افزایش نرخ بهره و سقوط قیمت بیت کوین

افزایش نرخ بهره و سقوط قیمت بیت کوین | آیا 35 هزار دلار پشتیبانی بعدی است؟

بیت کوین 8 درصد کاهش یافت و به 38000 دلار رسید و بخش عمده ای از رالی اخیر خود را از بین برد. آخرین فروش از طریق داده‌هایی که قدرت بازار کار ایالات متحده را نشان می‌دهد، باعث افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه می‌شود.

معامله گران اکنون به 35000 دلار به عنوان سطح حمایت بعدی نگاه می کنند. یک رخنه بیت کوین را دقیقاً به همان جایی که حدود دو هفته پیش بود، می رساند، زمانی که افزایش ترس از درگیری روسیه و اوکراین باعث ایجاد احساس ریسک شده بود. در حالی که از آن زمان تا کنون این توکن به پایین‌ ترین حد یک ماهه خود رسیده بود و به 44000 دلار می‌رسید، عقب نشینی در معاملات توسط حساب‌های بزرگ نهنگ باعث توقف سود شد.

44000 دلار نیز آخرین سقفی بود که بیت کوین در ماه فوریه با آن مواجه شد. این ارز در سال جاری 18 درصد کاهش یافته است.

افزایش نرخ بهره تصویر نزولی را برای بیت کوین ترسیم می کند

اگرچه بیت کوین در چند روز گذشته روند نزولی ملایمی داشت، اما این ارز بلافاصله پس از داده های شغلی قوی در ایالات متحده تسریع کرد. یاهو فایننس گزارش می دهد که اشتغال در ماه فوریه به بالاترین میزان خود در هفت ماه گذشته رسیده است. این مطالعه بیشتر به اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر داغ شدن بازار کار و اینکه فدرال رزرو احتمالاً در ماه مارس نرخ بهره را حداقل 25 واحد پایه افزایش خواهد داد، مرتبط است.

افزایش نرخ بهره نقدینگی در بازار را کاهش می دهد و مقدار پول نقدی که می تواند در بیت کوین سرمایه گذاری شود را محدود می کند.

لحظه سقوط قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار

تورم و اشتغال دو عامل اصلی مورد توجه فدرال رزرو در تعدیل نرخ ها هستند. با توجه به اینکه قیمت مصرف کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، به نظر می رسد که در 15 و 16 مارس جلسه فدرال رزرو افزایش یابد. نظرات هاوکیش از پاول همچنین گمانه زنی های اخیر مبنی بر اینکه درگیری روسیه و اوکراین باعث می شود فدرال رزرو برنامه های خود برای پیاده روی را متوقف کند، رد کرد.

بازارهای مالی گسترده‌ تر پس از این داده‌ها نزولی شدند، زیرا چشم‌انداز افزایش فدرال رزرو بر عدم اطمینان ناشی از درگیری روسیه و اوکراین افزود. نگرانی‌ها در مورد تصرف بزرگترین راکتور هسته‌ای اروپا در اوکراین توسط روسیه نیز احساسات را متشنج کرده بود.

علیرغم جدا شدن از بازار سهام برای نزدیک به یک هفته، بیت کوین در روز جمعه مطابق با سهام ایالات متحده سقوط کرد. شاخص ترس و طمع بیت کوین پس از نزدیک به یک هفته خنثی شدن دوباره به ترس شدید فرو رفت.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments