افزایش دوباره نرخ هش بیت کوین

افزایش دوباره نرخ هش BTC و سیر صعودی آن در ماه های آتی

همانطور که میدانید، کمی قبل در سال جاری، نرخ هش یا Hash Rate پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال، پس از اعلام ممنوعیت ماینینگ (استخراج) توسط دولت چین، به شدت کاهش یافت. 

اما طبق داده های تحلیلگر Qryptoquant این میزان اکنون به 150 اکزاهش رسیده است. 

در روز 3 شنبه، 2 شهریور، این شاخص تحلیلی گزارشی را منتشر کرد که به 3 برابر شدن نرخ هش بیت کوین (BTC) در مقایسه با چند ماه پیش آن اشاره دارد. زمانی که این میزان به 28 تا 52 اگزاهش در ثانیه رسیده بود. اما اکنون در سطح 152 EH بر ثانیه قرار دارد. 

نرخ هش بیت کوین
نرخ هش BTC – منبع: Cryptoquant

ریکاوری نرخ هش BTC نشان می دهد که حالا شبکه بسیار امن تر از قبل است و در مقابل حملات، مقاوم تر است.

بنا به اطلاعات ارائه شده توسط Bitinfochart، میانگین نرخ هش Bitcoin، سقف جدیدی را در 197.6 اگزاهش بر ثانیه در تاریخ 13 مه (23 اردیبهشت) به ثبت رسانده است. اما به دنبال اخبار و اتفاقات مربوط به ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، این میزان تا 65 درصد کاهش پیدا کرد. 

این شاخص اکنون در حال نزدیک شدن به سقف قبلی خود می باشد و اگر این سیر صعودی ادامه یابد، می تواند در چند ماه آینده، یک سقف قیمت جدید را ثبت کند. 

از آنجایی که میزان نرخ هش پس از سقوط سنگین خود در حال ریکاوری است، می توان فهمید که مهاجرت ماینرها از چین به سایر نقاط جهان در حال اتمام است. این امر افزایش در سختی BTC را هم نشان میدهد که آخرین میزان ثبت شده آن، رشد 7 درصدی در 13 آگوست (22 مرداد) می باشد. 

افزایش بعدی این میزان می تواند هر لحظه رخ دهد، که می تواند هزینه محاسباتی بالاتری را برای ماینر ها به دنبال داشته باشد. همزمان، اکثر پایگاه های ماینینگ که در چین مستقر بوده اند، به رقابت برای بلوک های بیشتر پرداخته اند. تخمین فعلی که زده شده است، 12.37 درصد افزایش سختی BTC را پیش بینی می کند. 

مادامی که عملیات ماینینگ ماه های تیر و خرداد متوقف شده بود، ماینر هایی که از قبل در حال فعالیت در کشورهایی مانند ایالات متحده بودند، به دلیلی سختی کمتر، توانستند سود بیشتری را بدست آورند. 

در این هفته، کوین تلگراف گزارش کرد که شرکت ماینینگ Riot Blockchain در سه ماهه دوم خود در آمد بالایی از استخراج BTC را شاهد بود. 

قبلا در زمان سقوط بازار، گزارش های زیادی منتشر شده بود که به ارتباط بالا بین نوسانات قیمت و نرخ هش اشاره داشتند. باید دید که آیا این بار، این افزایش پیش رو برای Hash Rate می تواند افزایش قیمت رمز ارز پیشتاز بازار کریپتو را هم به همراه داشته باشد یا خیر. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments