چرا قیمت بیت کوین در بالاتر از 30 هزار دلار نماند؟ بررسی 3 دلیل اصلی

چرا قیمت بیت کوین در بالاتر از 30 هزار دلار نماند؟ بررسی 3 دلیل اصلی

گاوهای بیت کوین با مجموعه ای از فروش کوتاه مدت دارندگان و ماینرها همراه با فقدان شدید نوسان روبرو هستند.

تحلیل‌های جدید ادعا می‌کنند که بیت‌ کوین تقریباً یک ماه با قیمت 30 هزار دلار یا نزدیک به آن در حال نوسان است، اما این یک رویداد تصادفی نیست.

در یکی از به‌روزرسانی‌های بازار Quicktake در 17 ژوئیه، پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant سه عامل کلیدی را برجسته کرد که چرا قیمت بیت کوین به بالاتر از 30 هزار دلار صعود نکرد.

تسلط بازار در دست سفته بازان بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از اینکه به بالاترین حد خود در سال 2023 رسید، به سرعت کاهش یافت و پس از هفته های متوالی موفق به شکست و حفظ پایداری بالاتر از 30 هزار دلار را نداشت. 

اکسل آدلر خاطرنشان می‌کند که دارندگان کوتاه‌ مدت (STHs) از ماه آوریل برای فروش دارایی های خود اقدام کرده اند که این امر منجر به افزایش فشار فروش بالای 30000 دلار شده است.

او نوشت: این دسته از سرمایه گذاران به صورت فعال ذخایر بیت کوین خود را می فروشد و فشار قابل توجهی بر بازار وارد می کند.

این نشان می دهد که سرمایه گذاران کوتاه مدت به جای خرید بیت کوین، به طور فعال دارایی های خود را نقد می کنند و در نتیجه سود خود را قفل می کنند.

CryptoQuant دارندگان کوتاه مدت را به عنوان موجودیت هایی تعریف می کند که سکه ها را به مدت شش ماه یا کمتر نگه می دارند.

سایر داده‌های اخیر از شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، تحلیلگران را به این نتیجه رساند که مبنای خرید دارندگان کوتاه مدت بیت کوین اخیراً حدود 26,400 دلار است به همین ترتیب ممکن است فشار نزولی بیشتر باشد. 

فروش بیت کوین توسط ماینرها

ماینرهای بیت کوین نیز در این سه ماه در بازار حضور فعال داشتند زیرا قیمت های بالاتر BTC باعث افزایش فروش شده است.

برای آدلر، فروش دارایی های بیت کوین برای پوشش هزینه های قبل از نصف شدن پاداش ماینر ها در پی رویداد هاوینگ در سال 2024، عامل دیگری است که بر عملکرد قیمت امروز تأثیر می گذارد.

او خلاصه کرد: ماینرها به طور فعال ذخایر بیت کوین خود را می فروشند.

این یک اتفاق تصادفی نیست. اوج فروش را در سال گذشته شاهد بوده ایم. این به رویداد هاوینگ پیش رو در سال 2024 مرتبط است که پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد. ماینرها برای سرمایه گذاری در تجهیزات جدید به نقدینگی نیاز دارند تا رقابتی باقی بمانند.

فروش بیت کوین توسط ماینرها

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، استخر ماینینگ Poolin اخیراً جریانات مبادله ای گسترده ای را به همراه داشته است و بخش های بزرگی از بیت کوین را به بایننس ارسال کرده است. این موضوع از آن زمان در میان شایعات در مورد نقدینگی استخر به موضوع گمانه زنی تبدیل شده است.

♦️نظر ربات هوش مصنوعی در مورد BTC در 10 یا 5 سال آینده♦️

نوسانات بیت کوین واقعی نیست!

نوسانات بیت کوین از نظر چرخه تاریخی در بین کمترین میزان خود باقی مانده است.

CryptoQuant نشان می‌دهد که از ماه آوریل کاهش خالصی را در فعالیت‌های معاملاتی نشان می‌دهد، زیرا کسانی که سود می‌برند امیدوارند که یک شکست اساسی‌تر در آینده رخ دهد.

داده‌های TradingView نشان می‌دهد که شاخص نوسان تاریخی بیت‌ کوین تا 18 جولای 14.77 بوده که بسیار کمتر از اوج خود در سال 2023 است.

 شاخص نوسان تاریخی بیت‌ کوین

آدلر در پایان گفت: همه این عوامل با هم تصویر فعلی بازار بیت کوین را تشکیل می دهند، جایی که به نظر می رسد قیمت در یک محدوده رنج و بدون روند حرکت می کند. 

با این حال، مانند همیشه در مورد ارزهای دیجیتال، تغییرات می‌توانند خیلی سریع اتفاق بیفتند، بنابراین سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران باید معیارهای زنجیره‌ای را به دقت بررسی کنند تا از تغییرات بازار مطلع شوند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments