کاهش سختی استخراح BTC

کاهش سختی استخراج بیت کوین به جبران قیمت BTC کمک می کند؟

نسبت قیمت بیت کوین به نرخ هش، روند صعودی مورد انتظار برای مدت طولانی را نشان می دهد، در حالی که نرخ هش هنوز در حال افزایش است.

بیت کوین (BTC) در 3 ژوئیه (12 تیر) بیشترین کاهش سختی استخراج خود را با رکورد تقریبی 28٪ ثبت کرده است، اما یک مدل نشان می دهد که قیمت BTC تا ماه اکتبر به کف قیمتی خود نخواهد رسید.

در یک سری توییت ها در تاریخ 2 ژوئیه (11 تیر)، مدیر سرمایه گذاری تیموتی پترسون، رابطه بین قیمت بیت کوین و نرخ هش را به عنوان سیگنال معتبر برای تشخیص پایان افت قیمت بیت کوین معرفی کرد.

نرخ هش
نرخ هش شبکه بیت کوین به طور متوسط در 7 روز. منبع: Blockchain.com

مدل نرخ هش: کف قیمتی بیت کوین شکل نگرفته است

سختی استخراج بیت کوین در روز شنبه با 27.94٪ کاهش در ارتفاع بلوک 689،472 ، بیشترین رقم در تاریخ آن بود.

به گزارش کوین تلگراف، این کاهش به سبب مهاجرت ماینرها به خارج از چین و از دست رفتن میزان هش است.

برای ماینر هایی که هنوز فعال هستند، این کاهش به نوعی افزایش سود محسوب می شود. سختی به طور خودکار تغییراتی در نرخ هش را ایجاد می کند، و با کاهش آن جذابیت بیشتری برای ماینینگ ایجاد می کند.

انتظار نمی رود که ماینرهای خارج شده از شبکه، زودتر از چند ماه دیگر به طور کامل به کار خود بازگردند. در آن زمان، با افزایش نرخ هش، مشکل رقابت بیشتر و قدرت بیشتر برای دریافت همان پاداش تعیین شده دوباره افزایش می یابد.

در بین طرفداران و حامیان بیت کوین یک سناریو کلاسیک وجود دارد که بر اساس آن “قیمت از نرخ هش پیروی می کند”. اگر این درست باشد، مدلی که این پدیده را ترسیم میکند، میتواند یک دیدگاه کلی از رفتار قیمت در آینده نشان دهد.

پیترسون خاطرنشان کرد که رابطه بین قیمت و نرخ هش وقتی که صحبت از تشخیص و پیش بینی تغییرات اساسی قیمت ها می شود “مفید” است.

یک نمودار ضمیمه، جهش ها را در سال 2013 و 2017 نشان می دهد که مربوط به بالاترین سطح قیمت دوره هایی است که برای یک دوره کامل چهار ساله هاوینگ بیت کوین است.

2021 شبیه به نظر می رسد، اما از زمان آغاز روند نزولی در ماه مه ، این رابطه به سمت 1 گرایش یافته است – نقطه ای که باید قیمت بیت کوین کاملا “اصلاح” میشد.

پترسون خلاصه کرد: “بر اساس روند فعلی (P (h ، این حباب تا 31 اکتبر به پایان می رسد.”

این نسبت شامل هر ترکیبی از نرخ هش بالاتر و قیمت پایین تر است. بنابراین افزایش نرخ هش و قیمت پایدار نیز حباب را برطرف می کند.

نرخ هش بیت کوین
نمودار نسبت نرخ هش بیت کوین. منبع: تیموتی پیترسون / توییتر

به عبارت دیگر، بازگشت ماینرها به احتمال زیاد از وقوع افت قیمت بیشتر جلوگیری می کند، اما ممکن است روند صعودی هنوز نیاز به انتظار طولانی تر از حد مطلوب داشته باشد.

تذکر مهم مربوط به پترسون بود که هشدار داد “چنین مدل ساده ای” اشتباه زیادی دارد “و او خودش از آن استفاده نمی کند.

قیمت نهایی پایان سال

این مدل تنها تایید کننده بازگشت بیت کوین در نیمه دوم سال نیست.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگران سال 2021 را به هر دو سال برتر قبلی تشبیه کرده اند، این سال ها ابتدا یک سقف قیمت محلی تشکیل داده اند و سپس قیمت اصلاح می شود و بعد از آن تا شکل گیری سقف های جدید افزایش می یابد.

پس از آنکه BTC / USD سومین شمع قرمز ماهانه متوالی خود را تشکیل داد، در همین حال، مدل قیمت سهام در جریان شروع سال 2019 را، درست پس از آخرین بازار نزولی بیت کوین، تکرار کرد.

PlanB معتقد است شش ماه آینده، برای کاربرد مدل قیمت سهام بسیار حیاتی است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments