مارک کوبان: تا رمز ارزها واقعا مفید نباشند بازار نزولی ادامه خواهد داشت

مارک کوبان: تا رمز ارزها واقعا مفید نباشند بازار نزولی ادامه خواهد داشت

میلیاردر و سرمایه گذار معروف مارک کوبان (Mark Cuban) گفت که در صورتی که فضای کریپتو تمرکز خود را بیشتر بر روی برنامه‌های کاربردی و ابزارهایی که خارج از امور مالی باشند، بگذارد، این فضا بهتر می شود و احتمالاً بازار نزولی را معکوس می‌کند.

مارک کوبان، کارآفرین میلیاردر، یکی از سرمایه گذاران اصلی در برنامه تلویزیونی Shark Tank است. او می گوید که تا برنامه های کاربردی وارد بازار کریپتو نشود، شرایط نزولی که بر قیمت ارزهای دیجیتال حاکم شده است، به پایان نخواهد رسید.

او همچنین معتقد است که بازار کریپتو هنوز به کف قیمتی نرسیده است.

کوبان در گذشته اظهار داشته است که حدود 80 درصد از سرمایه او بغیر از برنامه شارک تانک در بازار رمز ارزها می باشد. او در اپیزود 23 ژوئن از پادکست بدون بانک حضور پیدا کرد. در این اپیزود از او پرسیدند که به نظر او بازار نزولی ارزهای دیجیتال تا چه مدت ادامه خواهد داشت. او در پاسخ گفت:

تا زمانی که یک کاتالیزور وجود داشته باشد و آن کاتالیزور یک برنامه کاربردی باشد، طول می کشد، یا اینکه مردم فکر کنند که بازار به کف قیمتی رسیده و دست به خرید بزنند.

او معتقد است که اگر بازار کریپتو بیشتر روی برنامه‌های کاربردی تمرکز کند، از رکود خارج می‌ شود. راه‌اندازی یک برنامه کاربردی که بر روی کسب‌ و کار تمرکز کند، یکی از چنین رویدادهایی است که می‌تواند جرقه‌ای معکوس برای بازار ارزهای دیجیتال باشد.

کوبان “نسخه غیرمتمرکز Quickbooks“، که یک نرم افزار مدیریت حسابداری کسب و کار کوچک می باشد را مثال میزند. او با توجه به این مثال پیش بینی کرد که در صورتی که بازار کریپتو چنین چیزی را راه اندازی کند، کاربران به سمت ارزهای دیجیتال و این بازار هجوم می آورند.

علیرغم اینکه تحلیلگران پیش‌ بینی می‌کنند قیمت بیت‌ کوین (BTC) و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال به کف قیمتی خود رسیده‌اند، اما کوبان در هنگام تحلیل ارزش بازار بالای برخی از پروژه‌ها می‌گوید که “هنوز قیمتها ارزان نیست“.

شما به ارزش بازار (مارکت کپ) نگاه میکنید، و می بینید که یک میلیارد دلار یا 6 میلیارد دلار یا 8 میلیارد دلار یا 40 میلیارد دلار به مارکت کپ آن اضافه شده است. اگر فصل اوج برنامه های مالی غیر متمرکز (DeFi) را به خاطر بیاورید، این برنامه ها کمتر از یک پنی فروخته می شد و ارزش بازار آنها صدها میلیون دلار بود.

او در ادامه گفت که حتی ارزهای دیجیتالی که ارزش بازار پایین‌ تری دارند، کاربردی نیستند و توکن صرافی غیرمتمرکز صرافی سوشی سواپ (SUSHI) را به‌عنوان خرید «نسبتاً ارزان» با ارزش بازار ۲۱۵ میلیون دلاری‌اش مثال میزند.

او می گوید:

اگر ارائه‌دهنده نقدینگی هستید، آن را دریافت می‌کنید، اما چه کسی آن را از شما می‌خرد؟ دلیل خرید آن از شما چیست؟

کوبان معتقد است که ادغام بین پروتکل‌های مختلف و بلاک چین‌ها در نهایت منجر به ادغام صنعت کریپتو خواهد شد، زیرا “این چیزی است که در هر صنعتی اتفاق می‌افتد“.

ترجیح می‌دهم با کسی صحبت کنم که بگوید «بیایید بلاک چین ها را با یکدیگر ادغام کنیم»، کوبان گفت که او از ادغام بلاک‌چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، بقیه را می‌بندد و سپس برنامه‌ها و انجمن‌ها را تنها به یک برنامه و بلاک چین منتقل می‌کند.

اکنون ناگهان پایگاه کاربر شما 10 برابر شده است، شما هنوز مشکل برنامه های کاربردی را دارید، هنوز باید دلیلی داشته باشید که مردم بخواهند از آن بلاک چین استفاده کنند، اما حداقل این احتمال وجود دارد که شما بتوانید جامعه بهتری برای ارائه ایده خود داشته باشید زیرا در غیر این صورت شما شکست خواهید خورد.

از آنجایی که فضای کریپتو زیربخش‌های مختلفی مانند لایه‌های ۱، لایه ۲، ان اف تی (NFT) و توکن‌های DeFi دارد، از کوبان پرسیده شد که او به کدام یک از آنها خوش‌بین‌تر است.

کوبان گفت که به طور خاص به توکن‌های دیفایی علاقه مند است که به محیط زیست آسیب نمی زنند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments