خطر سقوط دوباره بیت کوین | بررسی سناریوهای احتمالی BTC در کوتاه مدت

خطر سقوط دوباره بیت کوین | تاثیر جلسه فدرال رزرو امروز و نرخ بهره بر قیمت BTC

قیمت بیت کوین در سطوح فعلی خود باقی مانده است و حرکت صعودی در بازه های زمانی پایین تر محو می شود. به نظر می‌رسد اقدامات جانبی اخیر بازار کریپتو مربوط به رویدادهای کلان اقتصادی آینده و تاثیر بالقوه آنها در بازارهای جهانی باشد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین با حرکت بدون روند در 24 ساعت گذشته و سود 1.73درصدی نسبت به هفته قبل با قیمت 20476 دلار معامله می شود. سایر ارزهای رمزنگاری شده در 10 ارز برتر بر اساس ارزش بازار، با حرکت بی‌توجهی بیت‌کوین، قدرت خود را نشان می‌دهند که دوج کوین (DOGE) پیشتاز است و پس از آن اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) قرار دارند.

چارت روزانه بیت کوین

احتمال افزایش نوسانات بیت کوین در کوتاه مدت

سرمایه گذاران در حال حاضر برای خرید بیت کوین تحت تاثیر شدید محرک های اقتصاد کلان هستند. فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) در تلاش است تا با تشدید سیاست پولی خود، افزایش نرخ بهره و کاهش نقدینگی جهانی، تورم را کاهش دهد.

در نتیجه، بیت کوین و دارایی های ریسک پذیر برای سال 2022 روند نزولی داشته اند. در ماه اکتبر، BTC به دلیل افزایش عدم اطمینان اقتصادی، همبستگی بیشتری با دارایی های سنتی نشان داد.

طبق گزارش اخیر Arcane Research، این وضعیت موجود احتمالاً ادامه خواهد داشت. این شرکت تحقیقاتی معتقد است که قیمت بیت کوین در میان مدت همچنان از همبستگی بالایی با محرک های اقتصاد کلان رنج خواهد برد.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو با فشار زیادی برای تغییر سیاست پولی خود از سوی عوامل داخلی و خارجی در ایالات متحده مواجه است. اگر پاول تسلیم شود، قیمت بیت کوین احتمالاً سود خواهد برد و حرکت صعودی خود را افزایش خواهد داد.

با این حال، Arcane Research معتقد است که احتمال بیشتری وجود دارد که پاول در مسیر فعلی خود باقی بماند و بازارها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده کند. این موسسه مالی و رهبری آن می‌خواهند تورم دلار آمریکا را بدون توجه به پیامدهای بازارهای جهانی کاهش دهند.

در جلسه امروز کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، پاول ممکن است سرنخ های بیشتری ارائه دهد. بازار انتظار دارد افزایش بیشتری داشته باشد، اما هر نشانه ای از بدخواهی می تواند باعث حرکت صعودی دیگری شود.

بازار بیت کوین مستعد فشار فروش است

از این نظر، Arcane Research دو عامل را ثبت می‌کند که ممکن است به یک روند صعودی احتمالی کمک کند. اولین مورد، باز کردن معاملات اهرمی خرید (LONG) در بازار ارزهای دیجیتال است.

با روند صعودی قیمت بیت کوین، پوزیشن های فروش به انباشته شدن ادامه می دهند. اگر بازار مسیر طولانی را طی کند، این موقعیت ها محرک بیت کوین هستند.

🛑علاوه بر این، نشست امروز FOMC احتمالا نوساناتی ایجاد خواهد کرد که ممکن است باعث شود بیت کوین این موقعیت های فروش را کاهش دهد و قلمروی که قبلاً از دست رفته را پس بگیرد. همانطور که Arcane Research اشاره کرد، نوسانات در طول این رویدادها از نظر تاریخی بالا است.

شاخص Arcane Research

با این حال، همین امر برای فشار فروش این رمز ارز نیز صادق است. اگر بازار نسبت به انقباض بیشتر واکنش نشان دهد و انتظار داشته باشد که فدرال‌ رزرو در این زمینه ضعیف عمل کنند، این ارز دیجیتال ممکن است آسیب ببیند و دوباره به پایین‌ترین محدوده خود در ۱۸۶۰۰ دلار برسد. Arcane Research اشاره کرد:

برای بازارهای متزلزل در اوایل نوامبر آماده شوید، زیرا تقویم رویدادها در نیمه اول ماه بسیار شلوغ است. امروز اولین رویداد اتفاق خواهد افتاد.

منبع: بی تی سی نیوز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments