افزایش قیمت آوالانچ

افزایش 80 درصدی قیمت آوالانچ در چند هفته گذشته | تحلیل تکنیکال

رشد قوی شبکه پشتوانه افزایش قیمت اخیر AVAX است، اما الگوی تکنیکال چند ماهه همچنان خطرات اصلاح نزولی را برای توکن آواکس ایجاد می کند.

بازیابی قیمت ارز آوالانچ (AVAX) در سومین هفته خود ادامه دارد. این روند صعودی عمدتاً در پی افزایش مشابه در دارایی های ارزهای دیجیتال بوده است. 

در روز پنج‌شنبه، قیمت AVAX نزدیک به 16 درصد افزایش یافت و به 96.50 دلار رسید، که بهترین سطح آن از 14 ژانویه 2022 است. این حرکت عظیم در روز به عنوان بخشی از بهبودی بود که از 22 ژانویه شروع شد، پس از آن که توکن آوالانچ به کف 53 دلار رسید. در نتیجه، بازگشت خالص و سود AVAX به بیش از 80 درصد رسیده است.

نمودار

رشد شبکه روند مثبت را تقویت میکند

بازارهای ارزهای دیجیتال از ابتدای سال 2022 با ارزیابی سرمایه گذاران از چشم انداز انقباض پولی فدرال رزرو ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفتند. پس از رسیدن به رکورد بالای 150 دلار در نوامبر 2021، آواکس 65 درصد از ارزش خود را در چیزی که بسیاری آن را “زمستان کریپتو” می نامند، از دست داد.

به طور مشابه، ارزهای دیجیتال برتر بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) تا 52 درصد و 57 درصد از رکورد خود در نوامبر 2021 سقوط کردند. اما آنها تقریباً نیمی از زیان خود را پس از پایان یافتن در اواخر ژانویه 2022 جبران کردند، بنابراین سایر دارایی‌های رمزنگاری – از جمله AVAX – را رهبری کردند که رالی های بازیابی مشابهی شوند.

قیمت AVAX نیز افزایش یافت زیرا Avalanche – به عنوان یک پروژه بلاک چین مستقل – رشد گسترده شبکه را در پایان سال 2021 گزارش کرد.

ارزش کل قفل شده

این شامل افزایش تعداد آدرس‌های فعال روزانه آن به 70000 آدرس در روز در سه ماهه چهارم در مقابل 10000 آدرس در روز در سه ماهه سوم و افزایش 714 درصدی در کل ارزش قفل شده (TVL) است که سریع‌ترین رشد در بین رقبای آن در لایه 1 و دسته‌های لایه ۲، پس از ورود پروتکل‌های پیشرو اتریوم، آوه و کرو به اکوسیستم آن.

جالب توجه است که شبکه Avalanche در سه ماهه چهارم علیرغم کاهش ارزش خالص بازار خود در همان دوره رشد کرد، که نشان می‌دهد AVAX صرفاً در تلاطم در کریپتو تا حدودی مقاوم بوده است.

اما گزارشی که توسط محققان مساری، چیس دیونز و جیمز تراتمن تهیه شده بود، به پذیرش بالاتر و افزایش خرید AVAX در جلسات سه ماهه آینده اشاره کرد. این برنامه به Avalanche Rush، یک برنامه تشویقی استخراج نقدینگی 180 میلیون دلاری که در آگوست 2021 راه اندازی شد، به دلیل توانایی آن در جذب مشارکت کنندگان بیشتر در شبکه اشاره کرد.

در حالی که Avalanche Rush ممکن است به عنوان کاتالیزوری برای رشد اکوسیستم ادامه دهد و راه اندازی و مشارکت پروژه های بیشتری را به دست آورد، پیشرفت های تکنولوژیکی قابل توجهی برای تیم هایی که پلت فرم اصلی Avalanche را توسعه می دهند در چشم انداز آینده قابل مشاهده است و برای توانایی شبکه برای حفظ رشد بیشتر حیاتی است.

تحلیل تکنیکال

حرکت صعودی اخیر AVAX در این سه‌شنبه با فروش نزدیک به یک مقاومت چند ماهه روند نزولی مواجه شد.

به طور خاص، مقاومت به عنوان بخشی از یک کانال نزولی تشکیل شده است. AVAX از زمان شروع حرکت اصلاحی عظیم خود در اواخر نوامبر 2021 در داخل این کانال روند کاهشی داشته است. در نتیجه، احتمال ادامه روند نزولی توکن آوالانچ در محدوده کانال – در حال حاضر – بیشتر محتمل به نظر می رسد.

نمودار

یک عقب نشینی طولانی مدت پس از آزمایش خط روند بالای کانال به عنوان مقاومت ممکن است AVAX را به سمت سطح حمایت موقت 86.50 دلار سوق دهد. شکست بیشتر باعث می شود AVAX/USD به 72 دلار به عنوان هدف بعدی خود توجه کند.

با این وجود، در کل، به نظر می رسد هدف نزولی AVAX در یک عقب نشینی نزدیک به خط روند پایین کانال است – که حدود 57 دلار است.

برعکس، یک حرکت قاطع بالاتر از خط روند بالای کانال می‌تواند هدف صعودی بعدی AVAX را به 104 دلار برساند، با تمایل به رسیدن به 135 دلار در یک حرکت صعودی طولانی تر.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments