بیت کوین در شرف تبدیل شدن به دارایی تریلیون دلاری

پرچمدار بازار کریپتو (BTC) در حال رسیدن به مارکت کپ 1 تریلیون دلاری

به لطف کشور السالوادور، Bitcoin در شرف تبدیل شد به یک دارایی تریلیون دلاری است.

با توجه به هیجانات اخیری که به دنبال حواشی السالوادور و بیت کوین (BTC) پدید آمده است، ارزش این دارایی به 1 تریلیون دلار بسیار نزدیک شده است.

در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور)، قانون پر حاشیه و بحث برانگیز بیت کوین، با وجود مخالفت های بسیار در این کشور گرمسیری به اجرا در خواهد آمد.

به نظر می رسد این موضوع، تاثیر بسیار چشمگیری بر افزایش قیمت اخیر داشته است. BTC به تازگی سقف قیمت خود در 52,956 دلار را ثبت کرد.

این موضوع البته طرفداران و مخالفان خود را هم به همراه داشته است. موافقین این امر معتقدند که این اتفاق در نهایت به آزادی اقتصادی بیشتری منجر می شود.

به تازگی رییس جمهور السالوادور، Nayib Bukele در توییتر به طور رسمی اعلام کرد که این کشور 400 واحد BTC به ارزش حدوداً 21 میلیون دلار خریداری کرده است.

توییت نایب بوکله

در هفته گذشته، کنگره السالوادور، ایجاد یک صندوق Bitcoin به ارزش 150 میلیون دلار را تایید کرد. گفته می شود که هدف اصلی این صندوق، اطمینان از تبدیل اتوماتیک BTC به دلار آمریکا می باشد.

قبل تر این رئیس جمهور اعلام کرده بود که هیچ محدودیتی در خصوص پذیرش این این کوین برتر وجود ندارد، اما با این وجود او اخیراً تایید کرد که دولت هایی که BTC را قبول ندارند، تحت تحریم آنان قرار خواهند گرفت.

یک نظرسنجی جدید، نشان داد که تقریباً 68 درصد از مردم السالوادور، مخالف اجرا شدن این قانون می باشند.

توییت نایب بوکله درباره بیت کوین

در حالی که این قانون همچنان از محبوبیت پایینی در بین مردم این کشور برخوردار است، ناییب بوکله ادعا می کند که ارزهای دیجیتال هم مانند هر نوآوری دیگری، دارای منحنی یادگیری می باشد.

اگر السالوادور با جاه طلبی خود به نادیده گرفتن کسانی که به این قانون شک دارند ادامه دهد، هیچ بعید نیست که سایر کشور های آمریکای لاتین، همین مسیر را در پیش گیرند.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments