کاهش قیمت بیت کوین و آلت کوین ها قبل از منتشر شدن نرخ CPI

کاهش قیمت بیت کوین و آلت کوین ها قبل از انتشار داده های CPI

قیمت بیت کوین قبل از انتشار داده های CPI کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران محتاط تاثیر بالقوه داده های تورم را در بازار ارزیابی کردند.

قیمت بیت کوین در روز سه شنبه، 14 نوامبر، کاهشی را تجربه کرد و برخی از دستاوردهای اخیر خود را در آستانه انتشار داده های مهم تورمی که قرار است اواخر امروز منتشر شود، پاک کرد. به گفته کارشناسان، انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه اکتبر بسیار مهم است و می تواند بر حرکت بازار گسترده تر تأثیر بگذارد، چه رسد به عملکرد بیت کوین.

علاوه بر این، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد برنامه کاربردی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) که بین 9 تا 17 نوامبر پیش بینی می شود، نیز یکی از عوامل مهم است. این تصمیم ممکن است به عنوان یک محرک مثبت برای بیت کوین در روزهای آینده عمل کند، زیرا می تواند میلیاردها دلار به بازار بیت کوین تزریق کند.

🔺پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 🔺

بیت کوین زودتر از داده های CPI سود های خود را از دست داد!

بیت کوین روز سه شنبه شاهد کاهش قیمت به زیر 36500 دلار بود که نشان دهنده احتیاط سرمایه گذاران قبل از انتشار داده های اقتصادی مهم است. انتشار برنامه ریزی شده فدرال رزرو ایالات متحده از داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و داده های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در این هفته یک نقطه کانونی است. به طور قابل‌ توجهی، بازار بینش‌هایی درباره سلامت اقتصادی کشور، با نگرانی خاص در مورد تاثیر نرخ تورم بر حرکت اخیر بازار، پیش‌ بینی می‌کند.

تحلیلگران بر حساسیت بیت کوین به شاخص های اقتصادی، به ویژه CPI تاکید می کنند. عملکرد گذشته واکنش قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌ کوین را به نوسانات اقتصادی نشان می‌دهد، زمانی که افزایش سالانه 3.7 درصدی در ماه سپتامبر باعث کاهش جزئی شد و نوسانات ارز دیجیتال را برجسته کرد.

در همین حال، انتظار می‌ رود که گزارش CPI آتی، که عاملی حیاتی برای قیمت بیت‌ کوین است، کاهشی باشد و 3.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد. به‌علاوه، اقتصاددانان پیش‌ بینی می‌ کنند که CPI اصلی ثابت بماند که نشان‌ دهنده افزایش 0.3 درصدی ماهانه و 4.1 درصدی نسبت به سال گذشته است. در همین حال، CPI فعلی، طبق برآوردها، همچنان از هدف 2 درصدی فدرال رزرو ایالات متحده فراتر می رود، که نشان دهنده یک چشم انداز اقتصادی پیچیده است که ممکن است تاثیر قابل توجهی بر بیت کوین داشته باشد.

در همین حال، اگر تورم مهرماه بیشتر از پیش بینی ها اعلام شود، فضای بیشتری به بانک مرکزی می‌دهد تا به برنامه‌ های افزایش نرخ بهره خود ادامه دهد. قابل توجه است که نرخ‌های بهره بالاتر به همراه دارایی‌ های شرط‌ بندی ریسک مانند ارزهای دیجیتال، بر بازار مالی گسترده‌ تر تأثیر منفی می‌ گذارد.

🎯پیش بینی ChatGPT در مورد قیمت بیت کوین | نظر ربات هوش مصنوعی در مورد BTC در 10 یا 5 سال آینده🎯

قیمت و عملکرد اخیر

قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 1.47 درصد کاهش یافت و در زمان نگارش به 36454.47 دلار معامله شد و حجم معاملات آن با افزایش 40.57 درصدی به 18.92 میلیارد دلار رسید. با این حال، کریپتو در هفت روز گذشته نزدیک به 6 درصد و در 30 روز گذشته حدود 36 درصد اضافه کرده است.

در همین حال، کاهش بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار نشان دهنده احساسات تیره و تار در بازار گسترده تر است. ارزش بازار جهانی کریپتو در طول نگارش با 1.47 درصد کاهش به 1.4 تریلیون دلار رسید و حجم معاملات آن با 26.21 درصد افزایش به 61.37 میلیارد دلار رسید.

به طور قابل توجهی، نرخ‌ های بهره بالاتر ناشی از داده‌های CPI بر احساسات سرمایه‌ گذاران نسبت به دارایی‌ های پرریسک‌ تر، از جمله ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. گزارش CPI قریب الوقوع، همراه با تایید بالقوه یک ETF بیت کوین، لایه هایی از پیچیدگی را به مسیر بیت کوین اضافه می کند. سرمایه گذاران با درک ماهیت پویا و سوداگرانه بازارهای ارزهای دیجیتال به شدت این تحولات را مشاهده می کنند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments