تحلیل بیت کوین

وضعیت فعلی بیت کوین فرصت ریسک-پاداش جذاب برای سرمایه گذاران | قیمت بیت کوین بالا میرود؟

بهبود جزئی در بازارهای سهام و وضعیت چند معیار اصلی در تحلیل قیمت بیت کوین، گاوها را به بازگشت و افزایش قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال امیدوار می کند.

نمودار بیت کوین (BTC) یک مثلث متقارن را تشکیل داده است که در حال حاضر محدوده ای بین 28900 تا 30900 دلار را در خود جای داده است. این الگو نزدیک به دو هفته است که پابرجا بوده است و به طور بالقوه می تواند تا دو هفته دیگر قبل از اینکه قیمت بیت کوین حرکت تعیین کننده تری داشته باشد، ادامه یابد.

مثلث متقارن در نمودار بیت کوین
مثلث متقارن در نمودار بیت کوین

برای کسانی که با تحلیل تکنیکال آشنا نیستند، یک مثلث متقارن می تواند سیگنال صعودی یا نزولی باشد. به این معنا، قیمت در یک سری از سقف های پایین تر و کف های بالاتر همگرا می شود. لحظه تعیین کننده، پیشرفت حمایت یا مقاومت است که در نهایت بازار بر اساس آن در مورد روند جدیدی تصمیم می گیرد. بنابراین، قیمت می تواند در هر دو جهت شکسته شود.

بر اساس داده‌های مشتقات بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران احتمال رکود و کاهش را قوی تر می دانند، اما پیشرفت‌های اخیر در چشم‌انداز اقتصاد جهانی ممکن است خرس‌ها را غافلگیر کند.

بهبود وضعیت اقتصاد کلان و ماینرهای بیت کوین

بر اساس گزارش کوین تلگراف، شرایط کلان اقتصادی ایالات متحده به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در 23 می (2 اردیبهشت) کمک کرد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برنامه های خود را برای کاهش تعرفه های تجاری با چین اعلام کرد و به سرمایه گذاران روحیه داد.

بر اساس آخرین برآوردها، سختی شبکه بیت کوین در تنظیم مجدد خودکار بعدی آن در این هفته 3.3 درصد کاهش خواهد یافت. این تغییر بزرگترین تغییر نزولی از جولای 2021 خواهد بود و واضح است که روند نزولی بیت کوین سودآوری ماینرها را به چالش کشیده است.

با این حال، بر اساس داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، ماینرها با وجود اینکه واریز کیف پول آنها به صرافی ها در 23 می به پایین ترین حد خود در 30 روز گذشته رسیده است، نشانه هایی از تسلیم شدن را نشان نمی دهند.

در حالی که احساسات و جریانات ماینرها مهم است، معامله گران همچنین باید نحوه موقعیت نهنگ ها و شاخص های بازار را در بازارهای آتی و اختیار پیگیری کنند.

معیارهای مشتقات بیت کوین خنثی رو به نزولی هستند

معامله گران خرده فروشی معمولاً از معاملات آتی سه ماهه به دلیل تاریخ تسویه ثابت و تفاوت قیمت آنها از بازارهای نقدی اجتناب می کنند. با این حال، بزرگترین مزیت قراردادها عدم وجود نرخ نوسان مالی و آربیتراژ معامله گران حرفه ای است.

این قراردادها معمولاً با پریمیوم جزئی نسبت به بازارهای لحظه ای معامله می شوند، زیرا فروشندگان برای نگهداشتن قرارداد برای مدت طولانی تر، درخواست پول بیشتری می کنند. این وضعیت از نظر فنی به عنوان “contango” شناخته می شود و منحصر به بازارهای رمزنگاری نیست. بنابراین، قراردادهای آتی باید با 5 تا 15 درصد پریمیوم سالانه در بازارهای سالم معامله شوند.

نمودار مشتقات بیت کوین

با توجه به داده های بالا، شاخص پایه بیت کوین از 12 آوریل به زیر 4 درصد رسیده است. این نمونه ای از بازارهای نزولی است، اما این واقعیت که پس از افت قیمت بیت کوین به 25,400 دلار در 12 می، بدتر نشده است، دلگرم کننده است.

برای درک درست تری از وضعیت بازار، معامله گران همچنین باید بازارهای اختیار بیت کوین را تجزیه و تحلیل کنند. انحراف دلتا 25 درصد بسیار مفید است زیرا نشان می‌دهد چه زمانی میزهای آربیتراژ بیت‌کوین و بازار ساز ها برای محافظت در جهت بالا یا پایین هزینه بیش از حد پرداخت می‌کنند.

اگر سرمایه گذاران بازار اختیار از سقوط قیمت بیت کوین بترسند، اندیکاتور انحراف به بالای 12 درصد خواهد رفت. از سوی دیگر، هیجان عمومی و احساسات مثبت منعکس کننده یک انحراف منفی 12 درصدی است.

نمودار مشتقات بیت کوین

اندیکاتور انحراف در 9 می به بالای 12 درصد رسید و وارد سطح “ترس” شد. علاوه بر این، 25.4٪ اخیر بدترین قرائتی است که تاکنون برای این معیار ثبت شده است.

وقتی همه ترسیده اند شجاع باش

به طور خلاصه، بازارهای اختیار بیت کوین هنوز تحت فشار هستند و این نشان می دهد که معامله گران حرفه ای به ریسک نزولی اطمینان ندارند. حق بیمه آتی بیت کوین تا حدودی انعطاف پذیر بوده است، اما این شاخص نشان دهنده عدم علاقه خریداران طولانی مدت است.

شرط بندی صعودی ممکن است منطقی به نظر نرسد، اما در عین حال، یک پhمپ قیمت غیرمنتظره معامله‌گران حرفه‌ای را غافلگیر می‌کند. بنابراین، شرایط فعلی یک موقعیت ریسک-پاداش جالب برای گاوهای بیت کوین ایجاد می کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments