تحلیل بیت کوین

هشدار تحلیلگران: بیت کوین ممکن است به 44 هزار دلار سقوط کند

قبل از سقوط بیت کوین به زیر 48000 دلار در 28 دسامبر، یک فرم دو قله ای در نمودار صورت گرفت و برخی از تحلیلگران معتقد بودند که قیمت می تواند قبل از از سرگیری روند صعودی خود تا 44000 دلار کاهش یابد.

به نظر می رسد که رشد پایان سال که بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال به آن امیدوار بودند، باید تا سال 2022 منتظر بمانند، چرا که خرس های بیت کوین (BTC) در 28 دسامبر (7 دی) دست بالا را به دست آوردند و قیمت بیت کوین را به زیر سطح حمایت 48000 دلار رساند. این نزول باعث افت گسترده در کل قیمت ارز دیجیتال شد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که موج فروش اولیه صبحگاهی باعث شد حمایت BTC در 50000 دلار شکسته شود و به دنبال آن موج دوم در اوایل بعدازظهر، قبل از اینکه گاوها موفق به جلوگیری از خروج ارزهای دیجیتال شوند، ارز دیجیتال برتر را به کف روزانه 47318 دلار کاهش داد. 

در ادامه نگاهی به آنچه چندین تحلیلگر بازار در مورد دلایل این اصلاح اخیر می گویند و آنچه که باید در پایان سال 2021 به آن توجه داشت، می پردازیم. 

واگرایی نزولی  شاخص RSI قبل از برگشت

بینشی از دلایل فنی اصلاح قیمت بیت کوین در پایان سال توسط معامله گر آپشن و کاربر مستعار توییتر جان ویک ارائه شد، که نمودار زیر را منتشر کرد که نشان می دهد با شروع معکوس شدن قیمت بیت کوین، یک “فیک اوت” در نمودار شکل گرفته است.

تحلیلگر 1

ما یک فرم دو قله ای (double top) تشکیل دادیم که به وضوح با واگرایی نزولی  RSI مشخص شد. توجه داشته باشید که روند قیمت چگونه افزایش می یابد، در حالی که RSI روند نزولی داشت. ما همچنین یک Alpha Thrust & Squeeze fakeout نزولی داشتیم.

احتمال سقوط به 44 هزار دلار

ادامه تقلا های بیت کوین در میانگین متحرک نمایی 21 هفته ای (EMA) در نمودار زیر توسط تحلیلگر بازار و کاربر مستعار توییتر Rekt Capital مشخص شده است. نمودار هفتگی نشان می دهد که بیت کوین چقدر در شکستن به سطوح بالاتر از اندیکاتور تکنیکال مشکل داشته است.

تجلیلگر 2

به گفته Rekt Capital، اقدام قیمت بیت کوین شبیه به سناریویی است که در ماه می رخ داد «به موجب آن بیت کوین یک ادغام چند هفته ای بین دو EMA بازار صعودی را تجربه می کند» و قیمت به زودی می تواند دوباره به سطح 44000 دلار افت کند. او ادامه داد:

از نظر تاریخی، BTC در طول این آزمایش مجدد قرمز، فتیله‌های نزولی را در ناحیه نارنجی انجام داده است، بنابراین زمینه برای بازبینی مجدد رنگ نارنجی وجود دارد.

انتظار برای شکست بالا 52 هزار دلار

پیشنهاداتی مبنی بر اینکه معامله گران باید در روزها و هفته های آینده به دنبال چه چیزی باشند توسط تحلیلگر و کاربر مستعار توییتر «دون آلت» ارائه شده است، که نمودار زیر را نشان می دهد که بیت کوین در حال حاضر در یک «روند نزولی کاملاً واضح» است.

تجلیلگر 3

Don Alt نشان داد که با ادامه نوسان بیت کوین در محدوده ای در این سطوح فعلی چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. او اکنون منتظر یک شکست واضح در بالای اولین منطقه مقاومت قرمز در نمودار بالا است که نزدیک به 52000 دلار است. Don Alt بیشتر توضیح داد:

    من شروع به امیدواری بالای 52000 دلار می کنم، بالای 60000 دلار یعنی بازار خشمگین گاوی دوباره به راه افتاده است. تا زمانی که یکی از این دو اتفاق نیفتد، من به دنبال فتیله‌های عمیق می‌گردم و روی چیزهای هیجان‌انگیز دیگر تمرکز می‌کنم.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments