درخواست بیت کوین

درخواست 70 میلیون دلار بیت کوین توسط گروه REvil در پی حملات اخیر

گروه باج افزار REvil در ازای ارائه یک رمزگشای جهانی برای سیستم های آلوده بیشتر، درخواست مقداری بیت کوین به ارزش 70 میلیون دلار کرده است.

همانطور که قبل تر وب سایت خبری u.today گزارش کرده بود، در آخر هفته گذشته و در روز استقلال آمریکا با حمله به شرکت نرم افزاری کاسیا (kaseya) هزاران کسب و کار را با مشکل مواجه کردند.

این گروه موفق شدند به کمک بدافزار های خود تعداد زیادی از سرور های VSA را که از آن برای مدیریت رایانه ها از راه دور استفاده می شود را آلوده کنند.

گروه هکر REvil در ابتدا از اکثر قربانیان خود ‌درخواست مونرو (Monero) به ارزش 45,000 دلار کرده بود. اما اکنون با شرط و شروط جدیدی وارد عمل شده است.

اتفاقی که برای شرکت کاسیا رخ داد، عرصه ارزهای دیجیتال را در کانون توجه قرار داد و اخیرا نماینده دموکرات، Eric Swalwell از کنگره خواسته است که نقش این دارایی ها را در حملات هکری اخیر بررسی کنند.

قبل از این که گروه REvil مسئولیت این حملات را به عهده بگیرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور تحقیقات فدرال پیرامون این موضوع را صادر کرده بود.

این گروه هکر روسی، ماه پیش با مورد حمله قرار دادن بزرگترین شرکت عرضه گوشت در جهان، تیتر خیلی از مراجع خبری را به خود اختصاص داد. این شرکت در نهایت مجبور به پرداخت 11 میلیون دلار باج افزار شد.

در حال حاضر، اف بی آی و شرکت کاسیا در حال همکاری برای پیدا کردن عاملین این حملات نرم افزاری هستند.

ماه گذشته، آژانس فدرال موفق شد بخش قابل توجهی از بیت کوینی که به گروه باج افزاری DarkSide پرداخت شده بود را بازیابی کند. قربانی این حمله شرکت خط لوله Colonial Pipeline در ماه مه (اردیبهشت) بود.

در اجلاس ژنو روز 16 ژوئن (31 خرداد) جو بایدن از رئیس جمهور کشور روسیه، ولادیمیر پوتین، خواست که با هکر های روسیه برخورد سرسختی صورت بگیرد و در خصوص ادامه این گونه حملات، هشدار داد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments