هک شدن وبسایت Bitcoin.org

هک شدن وب سایت Bitcoin.org | آیا جای نگرانی وجود دارد؟

یک بار دیگر، هک شدن وب سایت Bitcoin.org. در حالی که این اولین بار نیست که این وب سایت مورد حمله هکرها قرار گرفته است، به تازگی در صفحه اصلی این سایت، پیامی برای بازدیدکنندگان ظاهر شده است که از قرار معلوم، یک هک می باشد.

وبسایت رسمی Bitcoin.org از قدیمی ترین وب سایت ها در زمینه ارزهای دیجیتال می باشد که توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) و مارتی مالمی (Martti Malmi) راه اندازی شده است، فعلاً در حال نشان دادن یک اعلامیه تقلبی در قالب یک پاپ آپ (popup) می باشد.

هک وب سایت بیت کوین

عاملان این هک صورت گرفته، به مردم اصرار دارند تا مقادیر بیت کوین (BTC) به آدرس آنها ارسال کنند تا در ازای آن، دو برابر مقدار ارسالی را دریافت نمایند.

این کلاهبرداران تا به این لحظه، 17,764 دلار جمع آوری کرده اند.

این وبسایت که توسط توسعه دهنده ناشناس آن با نام “Cobra” هدایت می شود، اخیراً چندین بار شاهد حملات DDOS (خودداری از خدمات یا اختلال در شبکه) شده است؛ در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی مسئولیت رسیدگی به این مورد وب سایت را بر عهده دارد.

در ماه جولای (تیر) این سایت پس از این که ساتوشی کریگ رایت (Satoshi Craig Wright) با یک قضاوت پیش فرض، پرونده نقض قوانین کپی رایت خود را برد، مجبور به حذف کردن وایت پیپر بیت کوین گردید.

سال گذشته، اکانت های توییتر افراد مشهوری از جمله ریاست جمهوری آمریکا (جو بایدن)، ایلان ماسک و برخی دیگر از سلبریتی ها، شاهد یک حمله مشابه از جانب هکر ها بوده است.

هدایت کننده سایت، Cobra، برای این نقص امنیتی، ارائه دهنده زیرساخت وب یعنی Cloudflare را سرزنش می کند و مدعی است که سرور او در طی مدت زمان هک، هیچ ترافیکی را شاهد نبوده است.

توییت Cobra

همانطور که اشاره شد، این بار اولی نیست که شاهد چنین موضوعی هستیم. برخی از رسانه ها ممکن است به دلایل مختلف، با بازی با کلمات، نگرانی را در دل مردم و سرمایه گذاران بیشتر کنند. اما واقعیت این است که وب سایت Bitcoin.org هیچ ارتباطی با شبکه Bitcon ندارد و هک شدن آن نمی تواند تاثیر با خللی در شبکه این رمز ارز به وجود آورد.

حتی نرم افزارهایی مانند Bitcoin Core هم صرفاً یک کلاینت بر روی شبکه بیتکوین می باشند و بود و نبود چنین نرم افزارهایی تاثیر چندانی بر شبکه BTC ندارد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments