اکتبر "بزرگترین ماه" در هک کریپتو است! |

اکتبر “بزرگترین ماه” در هک کریپتو است! | بررسی دارایی های سرقت شده در سال 2022

در حالی که سال 2021 بزرگترین سال ثبت شده برای هک کریپتو بود، طبق گزارش Chainalysis، سال 2022 “احتمالا” می تواند رکورد “با این سرعت” را شکست دهد.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، Chainalysis، اکتبر 2022 را به عنوان “بزرگترین ماه در بزرگترین سال فعالیت هکری” با ارزش کل هک شده در این ماه نزدیک به 718 میلیون دلار نامگذاری کرده است.

علیرغم اینکه بیش از نیمی از ماه نگذشته بود، Chainalysis گفت 11 هک مختلف در پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) صدها میلیون مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

چهار سوء استفاده به تنهایی در 11 اکتبر به ارزش حدود 122 میلیون دلار انجام شد. هکرها با استفاده از یک قرارداد هوشمند از کیف پول رمزنگاری Rabby Wallet، معادل 1.89 میلیون دلار، از پل اتریوم QANplatform بلاک چین، 2 میلیون دلار از TempleDAO و 118 میلیون دلار در منگو مارکت (Mango Markets) سولانا به سرقت بردند. 

Chainalysis می‌گوید سال 2021 بزرگ‌ ترین سال برای هک‌های مبتنی بر بلاک‌ چین بوده است که هم از نظر ارزش کل هک‌شده و هم از نظر تعداد کل هک‌ها رکورد زده است، اما با نرخ فعلی، سال 2022 احتمالاً می‌تواند از ارقام سال گذشته «بیشتر» شود زیرا بیش از 3 میلیارد دلار طی 125 هک تاکنون به سرقت رفته است.

توییت Chainalysis

این شرکت می‌گوید که شاهد تغییری در جایی است که بهره‌ برداری‌ها نیز انجام می‌شوند.

در سال 2019 اکثر هک‌ها در صرافی‌های ارزهای دیجیتال متمرکز انجام شد، اما با افزایش امنیت این شرکت‌ها، اکثریت عظیمی از هک‌ها یعنی حدود 90 درصد در سال 2022، بر روی پروتکل‌های DeFi انجام شده‌اند.

بزرگترین هدف برای هکرها پل های درون زنجیره ای متقابل با سه پل هدف گذاری شده در این ماه است که 82 درصد از ضررهای اکتبر را به خود اختصاص داده است، بزرگترین سوء استفاده تقریباً 100 میلیون دلاری در پل بین صرافی ارز دیجیتال بایننس در زنجیره بایننس اسمارت چین و بیکن چین (Beacon Chain) بود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments