پیش بینی کاهش قیمت بیت کوین توسط معامله گران | بررسی داده ها و احساسات حاکم بر بازار

پیش بینی کاهش قیمت بیت کوین توسط معامله گران | بررسی داده ها و احساسات حاکم بر بازار

آیا معامله گران پس از اینکه بیت کوین نتوانست بالای 25000 دلار نگه داشته شود، باید انتظار کاهش بیشتری داشته باشند؟

بیت کوین (BTC) در 15 آگوست ضعف نشان داد و پس از آزمایش مقاومت 25000 دلاری، 5 درصد از دست داد. این حرکت بیش از 150 میلیون دلار موقعیت های خرید اهرمی را منحل کرد و برخی از معامله گران را به پیش بینی بازگشت به سمت پایین سالانه در محدوده 18000 دلار سوق داد.

این اقدام قیمت بیت کوین همزمان با بدتر شدن شرایط برای سهام های فناوری از جمله سهام غول چینی Tencent بود که انتظار می رود اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را ثبت کند. به گفته تحلیلگران، انتظار می رود شرکت چینی بازی و رسانه های اجتماعی درآمد سه ماهه ای در حدود 19.5 میلیارد دلار داشته باشد که 4 درصد کمتر از سال قبل است.

علاوه بر این، در 16 آگوست، بانک سرمایه گذاری سیتی، توصیه سهام ZM را برای فروش کاهش داد و افزود که سهام دارای ریسک بالایی است. تحلیلگران توضیح دادند که یک پویایی چالش برانگیز پس از کووید، به علاوه رقابت اضافی تیم های مایکروسافت، به طور بالقوه باعث کاهش 20 درصدی سهام ZM شد.

احساسات نزولی کلی همچنان سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال را آزار می‌دهد، حرکتی که توسط اینفلوئنسر و معامله‌گر ChrisBTCbull توضیح داده شده است، که اشاره می‌کند که عدم توانایی بیت کوین برای شکستن مقاومت 25000 دلار باعث شد معامله‌گران اهداف زیر 17000 دلار را پیش بینی کنند. 

صعودی بودن احساسات در معاملات مارجین

نظارت بر معاملات آپشن و مارجین، بینش بسیار خوبی در درک چگونگی موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر نهنگ ها و سازندگان بازار با نزدیک شدن بیت کوین به مقاومت 25000 دلاری، میزان مواجهه خود را کاهش دهند، یعنی احتمال یک کاهش قیمت وجود دارد

معاملات مارجین به سرمایه گذاران اجازه می دهد، ارزهای رمزنگاری شده را قرض کنند تا از موقعیت معاملاتی خود استفاده کنند و بازدهی را افزایش دهند. برای مثال، می‌توان با قرض گرفتن استیبل کوین‌ها برای خرید یک موقعیت بیت‌کوین اضافی، میزان دارایی درگیر را افزایش داد.

از سوی دیگر، وام گیرندگان بیت کوین تنها می توانند موجب ریزش بیت کوین شوند زیرا روی کاهش قیمت آن شرط بندی می کنند. برخلاف قراردادهای آتی، تعادل بین معاملات مارجین خرید و فروش همیشه مطابقت ندارد.

میزان وام دهی بیت کوین در صرافی اوکی اکس

نمودار بالا نشان می دهد که نسبت مارجین معامله گران OKX نزدیک به 14 ثابت مانده است در حالی که قیمت بیت کوین 6.3 درصد طی دو روز جهش کرد و پس از رسیدن به مقاومت 25200 دلاری رد شد.

به علاوه، این معیار با حمایت از قرض گرفتن استیبل کوین ها با مارجین زیاد صعودی باقی می‌ماند. در نتیجه، معامله‌گران حرفه‌ای موقعیت‌های صعودی خود را حفظ کرده‌اند و هیچ معامله‌ای با حاشیه نزولی اضافی ظاهر نشد زیرا بیت‌کوین در ۱۶ اوت ۵.۵ درصد عقب‌نشینی کرد.

موضع خنثی قرارداد های آپشن

در مورد اینکه آیا بیت کوین مجدداً به سمت مقاومت 25000 دلاری حرکت خواهد کرد یا خیر، تردید وجود دارد، اما انحراف دلتای 25 درصدی نشانه‌ای گویا است که میزهای آربیتراژ و سازندگان بازار برای محافظت در جهت صعودی یا نزولی بیش از حد هزینه می‌کنند.

🎯این اندیکاتور به مقایسه معاملات Call (خرید) و Put ( فروش) در قرارداد های آپشن می پردازد و زمانی که ترس رایج باشد مثبت می‌شود، زیرا پریمیوم گزینه‌های فروش بالاتر از گزینه‌های خرید در معاملات آپشن است.

اگر معامله گران از سقوط قیمت بیت کوین ترس داشته باشند، انحراف اندیکاتور به بالای 10 درصد خواهد رفت. از سوی دیگر، هیجان عمومی منعکس کننده یک انحراف منفی 10 درصدی است.

همانطور که در بالا نشان داده شد، شیب دلتا 25 درصد به سختی از 11 آگوست حرکت کرده است و در بیشتر مواقع بین 5 تا 7 درصد نوسان دارد. این محدوده خنثی در نظر گرفته می شود زیرا معامله گران ریسک مشابهی را در مورد پامپ ها یا تخلیه های غیرمنتظره در نظر می گیرند.

گزینه های 30 روزه بیت کوین 25 درصد انحراف دلتا را نشان می دهد:

اگر معامله‌گران حرفه‌ای احساس «ترس» می‌کردند، این معیار به بالای 10 درصد می‌رفت که نشان‌دهنده آن است که علاقه ندارند روند نزولی شود.

علیرغم موقعیت خنثی قرارداد های آپشن بیت کوین، نرخ وام دهی معاملات مارجین در صرافی OKX نشان داد که نهنگ ها و سازندگان بازار شرط های صعودی خود را پس از کاهش 5.5 درصدی قیمت بیت کوین در 16 آگوست حفظ کرده اند. به همین دلیل، سرمایه گذاران باید منتظر آزمایش مجدد مقاومت 25000 دلاری باشند. چراکه شرایط اقتصاد کلان جهانی بهبود می یابد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments