احتمال ریزش قیمت بیت کوین

هشدار برای ریزش قیمت بیت کوین | نمودار 3 روزه به تکرار سقوط کووید مارس 2020 اشاره می کند. 

چشم انداز نتیجه نهایی برای اقدام قیمت بیت کوین همچنان در کانون توجه قرار دارد زیرا برخی از نهنگ ها و خریداران کوچکتر تصمیم می گیرند در سطوح فعلی بیت کوین را حفظ کنند. بیت کوین (BTC) با شروع تعطیلات آخر هفته با عدم اطمینان در میان معامله گران، یک شبه 38000 دلار را آزمایش کرد.

نمودار 1 ساعته بیت کوین

نمودار 3 روزه می تواند “پیش ساز” برای کندل هفتگی باشد

داده‌های TradingView نشان می‌دهد که BTC/USDT پس از چندین تلاش برای شکستن حمایت ۳۸۰۰۰ دلاری، به ۳۹۰۰۰ دلار رسیده است.

این جفت همچنین به لطف تحولات ژئوپلیتیکی در روز جمعه شاهد یک جهش مختصر به بالای 40000 دلار بود که با این وجود چند دقیقه قبل از بازگشت وضعیت قبلی به طول انجامید.

چنین فیک پامپ یا حرکت های صعودی جعلی که با ورود بیت‌ کوین به دور کامل و انحلال موقعیت‌های فروش کوتاه و بلند پایان یافت – رفتاری آشنا برای فعالان بازار در این ماه بود.

با این حال، اکنون، بازه‌های زمانی پایین‌تر نشانه‌هایی را نشان می‌دهد که روند نزولی قابل توجه‌ تری می‌تواند در افق باشد.

منابع تحلیلی Material Indicators در آن روز به دنبال‌کنندگان توییتر هشدار داد: «کندل های 3 روزه BTC برای اولین بار از زمان سقوط کووید با 200 MA دست و پنجه نرم می کنند.

“اگر این پیشروی برای کاری است که کندل هفتگی قرار است انجام دهد، مطمئن شوید که پودر کافی برای استفاده از فرصت خرید بعدی دارید. آن پرش می تواند زندگی شما را تغییر دهد.»

میانگین متحرک 200 هفته ای که در حال حاضر کمی بالاتر از 20000 دلار است و همچنان در حال افزایش است، در طول عمر بیت کوین به عنوان یک منطقه پایین تاریخی عمل کرده و هرگز نقض نشده است.

چارت هفتگی بیت کوین

تحقق آن مستلزم کاهش 50 درصدی از قیمت لحظه ای فعلی و 70 درصدی از بالاترین سطح تاریخ است – چیزی که با این وجود BTC/USD در گذشته به آن دست یافته است.

به عنوان مثال، سقوط کووید در عرض چند روز شاهد افت 60 درصدی بود قبل از اینکه یک معکوس به همان اندازه قوی پارادایم قیمت جدیدی را در اواخر سال آغاز کرد.

بیت‌کوین در طول هفته تحت سلطه بازارهای سهام باقی ماند، در همین حال، این روند برای S&P 500 و نزدک به ترتیب به 2.9% و 3.5% به صورت هفتگی کاهش یافتند. 

پیش از این، پنتوشی تاجر محبوب به صراحت اعلام کرده بود که معتقد است یک رویداد به سبک سقوط وال استریت می‌تواند بازارها را در سال جاری تحت کنترل خود درآورد.

خرید های بزرگ و کوچک BTC همچنان در جریان هستند

از طرفی، خرید نهنگ ها و رشد کیف پول سرمایه گذاران کوچکتر، دلایلی برای شاد بودن برای صاحبان بلند مدت فراهم کرد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، 30000 بیت کوین روز جمعه از صرافی کوین بیس خریداری شده است، در حالی که ذخایر مبادله ای کاهش هایی را تقلید کردند که در جولای و سپتامبر سال گذشته مشاهده شد – درست قبل از اینکه بیت کوین افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشد.

Lex Moskovski، مدیرعامل Moskovski Capital، با استناد به داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، درباره کیف‌پول‌ها اضافه کرد: «کیف‌های 10-100 بیت کوین دیوانه‌ وار در حال انباشته شدن هستند، عرضه آن‌ها سهموی می‌شود».

نمودار همراه نشان داد که نسبت عرضه بیت کوین که اکنون در اختیار نهادها است – یک یا چند کیف پول که فرض می شود مالک یکسانی دارند – اکنون به بالاترین میزان خود در یک سال گذشته رسیده است.

نسبت عرضه بیت کوین توسط نهادها

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments