دهد در اوراق بهاداری که به طور رسمی ثبت نشده اند، سرمایه گذاری کنند. پس از شکایت، Bittrex مجبور شد صرافی ایالات متحده خود را در ماه آوریل تعطیل کند و دلیل آن شرایط سخت مقرراتی و اقتصادی بود. Bittrex Global همچنین با اتهامات اضافی از SEC در مورد عملکرد Bittrex از یک دفتر سفارش یکپارچه در ارتباط با دومی مواجه شد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments