بیت کوین در السالوادور

کمک مالی بیت کوین برای ساخت بیمارستان دامپزشکی در السالوادور

دولت السالوادور قصد دارد با استفاده از بیت کوین بودجه ساختمان بیمارستان دامپزشکی در کشور را تأمین کند.

السالوادور کشور آمریکای مرکزی که بیت کوین را در سپتامبر (شهریور) به عنوان روش پرداخت قانونی پذیرفت، اکنون 4 میلیون دلار از مصوبه  “Bitcoin Trust” کنگره در ماه آگوست سود کسب کرده است.

رئیس جمهور السالوادور، نایب باکله روز شنبه اظهار داشت که بخشی از این دستاوردها برای تأمین هزینه ساخت بیمارستان جدید دامپزشکی در این کشور استفاده می شود.

ساخت بیمارستان با بیت کوین

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که هیچ بیت کوینی فروخته نمی شود بلکه از سود آنها به دلار برای تامین بودجه ساخت این بیمارستان استفاده خواهد شد. طی هفته گذشته ، ارز دیجیتال پیشرو جهان بیت کوین موفق شد سه بار از سطح 55000 دلار صعود کند و به خط 56000 دلار نزدیک شود. این افزایش قیمت بیت کوین از 4 اکتبر (12 مهر) از محدوده قیمتی 47،000 دلار به بالای سطوح 49،000 دلار آغاز شد. در 7 اکتبر (15 مهر)، اولین جهش به بالای 55000 دلار برای اولین بار از ماه مه تا آن زمان رخ داد.

بر اساس گزارشی که در سایت U.Today منتشر شده بود ، ویتالیک بوترین ، بنیانگذار اتریوم ، از پذیرفتن بیت کوین به عنوان پول قانونی در کشور السالوادور به عنوان بی پروا یاد کرد و بیت کوین مکسس را به دلیل تمجید از رئیس جمهور این کشور مورد انتقاد قرار داد.

ویتالیک بوترین معتقد است که وادار کردن مشاغل به پذیرش بیت کوین خلاف اخلاق فضای رمزنگاری و اهداف اصلی این دارایی ها است. علاوه بر این، او معتقد است که بسیاری از سالوادورها احتمالاً قربانی هکرها و سود جویان می شوند، زیرا نقش آموزش ارزهای دیجیتال پیش از هرگونه استفاده از این دارایی ها بسیار حائز اهمیت است و شهروندان این کشور هنوز به سطح لازمه از آگاهی و آموزش دسترسی نداشته اند.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments