شاخص RSI بیت‌کوین پس از دو سال به منطقه اشباع فروش رسید

شاخص RSI بیت‌کوین پس از دو سال به منطقه اشباع فروش رسید| رالی صعودی بیت کوین آغاز شد؟


یکی از محبوب‌ترین شاخص‌های فنی در تحلیل بازار رمز ارزها به ویژه بیت کوین، شاخص قدرت نسبی یا همان RSI است که در حال حاضر به مقادیر بسیار پایینی رسیده است که قبلاً در مارس 2020 مشاهده شده بود. این اشباع فروش زمانی که بحران مالی جهانی مطرح بود، اتفاق افتاد.

چرا این ممکن است اولین نشانه معکوس باشد

شاخص قدرت نسبی اغلب برای تعیین شرایط فعلی در بازار و اشاره به نقاط معکوس پس از رسیدن قیمت به مقادیر بیش از حد فروش یا خرید بیش از حد استفاده می شود.

چارت روزانه قیمت بیت کوین

این اندیکاتور همچنین برای یافتن واگرایی ها در نمودار قیمت و سپس تعیین اینکه آیا روند دارایی معکوس است یا خیر استفاده می شود.

در حالی که واگرایی ها را می توان راه دیگری برای استفاده از اندیکاتور در نظر گرفت، بررسی منطقه اشباع خرید و اشباع فروش، راه اصلی استفاده از شاخص قدرت نسبی است.

آیا اندیکاتور می تواند یک رالی صعودی را پیش بینی کند؟

در حالی که RSI بیت کوین می‌تواند به ما اشاره‌ای در مورد حرکت آتی در آینده بدهد، نوشدارویی در برابر روند نزولی نیست زیرا سیگنال‌های آن معمولاً کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شوند. تقریباً هر سیگنال معکوس مبتنی بر RSI تا زمانی که مقادیر نشانگر وارد منطقه “خنثی” شود فعال می ماند.

در طول آخرین افت به زیر ارزش 25 در این اندیکاتور در مارس 2020، بیت کوین تقریباً بلافاصله معکوس شد و به بالاترین سطح محلی 10000 دلار رسید. اما در حالی که این اندیکاتور یک معکوس کوتاه مدت را «پیش‌بینی» می‌کرد، داده‌های ارائه شده توسط آن نشان نمی‌دهد که ارز دیجیتال در چند ماه آینده به ATH جدید جهش کند.

در زمان انتشار، بیت کوین پس از افت غیرمنتظره دیگری که در جریان اصلاح دارایی رخ داد که در نوامبر آغاز شد، یعنی زمانی که طلای دیجیتال تقریباً 70،000 دلار معامله می شد، با قیمت 35155 دلار معامله می شود.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments