نشست فدرال رزرو

نشست فدرال رزرو چه تاثیری بر قیمت بیت کوین و رمز ارزها خواهد داشت؟

بیت‌کوین امروز سه‌شنبه حدود 38000 دلار معامله می شود. این در حالی است که اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ با احتیاط پیش از نشست دو روزه فدرال رزرو ایالات متحده، تحرک کمی داشتند. انتظار می رود بانک مرکزی به طور گسترده ای نرخ بهره را افزایش دهد و این تصمیم پایانی بر سیاست پولی آسانی باشد که دارایی های کریپتو را در سال 2021 افزایش داده بود.

این نشست با تصمیم گیری و پس از آن یک نشست خبری بعد از ظهر چهارشنبه آغاز می شود. جروم پاول اخیراً گفت که او قویاً از افزایش 25 واحد پایه در بحبوحه افزایش تورم در کشور حمایت می کند. داده های هفته گذشته نشان داد که قیمت های مصرف کننده ایالات متحده در فوریه 7.9 درصد افزایش یافت که سریع ترین سرعت افزایش در نزدیک به چهل سال گذشته است.

افزایش نرخ به احتمال زیاد به ضرر ارزهای دیجیتال است

انتظار می رود ارزهای دیجیتال به افزایش نرخ ها واکنش منفی نشان دهند. افزایش نرخ وام‌دهی، میزان نقدینگی در بازار را کاهش می‌دهد و به نوبه خود امکان سرمایه‌گذاری کمتری را در ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. نرخ‌های بالاتر وام‌دهی نیز قدرت مخارج سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهد، که به نوبه خود باعث کاهش سرمایه‌گذاری خرده‌فروشی در ارزهای دیجیتال می‌شود.

احساسات بازار پیش از این جلسه تا حد زیادی منفی بوده است. هفته گذشته، بیت کوین و سایر دارایی ها پس از انتشار خبر تورم بالا اصلاح قابل توجهی را تجربه کردند.

در بیشتر مواردی که در ماه‌های اخیر دیده‌ایم، بحث‌های انبوه ارزهای دیجیتال در مورد تورم عموماً منجر به رکود قریب‌الوقوع می‌شود. با این حال، صرف نظر از اینکه چه اخباری از سوی فدرال رزرو می آید، شایعات میتواند ترس و احساسات منفی در بازار را تشدید کنند.

سرویس جمع آوری داده های رمزنگاری Santiment

موضع فدرال رزرو در قبال روسیه و اوکراین مهم است

نقطه تمرکز اصلی در نشست فدرال رزرو موضع آن در قبال جنگ روسیه و اوکراین خواهد بود که بازارهای مالی را ویران کرده است. جنگ قیمت نفت و مواد غذایی را افزایش داد که احتمالاً باعث افزایش تورم در ایالات متحده می شود. این به نوبه خود می تواند فدرال رزرو را وادار به اتخاذ رویکرد تهاجمی تر نسبت به تورم کند.

فدرال رزرو به دلیل تأثیر اقتصادی بحران کووید، نرخ بهره را تقریباً به صفر کاهش داده بود. این امر بازار را از نقدینگی پر کرده بود و جریان سرمایه بیشتری را به دارایی‌های کریپتو افزایش داده بود. همین باعث شد که قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2021 به بالاترین حد خود برسد. اما این امر منجر به افزایش تورم نیز شد، روندی که در اکثر کشورهایی که نرخ‌ها را برای مبارزه با کووید کاهش می‌دهند، دیده می‌شود.

ترس از افزایش تورم، افزایش نرخ بهره و اخیراً، جنگ روسیه و اوکراین، نقش کلیدی در سقوط کریپتو از بالاترین رکورد در سال جاری داشت. این فضا همچنین منجر به کاهش در بازارهای سهام نیز شده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments